„Vokiečių kinas yra nedaloma „Scanoramos“ programos dalis. Šiais metais vienu pagrindinių festivalio lyderių tapo „Goethe’s salono“ pažiba, naujausias Dominiko Grafo filmas „Fabianas“, meistriškai interpretuojantis šiandien kaip niekad anksčiau aktualiai skambančią istorinės atminties temą, bet savąjį favoritą elegantiškame ir subtiliai ekstravagantiškame salone neabejotinai ras ne tik vaidybinio, bet ir dokumentinio, eksperimentinio bei trumpametražio kino gerbėjai“, – pranešime žiniasklaidai teigia festivalio įkūrėja ir meno vadovė Gražina Arlickaitė.

„Vokietiją ir Lietuvą sieja tos pačios šaknys, priklausančios Baltijos jūros regionui. Džiaugiamės ir didžiuojamės, kad vokiečių kinas ne pirmus metus pristatomas „Scanoramoje“, kurios programoje laukia ne tik plačiai nuskambėję žinomų režisierių filmai, bet ir originalūs debiutai arba eksperimentiniai kūriniai. Tokius derinius galima išvysti tik drąsiuose, aukštas profesines ambicijas puoselėjančiuose festivaliuose“, – teigia Goethe‘s instituto Lietuvoje direktorius Michaelis Mülleris-Verweyenas.

Fabianas (rež. Dominik Graf, 2021, 176 min.)

Berlynas, 1931-ieji. Jakobas Fabianas dienomis dirba cigarečių fabriko reklamos skyriuje, o naktimis su savo pasiturinčiu draugu Labude neria į dekadentišką Berlyno barų, viešnamių ir menininkų studijų siautulį. Vokietija sunkiai gydosi karo žaizdas ir grimzta į visą šalį apėmusią neviltį. Sutikęs žavią, savimi pasitikinčią Korneliją, Fabianas trumpam pamiršta niūrią kasdienybę ir atsiduoda meilės svaiguliui. Deja, jų laimei nelemta ilgai trukti – jaunas vyras praranda darbą, o jo mylimoji pasirenka vyresnį gerbėją ir atkakliai siekia aktorės karjeros. Sekdamas ankstyvuoju Ericho Kästnerio romanu „Fabianas. Vieno moralisto istorija“ (1931), režisierius atskleidžia istoriją kaip nenutrūkstamą procesą, kuriame žmogaus pasirinkimai lemia jo įvykių eigą ir seką.

Antrasis pilotas (rež. Anne Zohra Berrached, 2021, 118 min.)

Gabi studentė Aslė ir charizmatiškasis Saidas susitinka 1990-aisiais ir įsimyli iš pirmo žvilgsnio. Jiems susituokus, Aslė prisiekia būti ištikima Saidui ir niekada neišduoti jo paslapčių. Ateitis atrodo ryški ir daug žadanti. Tačiau išaušus naujam šimtmečiui Saidas priima sprendimą, kuris ne tik sudaužys Aslės svajones, bet ir sukrės visą pasaulį.

Palaima (rež. Henrika Kull, 2021, 90 min.)

Pasaulyje, kur moteriškumas tėra prekė, dvi sekso darbuotojos įsimyli viena kitą. Akimirką atrodo, kad laimė yra ranka pasiekiama. Tačiau ją atitolina ne tik skirtingi ateities planai, bet ir labai nevienoda praeitis. „Palaima“ – tai autentika alsuojanti drama, kurios herojės nė akimirką neatrodo tik pramanytos personažės.

Dainos butelyje 1 – 4 (rež. Chloé Galibert-Laîné, Kevin B. Lee, 2021, 77 min.)

„Dainos butelyje“ – tai besitęsiantis dviejų vaizdo laiškais bendraujančių režisierių dialogas. Jo turinys – internete randamų radikalių islamistų profesionaliai ir mėgėjiškai gaminamų vaizdo įrašų analizė. Per pokalbį režisieriai stengiasi suprasti radikalizacijos ir smurto kalbą, atpažinti, kaip ideologija siejasi su propaganda. Analitiškas, bet nesausas ir akis atveriantis darbas.

Kraugeriai (rež. Julian Radlmaier, 2021, 128 min.)

1928-ųjų rugpjūtį Baltijos jūros kurortiniame miestelyje rusų baronas susipažįsta su pasiturinčia, bet progresyvių pažiūrų Oktavija. Greitai paaiškėja, kad baronas – apsimetėlis, pabėgęs iš Sovietų Sąjungos dėl incidento, susijusio su S. Eizenšteinu ir Stalinu. Bet ne vien jis turi paslapčių. Dvaro darbininkai jau kurį laiką skundžiasi naktiniais įkandimais. Ar gali būti, kad jų krauju minta pati ponia Oktavija? J. Radlmaierio marksistinė vampyrų komedija – šmaikštus antikapitalistinis manifestas, sugebantis nepateikti savęs pernelyg rimtai.

Natūrali pelės mirtis (rež. Katharina Huber, 2021, 21 min.)

„Natūrali pelės mirtis“ – filmas apie pelių saugojimą, bananų atsisakymą ir apie pasiturinčių pasaulio šalių veidmainystės atsisakymą. Tai taip pat filmas apie žmogų, žengiantį savo pasąmonės dykumos smėliu ir ieškantį, kaip tapti geresniam.

Naktis po Kepler 452b (rež. Ben Voit, 2020, 14 min.)

Kaulus geliantis šaltis ir nesibaigiančios paieškos rasti saugią vietą. Tai, ką matome filme, virsta vidiniais išgyvenimų vaizdiniais. Pokalbių fragmentai tampa kolektyvinėmis mintimis, o kažkur toli Kepler 452b skrieja aplink saulę, kurioje kur kas šilčiau nei čia.

Ką reiškia laikrodžiai? (rež. Madis Luik, 2020, 31 min.)

Kol slaugytojas Kasimas atlieka kasdienius darbus Karlo Lennerto vėžio centre Kylyje, pacientė ponia S. guli ligoninės lovoje ir mintyse klaidžioja prisiminimų labirintais. Nors Kasimą nuolat lydi prisiminimai apie skaudžią netektį, jis sugeba laikytis pozityvių minčių ir savo pavyzdžiu užkrečia kitus.

Apocalypse Baby: reklamuojame pasaulio pabaigą (rež. Camille Tricaud, Franzicka Unger, 2021, 20 min.)

„Apocalypse Baby!“ – iš ekrano su mumis sveikinasi teleparduotuvės vedėjos, kurios pasiruošusios parduoti mums viską, ko reikia mažiausiai. Tai popsatyra apie vartotojiškumą ir klimato krizę, apie visuotinį atšilimą ir individualizmą, apie hedonizmą ir sąžinės kaltę bei apie kiekvieno mūsų prieštaravimus. Filmas nominuotas „Oskarui“ geriausio studentiško filmo kategorijoje.

Šiais metais Europos šalių kino forumas „Scanorama“ vyks lapkričio 4–14 dienomis, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją