Deja, bet dėl koronaviruso grėsmės viešnia iš Ispanijos atšaukė savo vizitą į Lietuvą. Koncerto organizatoriai apgailestauja dėl susiklosčiusių aplinkybių ir praneša, kad vietoje N. Andorra scenoje pasirodys vienas ryškiausių Lietuvos laisvojo džiazo ir improvizacinės muzikos atstovų – Arnas Mikalkėnas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Arno veiklos sritys – džiazas, improvizacinė ir elektroakustinė muzika. Tai garsui atidus kūrėjas, nebijantis peržengti bet kokius muzikinius rėmus ir nuolat ieškantis savito santykio su muzika. A. Mikalkėno muzikinių patirčių kraitis ypač gausus. Ne tik klasikinės ir džiazo muzikos studijos, bet ir musique concrète, roko, metalo ir kitų žanrų atgarsiai. Per savo karjerą šis kūrėjas yra grojęs ne tik su ryškiausiais Lietuvos džiazo bei improvizacinės muzikos atlikėjais, bet ir su puikiai pažįstamais užsienio kūrėjais: Kenny Wollesenu, Haakonu Berre, Anne Liis Poll, Davidu Stackenu ir kt.

A. Mikalkėnas puikiai groja fortepijonu, akordeonu, bet ketvirtadienį scenoje žiūrovai jį išvys mušantį būgnus. Delikatūs žaidimai su lėkštėmis, laviravimas tarp sudėtingų free jazz ritminių struktūrų ir tiesmukų, bet ypač energingų pankrokinių pasažų – būtent toks kontrastingas mušamųjų instrumentų pasaulis atsiveria A. Mikalkėnui į rankas paėmus būgnų lazdeles.

Kovo 12-ąja scenoje Arnas pasirodys su trimitininku D. Vyšniausku ir tūba grojančiu S. Kaupiniu.
D. Vyšniauskas muzikinių paslapčių sėmėsi Lietuvoje, Olandijoje, Vokietijoje ir net Niujorke. Tai solidžiu patirties bagažu ir žinomumu už Lietuvos ribų galintis pasigirti trimitininkas. Dominykas – plataus profilio muzikantas, gebantis puikiai atlikti tiek tradicinį džiazą, tiek pasinerti į nenuspėjamus laisvosios improvizacijos verpetus. Scenoje jį galima pamatyti grojant ne tik kartu su tėčiu Petru Vyšniausku ar kitais kolegomis iš Lietuvos, bet ir su tokiomis pasaulinėmis žvaigždėmis kaip Vijay Iyer, Kaja Draksler, Klausu Kugeliu, Michael‘u Moore‘u ir kt.

S. Kaupinis pirmuosius žingsnius muzikos kelyje žengė Balio Dvariono muzikos mokykloje, vėliau studijavo LMTA tūbos bakalauro specialybę. Studijų metu pusę metų praleido Rossini konservatorijoje Italijoje. S. Kaupinis aktyvus akademinės bei šiuolaikinės muzikos festivalių dalyvis, koncertuoja su laisvojo džiazo ir improvizacinės muzikos atstovais. Pernai baigė Šiuolaikinės muzikos ir laisvosios improvizacijos magistro studijų programą. Pasižymi itin plačia muzikine artikuliacija, netradiciniu tūbos pritaikymu. Praėjusių metų lapkritį, „Improdimensijos“ publika ovacijomis palydėjo įspūdingą Simono tūbos solo pasirodymą.

Smalsumą keliantis trio toli gražu ne viskas ką klausytojai išgirs kovo 12-ąja. Scenoje taip pat pasirodys saksofonininkas D. Stalmokas ir garso menininkas S. Nekrošius. Šie duetas ruošia bekompromisį pasirodymą, kuriame susilies nenuspėjami saksofono pliūpsniai ir savadarbių instrumentų skleidžiamos garsinės bangos.

D. Stalmokas – tai iš Gargždų kilęs universalus, eksperimentuojantis saksofonininkas, daugybės projektų iniciatorius bei dalyvis. Aktyvus Lietuvos džiazo ir improvizacinės muzikos scenos dalyvis. 2009 m. saksofonininkas buvo pripažintas geriausiu „Vilnius Jazz Young Power“ konkurso instrumentininku, o 2013 m. Lietuvai atstovavo Čikagoje vykusiame „Umbrella Music Festival“.

Dovydui artimos laisvojo džiazo, improvizacinės muzikos idėjos. Grodamas saksofonu jis nevengia peržengti ir plėsti garsinio arsenalo ribas pasitelkdamas išplėstines instrumento panaudojimo technikas (extended techniques). Neišpasakytai lakią D. Stalmoko muzikinę fantaziją liudija per „Jazz From Lithuania 2019“ rinkinyje atsidūręs jo ir Daliaus Naujokaičio dueto kūrinys „Naujo Hotel Radio“. Jame girdime D. Stalmoką grojantį ne visai tradiciniu instrumentu – radijo imtuvu.

Antroji dueto dalis – S. Nekrošius. Tai išskirtinė asmenybė, kurią galima pelnytai vadinti neatsiejama Lietuvos undergroundo dalimi. Savadarbiais instrumentais grojantis Simonas nepaiso visiškai jokių muzikos teorijos pagrindų. Bambarimba, sukonstruota iš skirtingo slėgio butelių, įvairūs propeleriai, iš konservų dėžučių sukonstruoti styginiai instrumentai ir kiti, antakius kilnoti verčiantys instrumentai yra pagrindiniai kompanionai Simono garsinėse paieškose. Jų tikslas žaisti garsais ir ieškoti naujų jų išgavimo ir apjungimo būdų. Kiekvienas S. Nekrošiaus pasirodymas įdomus ne tik garsine, bet ir vaizdine prasme, teigia organizatoriai.