Tad ir šiais metais „Kino Pavasaris“ yra perkeltas į virtualią erdvę, o tiksliau, į kelias vietas, tarp kurių ir naujai pasirodžiusi „Kino pavasario“ platforma. Ir jose žiūrovai turės galimybę pasižiūrėti dešimtis geriausių 2019 – 2021 metų filmų, atkeliavusių iš viso pasaulio.

Ir šia proga, festivalio atidarymo dieną, nusprendžiau atrinkti asmeniškai man penkiolika pačių įdomiausių šių metų festivalio kino projektų, kurie, tikiuosi, suteiks ne tik man, bet ir Jums, mieli skaitytojai, labai daug gerų įspūdžių. Nes kinas turi ne tik lavinti, bet ir suteikti kažkokią emociją. O kaip mes žinome, „Kino pavasario“ filmai kaip tik ir gali tai suteikti.

Nesu dar žiūrėjęs nei vieno šių metų festivalio filmo, todėl manau, kad sąžininga bus tiesiog pasinaudoti „Kino pavasario“ oficialiais aprašymais, o jau kitą savaitę, kai būsiu matęs iki 20 filmų, pasidalinsiu savo trumpomis įžvalgomis apie juos.

Malonaus skaitymo ir pradedam:

1. „Moteris, kuri pabėgo“ (angl. „The Woman Who Run“), 2019 m.

Gami niekada nesiskiria su vyru. Šiam išvykus darbo reikalais, ji susitinka tris moteris Seulo priemiestyje. Pirmiausia aplanko dvi drauges, o trečiąją netikėtai sutinka kino teatre. Gami pokalbiuose daug nutyli, jie vis viena po truputį kuria ryšį, tačiau vis daugiau klausimų kyla žiūrovui. Kas yra toji moteris, kuri pabėgo? Nuo ko ir kodėl ji bėga? Filmas režisieriui Hong Sang-soo pelnė Berlyno kino festivalio „Sidabrinį lokį" už geriausią režisūrą.

2. „Blogio nėra“ (angl. „There Is No Evil“), 2020 m.

Kur kasdien taip anksti keliasi pavyzdingas šeimos vyras Hešmatas? Puja negalėtų nieko nuskriausti, tačiau jam liepiama žudyti. Džavadas dar nežino, kad piršlybos bus ne vienintelė jo merginos gimtadienio staigmena. Nepraktikuojantis medikas Bahramas aiškina dukterėčiai, kodėl pasirinko gyventi atsiskyrėliškai. Keturios filmo istorijos ⎯ tai variacijos esminėmis filmo moralinės stiprybės ir mirties bausmės temomis. Svarstoma, kiek erdvės individo laisvei yra likę despotiškame režime. Filmas laimėjo „Auksinį lokį" Berlyno kino festivalyje.


3. „Nesėkmė dulkinantis arba šelmiškas porno” (angl. „Bad Luck Banging or Loony Porn“), 2021 m.

Paviešintas besimylinčių vyro ir moters vaizdo įrašas sparčiai išpopuliarėja. Nors abu dėvėjo kaukes, moters tapatybė nustatoma. Emi yra mokytoja, išaukštinta kaip tariamas pavyzdys visuomenei. Jos karjerai ir reputacijai ⎯ galas. Moteris priversta susitikti su tėvais, reikalaujančiais ją atleisti. Šalių debatams virtus tribunolu, Emi gina savo teisę egzistuoti ir atsisako nusileisti spaudimui.


4. „Šventasis narcizas“
(angl. „Saint-Narcisse“), 2020 m.

Mirus močiutei, savimyla Dominykas imasi nuodugniai tirti praeitį. Paieškos atveda pas lesbietę motiną ir jos jauną partnerę, gyvenančias greta grėsmingo vienuolyno, kurį budriai saugo iškrypėlis kunigas. Čia jaunas vyras sutinka prarastą dvynį Danielių, kuris tiek Dominykui, tiek brolį įkalinusiam kunigui tampa fizinio ir dvasinio geismo objektu. Dvynių troškimas atrasti save išlaisvins juos iš konservatyvių visuomenės ir religijos gniaužtų.


