Praėjęs koncertinis sezonas K. Uinskui buvo intensyvus: nuo Mumbajaus Indijoje iki Rosarijo Argentinoje, kur pianistas pasirodė istorinėje, arti 1500 vietų turinčioje, pilnutėlėje Teatro El Circulo salėje, nuo Maskvos iki Briuselio ir kitų Europos miestų, o repertuaras labai platus: audringasis S. Rachmaninovas, Johanneso Brahmso platybės ir gelmės, F. Šopeno subtili romantika.

Už savaitės – per pačias Šv. Kalėdas – K. Uinskas pasirodys su legendiniu violončelininku Aleksandru Kniazevu žymiojoje Maskvos P. I. Čaikovskio konservatorijos salėje, kur atliks dviejų valandų didelės apimties J. Brahmso programą. Apie visai tai – pokalbis su K. Uinsku.

Skirtingos programos, skirtingi kompozitoriai: kurio muzika Jums visgi artimiausia?

Taip, iš tiesų, nors visus šiuos kompozitorius vienija romantinis periodas, tačiau kiekvienas jų įnešė į jį labai ryškų ir savitą pėdsaką. Jų neįmanoma supainioti, paklausykite kokius plačius horizontus kūrė S. Rachmaninovas, arba kokia didelio mastelio ir vokiškai didinga bei gili J. Brahmso muzika, na ir galiausiai, koks subtilus, koks trapus ir tuo pačiu koks pianistinis yra F. Šopenas. Romantinė muzika – jausmų muzika. O kiek skirtingų jausmų ir emocijų turi žmogus. Kiekvienas kompozitorius šiuos jausmus išreiškė per savo asmenybę ir individualumą. Todėl kiekvieno jų muzika tokia skirtinga, bet tuo pačiu ir paliečianti ir išreiškianti tas pačias emocijas… Šį kartą soliniuose koncertuose atliksiu tik F. Šopeno kūrinius. Sunku surasti kitą tokį kompozitorių, kuris taip jautė ir kūrė pianistinę muziką. Kiekvienas kūrinys unikalus ir dieviško grožio.

Sakykite, o kaip tą pačią F. Šopeno muziką priima, pavyzdžiui, europiečiai ir kaip ją supranta Indijos ar Argentinos, kur Jūs grojote, klausytojai?

Be jokios abejonės, kiekviena kultūra, kiekviena šalis ir tauta turi savo istoriją, įpročius ir visa tai daro įtaką meno ir muzikos supratimui. Tačiau jeigu kalbame apie Mumbajų, aš buvau labai maloniai nustebintas, kaip Indijos klausytojai vertina Vakarų Europos kultūrą, kaip jie ją išmano, kaip įdėmiai jie klausosi koncertų. Ten taip pat atlikau nemažai F. Šopeno kūrinių. Mano supratimu, šis kompozitorius labai universalus ir jo muzikinė kalba labai suprantama ir artima kiekvienam žmogui, tad jis gali tikrai skambėti ir būti atliekamas visur. Argentinoje, Rosarijo mieste grojau vienoje gražiausių salių, kokias man tik teko kada nors matyti. Teatro El Circulo – didingas teatras su įspūdingo dydžio, kelių aukštų sale. Šis teatras statytas Argentinos klestėjimo laikais ir jame pasirodė eilė pasaulinių žvaigždžių. Legendinė pianistė Martha Argerich (pati argentiniečių kilmės) jame įrašė seriją kompaktinių plokštelių. Kas man įstrigo, kad mano koncerto klausėsi sausakimšai pilna tūkstantinė salė, kas reiškia, kad klasikinė muzika reikalinga, mylima ir suprantama Argentinoje. Šiame koncerte, beje, atlikau F. Šopeno koncertą fortepijonui ir orkestrui.

Už dešimt dienų Jūs skambinsite Maskvos publikai kartu su violončelininku A. Kniazevu ir kitais atlikėjais. Kuri – kamerinė muzika ar soliniai pasirodymai Jums arčiau širdies?

Kamerinė muzika – ypatingai, jeigu pasirodai su aukščiausio lygio atlikėju, labai praturtina patį muzikantą. Iš vienos pusės tarsi turi prisiderinti, girdėti scenos partnerį, bet tuo pačiu gali sukurti nuostabų rezultatą. Solinis rečitalis – labai intymi ir apnuoginanti atlikėją koncerto forma. Man ji labai patinka dėl to, kad čia gali jaustis visiškai laisvas, pilnai atsiverti klausytojams. Kiekvienoje koncerto formoje, kokia ji bebūtų – svarbiausia aukščiausias profesionalumas ir tikrumas, kad klausytojas pajaustų muzikos grožį ir prasmę. Kiekviename sezone stengiuosi, kad dalis koncertų būtų soliniai, jie skatina mane tobulėti, ieškoti ir kilti aukščiau kaip atlikėjui, o tuo pačiu suteikia galimybę tiesiogiai priartėti prie savo klausytojo ir pasidalinti su juo savo vidiniu pasauliu. Labai laukiu šių savo solinių susitikimų su Lietuvos publika.

Pianistas Kasparas Uinskas

Tarptautinį pripažinimą pelnęs pianistas Kasparas Uinskas koncertuoja pasaulinio garso koncertų salėse, tokiose kaip Niujorko Carnegie Hall, Vašingtono J.F. Kennedy, Londono Wigmore Hall, Berlyno filharmonijoje, Madrido Filharmonijoje, Briuselio BoZar bei eilėje kitų salių. Užsienio kritikai ir klausytojai žavisi K. Uinsko pasirodymais:

„...Didis pianistas ir muzikas…“ Carnegie Hall (New York Concert Review) „…kvapą gniaužiantis jausmingumas, tai buvo absoliučiai magiška…“ London Wigmore Hall (Seen and Heard international).

Praėjusiuose sezonuose K. Uinskas pasirodė su orkestrais: Royal Chamber Orchestra of Wallonia (Belgija), Philharmonie Südwestfalen (Vokietija), Liepojos simfoniniu orkestru (Latvija), North Czech Philharmonic orkestru (Čekijoje), West Bohemian Symphony orkestru (Čekijoje), Slovakijos radijo simfoniniu orkestru, Krokuvos simfoniniu orkestru, Rosarijo simfoniniu orkestru Argentinoje, o taip pat su soliniais pasirodymais Londono Wigmore Hall, Baerum Kulturhus salėje cikle „Piano Master Series” ir Bodø Festival Nordland Musikkfestuke – Norvegijoje, BoZar salėje Briuselyje bei Brussels Piano Festival, koncertų ture Japonijoje „Fantastic Pianist“ serijoje, Slovakijos filharmonijoje, solinių ir kamerinės muzikos koncertų ture Norvegijoje su smuikininku Nikita Boriso-Glebsky, kamerinės muzikos ture su legendiniu violončelininku Alexander Kniazev, su P. I. Čaikovskio konkurso nugalėtoju violončelininku Andrei Ionita, duete su pianistu Evgeni Bozhanov pasirodė Marthos Argerich festivalyje Hamburge.

Koncertai Lietuvoje:

Vasario 8 d. – Kauno filharmonija

Vasario 12 d. – Lietuvos nacionalinė filharmonija Vilniuje

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)