„Delfi“ skaitytojas nurodo konkretų „Domino“ teatro spektaklį „Testas“, kuris turėjo įvykti šių metų vasario 27 d. Girstučio kultūros rūmuose Kaune.

Spektakliui, dėl visiems suprantamų priežasčių, regis, nelemta išvysti dienos šviesą: jis atkeltas jau ne pirmą kartą – turėjo būti rodytas 2020 m. balandžio 10 d., dabar perkeliamas į rugsėjo 25 d.

Atsižvelgdami į Vyriausybės 2021 m. sausio 27 d. priimtą nutarimą pratęsti karantiną Lietuvoje ir nustatytą draudimą organizuoti renginius „Domino“ teatro administracija žiūrovams pranešė, kad tuo atveju, jeigu data, į kurią perkeliamas renginys, žiūrovams netinka, bilietą per 60 dienų nuo perkelto renginio vėlesnės datos paskelbimo galima iškeisti į atitinkamos vertės kuponą, galiosiantį perkant bilietus į kitus „Domino“ teatro renginius.

„Kuponas suteikiamas kiekvienam bilietui atskirai ir galioja 12 mėn. nuo jo išdavimo datos. Jeigu per 12 mėn. kuponas nebus panaudotas, per 14 dienų nuo kupono galiojimo pabaigos bus galima susigrąžinti pinigus“, – rašoma laiške, kurį gavo Delfi parašęs skaitytojas.

Bilieto pirkėjas: pinigus grąžins po dviejų metų? Tai nesąmonė!

Bilietą įsigijęs Nerijus Šlekaitis piktinasi „ištiso atkėlinėjimo“ tvarka, sakydamas, kad nežada teatrui suteikti „beprocentinės paskolos“ – juk tokių kaip jis, neatgavusių pinigų už bilietus ne vienas, tad susidaro nemenka suma.

„Kreipdamasis į teatrą laiške išdėsčiau, kad manęs nedomina jokie kuponai, o jie atrašė automatinį atsakymą, kuriame teigia savo – gali pasiimti kuponą, po metų išmokės pinigus. Du metus įšaldyti pinigai be jokių palūkanų, bet aš jiems ir neskolinau. Pasirenki kuponą, po šešiasdešimt dienų jo atsisakai, išeitų – pinigus grąžins po dviejų metų. Negali tiesiog taip pasiimti pinigų, tai nesąmonė“, – stebėjosi tvarka jis.

Paklaustas, ar nėra linkęs solidarizuotis, palaikyti teatrą sunkiomis dienomis, pašnekovas šypsodamasis atsakė, kad ne, – pinigus reikia investuoti, o ne įšaldyti. „Pinigas turi daryt pinigą. Palaikiau teatrą ganėtinai ilgai, bemaž metus. Bet jau užsitęsė per daug. Nors suma nėra didelė, nesiekia 50 eurų – tai labiau principo reikalas“, – į kompromisą bilieto pirkėjas eiti nelinkęs.

Minėtas spektaklis atkeltas jau ne pirmą kartą. „Dar vis laukiau, bet parinkta nauja data rugsėjo 25-ąją – tiesiog absurdas. Tegu atiduoda pinigus, kai baigsis karantinas, nusipirksiu iš naujo“, – kategoriškai nusiteikęs jis.

Padėties, anot pašnekovo, neišgelbėtų ir virtualus spektaklis – nori pamatyti gyvai. „Žinoma, teatras nedėkingoje pozicijoje – tai faktas. Visgi supranti, kad spektaklis gali ir įvykti, gali ir ne, o galbūt nebetiks data. Sunku prognozuoti kaip nutiks“, – sakė ne tik iš „Domino“ teatro, bet ir kitų renginių organizatorių pinigų už bilietą neatgavęs laiško autorius.

VVTAT: turi teisę nustatyti vėlesnę renginio datą

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai, atsakydami į „Delfi“ pateiktą klausimus, ar bilietų pardavėjų veikloje nebūta pažeidimo, ar tokiu ir galbūt panašiu atveju neturėtų būti grąžinami pinigai, informavo, jog kai renginys buvo numatomas organizuoti karantino laikotarpiu arba praėjus 3 mėn. po karantino metu nustatytų draudimų panaikinimo, paslaugos teikėjas turi teisę per 30 dienų nuo karantino metu nustatytų draudimų panaikinimo (t. y. per 30 d. nuo leidimo organizuoti renginius) nustatyti vėlesnę renginio datą. Renginys turi įvykti ne vėliau kaip per 12 mėn. nuo minėtų draudimų panaikinimo.

