Anot Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinio direktoriaus Jono Sakalausko, 100-asis teatro sezonas pradedamas „Kandidu“, nes tai yra būtent tai, ko šiam sezonui reikia. „Šiam sezonui reikės optimizmo, apmąstymo apie tai, kas buvo ir apie tai, kas bus. Mūsų teatre jau seniai buvo pastatyta kokia nors operetė, todėl repertuaras labai reikalavo tokio žanro atsiradimo, tokio kūrinio mūsų teatre. Po „Kandido“ premjeros lauks be galo skirtingi kūriniai ir skirtingos epochos bei žanrai. Šį sezoną lauks labai įvairialypės premjeros ir įvairus repertuaras. „Kandidas“ bus graži įžanga į tą įvairovę“, – apie 100-ąjį sezoną ir „Kandidą“ kalba Jonas Sakalauskas.

Operetės režisierius Vincentas Boussardas sako, kad į „Kandidą“ galima žvelgti iš įvairių kampų, o spektaklyje keliamos problemos yra aktualios ir šių dienų pasaulyje. „Kalbėdami apie „Kandidą“, mes visų pirma turime prisiminti, kad šio kūrinio ištakos vis dėlto prasideda nuo Voltero. Volteras savo kūrinį parašė kaip savotišką pasaką. Dauguma pasakų, kaip literatūros žanras, gali būti perskaitytos įvairiausiais aspektais ir skirtingai įdomiais kampais. Šios pasakos pagrindinė žinutė – nepaisant viso blogio, kuris yra pasaulyje, žmogus privalo išlikti pozityvus ir ieškoti to, kas po visu blogiu slypi geriausia, labai svarbu yra tikėti žmogiškumu. Būtent šią idėją kaip pačią svarbiausią iškėlė tiek Bernsteinas, tiek Kandidas. Šiame spektaklyje aš, kaip režisierius, tiesiog tęsiu jų palikimą. Tai yra pamatinė idėja, kuri mums yra labai svarbi. Ir šios idėjos svarbą labai svarbu išlaikyti dar ir todėl, kad nuo Voltero laikų iki dabar visiškai niekas nepasikeitė. Ir dabar vyrauja netolerancija, įvairūs nesutarimai tarp šalių ir tarp žmonių, net tarpusavyje kartais yra labai sunku susitarti. Todėl Voltero ir Bernsteino nešama žinia yra labai svarbi ir aktuali tiek visame pasaulyje, tiek šiame spektaklyje, kuris bus pristatytas rugsėjo 13 dieną“, – sako režisierius.

„Kandido“ muzikos vadovas ir dirigentas Sesto Quatrini kartu su operete pirmą kartą debiutuos Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Jis sako, kad „Kandido“ operetė turi daug erdvės solistams, todėl čia vaidmenis atliks nemaža dalis Lietuvos atlikėjų. „Tiek lietuviams, tiek užsieniečiams solistams šis pastatymas yra savotiškas iššūkis todėl, kad vokaliai tai yra gana sudėtinga muzika. Taip pat spektaklis bus nepaprastai dinamiškas. Dainininkai šiame spektaklyje turės būti taip pat ir aktoriais, ir daugeliu atveju net atletais, nes jų kūnams išbandymų yra prikurta ne vienas ir ne du“, – sako Sesto Quatrini. Jis tikina, kad žiūrovai išvys daug įdomių dalykų, o pirmas įspūdis bus labai stiprus.

Patys aktoriai įžvelgia ir kitų sunkumų, kuriuos turėjo įveikti šiame pastatyme. Iš Baltarusijos atvykusi solistė Margarita Levchuk, spektaklyje atliksianti Kunigundos vaidmenį, sako, kad jai sunkiausias iššūkis buvo kūno transformacija.

„Aš pati esu nedidelė, smulkaus kūno sudėjimo, o šiame spektaklyje man tenka pereiti tokią labai įdomią transformaciją nuo mažytės mergaičiukės iki gana gerai pavalgiusios, stambios ponios. Aš niekada nebuvau labai stambi, tai man buvo labai įdomu pasižiūrėti, kaip atrodyčiau būdama apvalesnių formų“, – atvirauja solistė.

