Šių metų lapkričio 27 d. startuojantis „Fotografijos savaitgalis“ sukvietė per trisdešimt šalies fotomenininkų pristatyti autorinius analoginius ir skaitmeninius atspaudus bei fotografijų knygas, su galimybe juos įsigyti. Bus pristatytos ir kitų autorių fotografijų knygos.

Dalyviai: Virgilijus Augulis-Usinavičius, Arūnas Baltėnas, Violeta Bubelytė, Dovilė Dagienė, Ramūnas Danisevičius, Rimantas Dichavičius, Inga Dinga, Agnė Jonkutė, Tadas Kazakevičius, Daiva Kairevičiūtė, Liucija Karalienė, Gintas Kavoliūnas, Arūnas Kulikauskas, Dainius Labutis, Alvydas Lukys, Aleksandras Macijauskas, Paulius Makauskas, Ignas Maldžiūnas, Dmitrijus Matvejevas, Raimondas Paknys, Emilija Petrauskienė, Romualdas Požerskis, Monika Požerskytė-Kalvelė, Gediminas Pranckūnas, Andrius Repšys, Greta Skaraitienė, Vygintas Skaraitis, Rita Stankevičiūtė, Jonas Staselis, Antanas Sutkus, Remigijus Treigys, Gintautas Trimakas, Justina Tulaitė, Artūras Valiauga, Andrej Vasilenko, Paulius Zavadskis, Saulius Žiūra (sąrašas tikslinamas).

„Fotografijos savaitgalis“ burs bei turtins susidomėjusią auditoriją lydinčiais pokalbiais:

11.00 val. kultūrinio tyrimo pristatymas „Vieta ir laikas: Naujoji Vilnia“: Dovilė Dagienė, Tadas Kazakevičius, moderuoja Zigmas Pakštaitis.

13.00 val. pokalbis „Skaitmeninė ir analoginė spauda: seserys ar konkurentės?“: Andrius Repšys, Gintas Kavoliūnas, moderuoja Jonas Staselis.

15.00 val. diskusija: „Fotografijų kolekcionavimas: realybė ir prasmė“: Simona Makselienė, Margarita Matulytė, moderuoja Zigmas Pakštaitis.

17.00 val. archyvo aktualizavimas: Rimantas Dichavičius apie naujausią fotografijų knygą „Paminklas paminklui“.

Gausi lietuviškos fotografijos kultūra, Lietuvos fotografijos mokykla, klasikinė lemiamo momento fotografija, transformuojančios šiuolaikinio meno patirtys, formos ir turinio dichotomijos įtampos, riba tarp meno ir medijos bei vizualinių užrašų, turtinantis kultūriškai ir vertybiškai fotografijų kolekcionavimo potencialas atveria spalvingą ir įtraukų fotografijos pasaulį.

Istorinė perspektyva fotografijoje ir šiandien išlieka aktuali – fotografuojame norėdami prisiminti, kokį vaizdinį žmonės, santykiai, objektai ar įvykiai atvėrė arba apie ką įkvėpė permąstyti. Fotografijoje glūdi ir platesnės kultūrinės žiūros perspektyvos – tai būdas išsamiai artikuliuoti vyksmą, susijusį su jausmo sandara. Greitėjančiame ir fragmentuotame virtualiame pasaulyje, meninių fotografijų atspaudai, užfiksuojantys ir atskleidžiantis tik fiziniam fotografijos spaudiniui būdingus kontekstus bei idėjas, tampa svarbesni nei bet kada anksčiau.