5. „XX amžius“ (angl. „The Twentieh Century“), 2020 m.

XX amžiaus pradžia, Kanada renka naują ministrą pirmininką. Jaunasis Williamas Lyonas Mackenzie'is Kingas ryžtasi kandidatuoti. Vedamas edipinių politinių siekių, kelyje į šalies lyderio postą jis turės įveikti daugybę kliūčių: Afrikoje besitęsiantį Būrų karą, nacionalinį separatistinį judėjimą, nepasiekiamą mylimąją ir vidines pastangas nuslopinti avalynės fetišą bei onanizmo impulsą. Kingo ambicijos nugalės gėrio ir blogio, meilės ir neapykantos kovose.


6. „Aš esu Greta“ (angl. „I Am Greta“), 2020 m.

2018-ųjų rugpjūtį penkiolikmetė mokinė iš Švedijos Greta Thunberg, užuot ėjusi į pamokas, pradėjo streiką dėl klimato kaitos. Jos klausimas suaugusiesiems buvo toks: „Jei jums nerūpi mano ateitis Žemėje, kodėl turėčiau ko nors siekti mokykloje?" Per kelis mėnesius jos keliu pasekė šimtai tūkstančių jaunuolių pasaulyje. Greta, tyli švedų mergaitė su autizmo spektro sutrikimu, tapo pasaulinio garso aktyviste. Režisierius ją sekė nuo pirmosios mokyklos streiko dienos nė nenutuokdamas, kad liudija vieno įtakingiausių žmonių pasaulio istorijoje kelionės pradžią.


7. „Auksinės minutės“ (angl. „Golden Minutes“), 2019 m.

Tai istorija apie vidutinio amžiaus vyrą Liudą, kurį nuo savižudybės išgelbsti širdies smūgis. Kol jo kūnas be gyvybės ženklų tįso vidury gatvės, aplinkui vyksta kasdienis gyvenimas. Niekas, netgi pralekiantis greitosios pagalbos automobilis, nepastebi Liudo, kurio auksinės minutės po truputį senka.


8. „Pažadas“ (angl. „The Stone Breaker“), 2020 m.

Andžela dirba laukuose spiginant karštai Pietų Italijos saulei. Vieną dieną ten išėjusi kartu su kitais nelegaliais darbininkais Andžela nebegrįžta. Šį tragišką ir paslaptingą dingimą išgyvena mylintis vyras Džiuzepė ir jųdviejų sūnus Anto. Vyras nusprendžia ieškoti darbo toje pačioje fermoje, vildamasis išsiaiškinti tiesą apie žmonos mirtį, tačiau susiduria su žiauria realybe, kuri kėsinasi nuo jo ir sūnaus gyvenimų nutraukti apsauginį magijos šydą.

9. „Išrinktoji“ (angl. „The Real Thing“), 2020 m.

Tsuji ⎯ pavyzdinis biuro darbuotojas, gyvenimo nuobodulį skandinantis romanuose su bendradarbėmis. Vieną dieną jis išgelbsti paslaptingąją Ukiyo, kuri per plauką nežūva avarijoje. Ukiyo yra nepaprastai graži, tačiau jos nerūpestingas elgesys nuolat kelia chaosą ir problemas ne tik jai, bet ir aplinkiniams. Atsiradusi Tsuji gyvenime, ji teatneša bėdas ir pavojų. Išsekęs ir nutolęs nuo įprasto gyvenimo, Tsuji iš visų jėgų stengiasi apsaugoti Ukiyo nuo nusikalstamo pasaulio grėsmių ir pačios sau keliamo pavojaus.


10. „Paskutinieji“ (angl. „The Lost Ones“), 2020 m.

Tai filmas apie Arkties mažumų kasdienybę, kupiną įtampos tarp ten iki šių dienų išlikusių šiaurės elnių augintojų bendruomenės ir kalnakasių, kurie kėsinasi į vietinių žemę. Vienas bendruomenės narys Rupas nori pasinaudoti šia proga ir tikisi parduoti savo tėvo žemę, kad galėtų išvykti, tačiau tėvui atsisakius įsiplieskia nesibaigiantis konfliktas, vedantis į dar didesnę įtampą ir abipusę baimę.


