„Keliaujančios operos, arba „Opera on the Truck“ idėją pasiūlė LNOBT Operos meno vadovas Sesto Quatrini. Tiesa, jis įsivaizdavo operos pastatymą jūriniame konteineryje. Bet mes su teatro generaliniu direktoriumi Jonu Sakalausku, vystydami šią idėją, nutarėme, kad patogiau keliauti būtų su ratus turinčia, specialiai spektakliui paruošta priekaba“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja „Tarnaitės ponios“ režisierius Gediminas Šeduikis.

Ryškiaspalves „Tarnaitės ponios“ dekoracijas scenai ant ratų sukūrė scenografė Sigita Šimkūnaitė, ne mažiau ryškiais operos solistų kostiumais pasirūpino dailininkė Ugnė Tamuliūnaitė. Abi kūrėjos tvirtina, jog meninį sprendimą, primenantį trijų pereinamų kambarių lėlių namelį, padiktavo komiška operos nuotaika ir ilgos, bet itin siauros priekabos parametrai.

Opera "Tarnaitė ponia"
Foto: Martynas Aleksa

1733 m. jaunas kompozitorius Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) nuoširdžiai ruošėsi savo herojinės operos „Nepalaužiamas kalinys“ premjerai Neapolio scenoje. Nepamiršo pasirūpinti ir intermedija – trumpu komišku vaidinimu, kuris pertraukos metu būdavo rodomas tam, kad žiūrovai neišsilakstytų iš teatro nesulaukę antrojo operos veiksmo. Būtent tam ir buvo sukurta opera buffa (it. juokinga opera) „Tarnaitė ponia“. Tik vargšas kompozitorius, netrukus miręs nuo džiovos, neįvertino likimo ironijos: jo didingą operą, į kurią dėta tiek vilčių, visi užmiršo, užtat „Tarnaitė ponia“ ryškiomis raidėmis įrašė G. B. Pergolesi vardą žanro istorijon.

Maždaug 50 min. trunkančios operos „Tarnaitė ponia“ siužetas sukasi apie namų šeimininke svajojančia tapti tarnaitę, išradingai maustančią savo poną. O šis delsia jai pirštis ir netgi grasina ieškosiąs kitos nuotakos! Visgi moteriškas gudrumas triumfuoja, ir vaidinimo pabaigoje žiūrovai tampa meilės dueto liudininkais.

Keliaujančios operos išbandymui rengiasi operos solistai Monika Pleškytė, Kšištofas Bondarenko ir Egidijus Dauskurdis, taip pat aktorius Benadas Arkauskas.

Opera "Tarnaitė ponia"
Foto: Martynas Aleksa

„Šis projektas – pirmas toks Lietuvoje, kai vilkiko priekaboje įrengtoje scenoje po regionus keliauja opera. Mūsų spektaklis skirtas visų pirma tiems, kas sunkiai prisirengia apsiauti išeiginius batus ir keliauti į teatrą. Čia jums neprireiks prašmatnios suknelės, nes pati opera atkeliauja pas jus į svečius. Mano herojė Serpina pasistengs jus įtikinti, kad mes, moterys, pačios esame savo likimo audėjos: jei santykiai nesiklosto taip, kaip norėtųsi, visada galima pasitelkti fantaziją, apsukrumą ir nekaltas moteriškas gudrybes“, – sako LNOBT Metų operos viltimi šįmet pripažinta solistė M. Pleškytė.

Viename iš trijų vilkike telpančių kambarių grosiantis LNOBT simfoninio orkestro styginių kvartetas turės dvi sudėtis: Rusnė Matutienė, Aistė Birvydaitė (I smuikas), Giedrė Mišeikytė, Eduardas Bogdanovas (II smuikas), Kęstutis Pleita, Ugnė Gaučaitė (altas), Lukas Abromaitis, Tarmo Hiis (violončelė). Klavesinu skambins nepakeičiamoji koncertmeisterė Olga Taškinaitė.

Keliaujančios operos vilkikas savo gastroles po Lietuvą pradės rugsėjo 12 d. (šeštadienį) 16 val. Tytuvėnų centrinėje aikštėje. Rugsėjo 13 d. (sekmadienį) 14 val. jis viešės Ariogalos kultūros namuose, tą pačią dieną 18 val. – Raseinių Žemaičio aikštėje, o rugsėjo 17 d. (ketvirtadienį) 18 val. – Pakruojo Vienybės aikštėje.

Vilniečiai operą „Tarnaitė ponia“ scenoje ant ratų galės išvysti du kartus: rugsėjo 5 d. (šeštadienį) 18 val. Valdovų rūmų kieme arba rugsėjo 25 d. (penktadienį) 21 val. Daukanto aikštėje („Kultūros nakties“ renginių programos metu).

Keliaujančios operos pasirodymai visoje Lietuvoje klausytojams bus nemokami.