Anot parodos kuratoriaus Adomo Narkevičiaus: „kaip ir bet kokioje politikoje, meno istorijos puslapiuose, meno pasaulio vyksme lyg ir savaime suprantamą autoriteto idėją bei figūrą vien tik proto pastangomis pagrįsti nelengva. Autoritetingumas atsiduria toje neapibrėžtoje terpėje tarp „įsivaizduojamybės“ – trokštančio, paranojiško, viltingo – tikėjimo, ir „faktinio“ tikrumo – kažko, kas priimta, būtina, neišvengiama.“

Ekspozicijoje dėmesys bus skiriamas keletui konkrečių meno kūrinių, kurie pastaraisiais dešimtmečiais atsižvelgė į ryšį tarp pasaulietinių ir dvasinių jėgų, kasdienybėje kartais apibūdinamų galios, kitais atvejais – įgalinimo ar paveikumo sąvokomis.

Parodoje išvysite Vidurio ir Rytų Europos regionuose sukurtus, tarptautiniuose meno vandenyse žinomų ir dar nepakankamai Lietuvoje įvertintų kūrėjų darbus, tarp jų vienos Lietuvos abstrakčiojo meno pradininkių Jutos Čeičytės (Lietuva); 56-ojoje Venecijos meno bienalėje savo šaliai Kosovui atstovavusios Flakos Haliti (Kosovas / Vokietija); lenkų meno scenoje dėl savo ryžtingos politinės pozicijos enfant terrible vadinamo Karolio Radziszewskio (Lenkija), tarptautinio kūrėjų Rachel McIntosh (JAV / Suomija), Jaakko Pallasvuo (Suomija), Mišos Skalskio (Lietuva), Stepheno Webbo (JAV / Suomija) kolektyvo, Lietuvos fotomenininko Virgilijaus Šontos (Lietuva), videomenininkų dueto Žilvino Dobilo ir Jono Zagorsko (Lietuva), kūrinius.

Kiekvienas jų savaip svarstys nuolatinį, bet ne visiškai nuspėjamą santykį tarp šio regiono meno istorijų ir platesnių geopolitinių bei sociopolitinių procesų bei siūlys alternatyvius pasakojimus apie istorinius procesus bei čionykščius socialinius santykius.

„Bekūnis autoritetas“ nesiekia dar labiau suabejoti realybe ar neapgalvotai supinti dvi minėtas plotmes, o tik pripažinti, kad egzistuoja subtili pereinamoji erdvė tarp „nereikšmingų fantazijų“, „prietarų“ arba tiesiog „prastų menų“, ir to, kas buvo ir yra laikoma „vienintele įmanoma tikrove“, – teigia parodos kuratorius Adomas Narkevičius, pridurdamas, jog: „kartu su pačiais kūriniais parodoje kelsime klausimą: kaip galime spręsti neva nepagrįstų, nesavalaikių ar kitaip neteisingų (mūsų pačių) įsitikinimų, idėjų pasaulius?“

Paroda atveriama birželio 5 d., 15–17 val., 14-osios Baltijos trienalės atidarymo savaitgalio metu. Išskirtinių ekskursijų anglų ir lietuvių kalbomis bei specialios Karolio Radziszewskio filmų peržiūros datos bus paskelbtos netrukus, atsižvelgiant į Lietuvoje galiojančių COVID-19 apribojimų renginiams uždarose patalpose pokyčius.

Kviečiama sekti naujienas feisbuko renginyje ČIA.

Galerijoje „Tech Arts“ (Vaidilutės g. 79, Vilnius) paroda veiks birželio 5 – liepos 4 dienomis.

Parodą įgyvendina „Tech Arts“ bendradarbiaujant su meno, rezidencijų ir edukacijų centru „Rupert“.
Paroda pristatoma kartu su 14-ąja Baltijos trienale (Šiuolaikinio meno centras, „Atletika“, „Autarkia“, „Editorial“, „Swallow“).