11. „Saulėlydžio bučinys“ (angl. „Twilight‘s Kiss“), 2019 m.

70-metis Pakas dirba taksistu. Jis daug metų praleido prie vairo, kad išlaikytų šeimą. Nors atėjo laikas pensijai, atsisako visiškai mesti darbą. Dienomis toliau vairuoja taksi, nes tik taip pabėga nuo šeimyninio gyvenimo. Važinėdamas Honkongo gatvėmis, Pakas sutinka Hojų – 65-erių vienišą tėvą. Tarp jųdviejų užsimezga aistringi santykiai, atskleidžiantys malšintus vidinius pasaulius. Vyrai verčiami slėpti seksualumą ir ryšį nuo šeimų, tačiau viena vėlyvos nakties žinutė kėsinasi sugriauti jų gyvenimus.


12. „Triumfas“ (angl. „The Big Hit“), 2020 m.

Etjenas, talentingas, bet vargstantis aktorius, nusprendžia suorganizuoti teatro dirbtuves kalėjime, kurių tikslas – pastatyti spektaklį pagal įžymiąją pjesę „Belaukiant Godo“. Visų nuostabai pasirodymas sulaukia itin didelio pasisekimo, dėl to kaliniams išduodamas leidimas pasirodymus organizuoti už kalėjimo ribų. Turo metu Etjenas užmezga itin artimą ryšį su spektaklio trupe, kurios likimas bus nuspręstas per paskutinį pasirodymą Paryžiuje.


13. „Karalių naktis“ (angl. „Night of the Kings“), 2020 m.

Dramblio Kaulo Krante miško gūdumoje stovi „La MACA“ – vienintelis kalėjimas pasaulyje, kuriam vadovauja patys kaliniai. Sunegalavęs lyderis pagal paprotį privalo mirti ir užleisti vietą naujam „dangoro". Lemtingą naktį pakilus raudonajam mėnuliui ligotas vadas, siekdamas atidėlioti įvykių seką, ką tik nuteistą vyrą skiria pasakotoju. Šis kaliniams iki aušros privalės sekti neįtikėtinas istorijas, siekdamas išgelbėti savo gyvybę ir palaikyti kalėjimo galios pusiausvyrą.


14. „Quo Vadis, Aida?“ (angl. „Quo Vadis, Aida“), 2020 m.

Bosnija, 1995-ųjų liepa. Aida dirba Jungtinių Tautų vertėja mažame Srebrenicos mieste. Serbų armijai užėmus miestą, jos vyras su dviem sūnumis atsiduria tarp tūkstančių žmonių, kurie prieglobstį ir pagalbą tikisi rasti JT stovykloje. Tiesiogiai bendraudama su derybininkais, Aida turi priėjimą prie nepaprastai slaptos ir svarbios informacijos. Kas matyti jos šeimos ir likusių miestelio gyventojų horizonte – išsigelbėjimas ar mirtis? Kokį žingsnį Aidai derėtų žengti? Tai filmas apie moterį, atsidūrusią vyrų karo žaidimų lauke.


15. „Berlynas. Aleksandro aikštė“ (angl. „Berlin Alexanderplatz“), 2020 m.

Fransis – pabėgėlis iš Afrikos, plušantis statybų aikštelėje. Jo noras tapti legaliu Vokietijos gyventoju išsipildo sutikus Reinaldą, charizmatišką ūmaus būdo narkotikų prekeivį. Prabangaus gyvenimo suviliotas Fransis netrukus tampa Berlyno kriminalinio pasaulio vadeiva. Išsigelbėjimą iš šio faustiško sandėrio jam suteikia angeliška palydovė Micė, kurios meilė skatina išpirkti nuodėmes. Tačiau kokia bus naujojo gyvenimo kaina?

Festivalis „Kino Pavasaris“ šiais metais vyks nu kovo 18 dienos iki balandžio 5 dienos.