„Pažymėtina, kad kiekvienu atveju renginio organizatorius turi pagrįsti, kokie apribojimai renginiui galiojo numatytą renginio dieną ir dėl kokių priežasčių renginys yra perkeliamas. Jei vartotojas nesutinka su vėlesne renginio data, vartotojas turi ne vėliau kaip per 60 dienų nuo gauto paslaugų teikėjo pasiūlymo informuoti paslaugos teikėją apie savo nesutikimą. Paslaugos teikėjas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo vartotojo nesutikimo privalo suteikti vartotojui kuponą (kupono vertė negali būti mažesnė, nei už bilietą sumokėta suma). Kuponu vartotojas gali apmokėti bilietų į būsimus to paties paslaugų teikėjo organizuojamus renginius kainą arba jos dalį“, – rašoma VVTAT atsakyme.

Jei vartotojas nepasinaudoja kuponu per 12 mėnesių, vartotojas esą turi teisę per 14 dienų nuo kupono galiojimo pabaigos susigrąžinti kupono vertę pinigais.

„Jei paslaugų teikėjas nepasiūlo vartotojui kupono, pinigai vartotojui turi būti grąžinti per 14 dienų nuo nustatytos vėlesnės renginio datos, o jei vėlesnė renginio data nėra nustatoma – ne vėliau kaip per 44 dienas nuo draudimų panaikinimo (30 dienų nuo draudimų panaikinimo + 14 dienų) t. y., nė vėliau kaip per 44 dienas nuo leidimo organizuoti renginius“, – aiškinama rašte.
VVTAT sudaryta diagrama apie komensavimo galimybes neįvykus renginiui

VVTAT priminė, kad nepavykus ginčo su paslaugų teikėju išspręsti taikiai, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu: tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinę prašymo VVTAT formą galima rasti ČIA.

„Domino” teatras: pasirodymų datos perkeltos į saugesnį laiką

„Domino” teatro vadovas Egidijus Baranauskas tikino, kad yra stengiamasi spręsti bilietų klausimus taip, kad žiūrovai patirtų kuo mažiau nesklandumų. Pasiteiravus, ar nėra galimybės grąžinti pinigų už įsigytus bilietus greičiau, nei numato įstatymas, E. Baranauskas sakė, kad tai nebūtų sąžininga kitų žiūrovų atžvilgiu. Galų gale, nėra ir tiek žmogiškųjų išteklių – visa tai administruojant.

E. Baranauskas pasidžiaugė, kad kitaip nei kitiems teatrams, jiems pavyko gyvai parodyti didelę dalį spektaklių – iš suplanuotų 120 parodyta 100. „Kalbame apie dvidešimt spektaklių, kurie buvo numatyti rudenį. Kalbant apie datą – tapo įprasta perkelti pusmečiui, į galimai saugesnį laikotarpį, kitaip elgtis nebūtų atsakinga“, – įsitikinęs jis.

Spektaklio perkėlimo datą parinkti taip pat nėra lengva – turi būti suderinta su aktoriais, salių galimybėmis. Į analogišką klausimą, kaip bus su žiūrovais, kurie būtent tą dieną negalės dalyvauti, E. Baranauskas atsakė, jog apie tai irgi pagalvota: galioja kuponų sistema, yra galimybė išsikeisti bilietą į bet kurį kitą spektaklį, bet kokiame mieste pasirinktinai.

„Pagal įstatymą, kaip VVTAT aiškina, po tam tikro laiko galės susigrąžinti net ir pinigus. Kitas dalykas, savo žiūrovams esame ne kartą suteikę galimybę pakeisti bilietus ne į perkeltus spektaklius, o į naujus pasirodymus. Tokiu principu dirbome visą šio karantino laiką. Lankstumas pasireiškia tuo, kad ieškome visų galimybių žiūrovui apsilankyti, pagal jo galimybes viename ar kitame spektaklyje“, – patikino jis.

E. Baranauskas sutiko, dabar visi turime apsišarvuoti kantrybe. „Kaip žiūrovai, taip ir aktoriai, visas teatro personalas. Ruošiamės, laukiame ir tikimės kuo greičiau susitikti. Jei tokia galimybė bus – susitiksime anksčiau, nei yra perkeliama į konkrečią datą“, – žadėjo jis bei pridūrė, kad stengsis ir toliau nenuvilti savo žiūrovų, dovanoti geras emocijas. Tik reikia išlaukti, būti kantriais.

„Garantuojame, kad visi spektakliai įvyks. Kaip rodo praktika, beveik visi ir įvyko, nespėjome tik keliolikos parodyti iš daugybės. Bet tikrai tie likusieji įvyks, mes susitiksime su žiūrovais“, – nė kiek neabejojo E. Baranauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)