Tačiau Rafailas Karpis juokaudamas prieštarauja solistei ir sako, kad spektaklyje pati didžiausia transformacija bus tada, kai Karpis vaidins beždžionę. „Tačiau kalbant rimtai, tai didžiausias iššūkis šiame spektaklyje man buvo tai, kad kiekvienas personažas šioje kelionėje turi tam tikrą virsmą, kuris vyksta nebūtinai išorėje, bet ir viduje. Man didžiausias iššūkis ir buvo viduje pagrįstai susidėlioti tą virsmą nuo pat pradžių iki pat galo su tam tikromis detalėmis, kurios padėtų įtikinti žiūrovą.“

Pasak solisto Rafailo Karpio, spektaklyje yra nemažai besidubliuojančių personažų, kurie tuo pat metu išlieka kaip vienas ir turi bendrą liniją. „Tai didžiausia užduotis ir buvo tą liniją, tą kelią susikurti. Jis yra gyvas mintyse ir jis pastoviai keičiasi. Tai yra kažkas, ką mes atsinešame iš gyvenimo ir bandome perteikti įvairiuose personažuose. Ši komiška operetė turi labai daug egzistencinių ir prasmingų vertybinių kampų, kuriuos reikia apgalvoti, jei norime juos sutalpinti galvoje ir teisingai perteikti žiūrovams“,– sako R. Karpis.

Kitas operetės „Kandidas“ solistas Liudas Mikalauskas įžvelgia su laikotarpiu susijusį iššūkį. „Pats pastatymas buvo labai sudėtingas savo laikotarpiu. Dirbome du mėnesius, kaip paprastai pastatymus padarydavome per tris savaites. Šis pastatymas sudėtingas ir tuo, kad visi turime būti labai sportiški. Pirmą kartą per pastatymą pagalvojau, kad reikia pradėti lankyti sporto klubą“,– juokauja Liudas Mikalauskas. Solistas taip pat neslepia, kad tie du mėnesiai prabėgo lyg viena diena, o į spektaklį solistai įdėjo visą savo talentą.

Apie patį Kandidą kalba jo vaidmenį atliksiantis solistas Enrico Casari. Jis sako, kad nors ir spektaklio metu bus daug įvairiausių virsmų, Kandidas keisis labiausiai. „Pačioje pradžioje Kandidas dainuoja, kad pasaulis yra vien laimė ir viskas nuostabu bei gražu, o spektaklio pabaigoje mes jį matome visiškai kitokį, jis klausia, kas gi yra tas gyvenimas ir ar viskas tikrai yra taip idealu ir gražu. Iš tikrųjų Kandidas nukeliauja didžiausią kelionę iš visų personažų“, – sako spektaklyje Kandido vaidmenį atliksiantis solistas. Enrico Casari tikina, kad jam sunkiausia buvo šiame pastatyme atrasti tam tikrą vaidmens interpretaciją, kuri personažą atskleistų taip, kaip ir turi būti.

Pirmojoje Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro 100-ojo sezono premjeroje daug dėmesio skirta ir kostiumams. Leonardo Bernsteino operetei kostiumus kūrė kostiumų dailininkas Christianas Lacroixas ir jo asistentas Robertas Schwaighoferis. Spektaklio režisierius sako, kad kuriant kostiumus buvo labai svarbu išlaikyti 18 amžiaus stilių.

„Šių kostiumų inspiracija yra 18 amžius. Tai atsiskleidžia drabužių ir perukų formoje. Bet šis stilius ir formos yra šiek tiek modernizuotos. Modernizavimas atsiranda pritaikant tam tikras neįprastas medžiagas, tokias kaip: popierius, dažytas popierius, kurio yra perukuose ir kostiumų detalėse. Ir tokiu būtu tas 18 amžiaus stilius įgauna modernų atspalvį. Bet būtent išlaikyti 18 amžiaus formą mums buvo labai svarbu, nes pats kūrinys yra labai giliai šaknis įleidęs į 18 amžiaus tradicijas ir estetiką. Tai buvo pagrindinis uždavinys estetikos prasme“,– apie kostiumus kalba spektaklio režisierius.

Leonardo Bernsteino ,,Kandidas“ bus rodomas rugsėjo 13, 14, 15, 17 dienomis, lapkričio 27, 28, 29, 30 dienomis ir gruodžio 11, 12, 13 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)