Šiais metais visas pasaulis mini paskutiniojo Vienos klasiko, vienos įtakingiausių figūrų muzikos istorijoje L. van Beethoveno 250-ąsias gimimo metines. Jo „Imperatoriškasis“ koncertas – paskutinis kompozitoriaus užbaigtas šio žanro kūrinys, kurtas Napoleono karų fone, žymėjęs žingsnį į naują, romantizmo epochą. Neretai sakoma, kad šis koncertas išties pralenkė laiką.

„Tai, ko gero, populiariausio kompozitoriaus populiariausias koncertas. Beethoveno talentui šiemet ypatingai nusilenkiame, o jis mus iki šiol stebina savo neįtikėtinu novatoriškumu. Jo „Imperatoriškasis“ koncertas buvo tarsi akibrokštas – pavyzdžiui, kompozitorius kai kuriuos formos elementus sukeitė vietomis. Beethovenas koncertą rašė įsiveržimo į Vieną metu, buvo pasipiktinęs tuo, kas vyksta. Vieną vertus, šiame koncerte netrūksta didingo charakterio, bet, kita vertus, solistas yra tarsi subjektyvusis pradas, simbolizuojantis laisvę. Todėl šis kūrinys – nuolatinis dialogas tarp objektyvios orkestro realybės ir solisto, kuris kaip kūrėjas tarsi pakyla į dvasinį pasaulį. Ypatingo grožio antroji koncerto dalis, o finale girdime daugybę įdomių ritmų. Apskritai, šiame koncerte daug šmaikštumo, energijos. Jame pilna visko – tiek nepaprasto gyvybingumo, tiek militaristinio charakterio, tiek didžiulio dvasingumo“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja Petras Geniušas.

Paties pianisto teigimu, šis koncertas jam turi ir svarbią asmeninę reikšmę, nes būtent šiais metais švenčiamas ir jo tėvo, žymaus lietuvių pianisto ir dirigento Rimo Geniušo šimtmetis. Todėl P. Geniušas tvirtina artėjantį koncertą skirsiantis ne tik Beethoveno, bet ir savo tėvo sukakčiai.

„Penktąjį Beethoveno koncertą man parodė tėvas – dar yra išlikusios tokios senos, pageltusios natos. Įdomu, kad nors tai paskutinis koncertas, kurį parašė Beethovenas, tačiau pirmasis, su kuriuo aš susipažinau. Labai gerai žinau šitą kūrinį, daugybę metų jį dėsčiau studentams, tačiau kaip solistas pats šį koncertą atlieku pirmąjį kartą. Pasidariau sau dovaną ir jį išmokau“, – apie asmeninę koncerto reikšmę pasakoja P. Geniušas.

Šalia „Imperatoriškojo“ koncerto orkestras taip pat paruošė ir dar vieną chrestomatinį klasikinio repertuaro kūrinį – tai Franzo Schuberto Styginių kvartetas nr. 14 d-moll, D. 810 „Mirtis ir mergelė“ (Gustavo Mahlerio redakcija styginių orkestrui).

Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinio orkestro (meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Barkauskas) sezono atidarymo koncertas „Reveransas genijui“, kartu su pianistu Petru Geniušu – rugsėjo 24 d., ketvirtadienį, 19 val., Šv. Kotrynos bažnyčioje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją