Nekantriai laukta pasaulinė Philipo Glasso „Perpetulum“ premjera įvyko šį pavasarį Čikagoje, kur prieš keletą mėnesių kompozitoriui buvo įteiktas „Kennedy Center Honor“ apdovanojimas už viso gyvenimo nuopelnus Amerikos kultūrai. Nenuostabu, juk Ph. Glassas laikomas nacionaliniu JAV turtu – 2015 m. tuometis prezidentas Barackas Obama jį apdovanojo Nacionaliniu meno medaliu („National Medal of Arts“), rašoma pranešime žiniasklaidai.

Premjera Čikagoje buvo nekantriai laukiama, bilietai buvo visiškai išparduoti gerokai iki koncerto. Publika tikėjosi ir sulaukė ypatingo įvykio iš tikrų muzikos meistrų: lyg ir neįpareigojančią, new age stiliui artimą muziką gebančio rašyti kompozitoriaus, kuris tačiau pateikia išradingų ir nepakartojamų kūrybinių blyksčių, ir „Grammy“ apdovanojimą pelniusių puikiųjų atlikėjų, kurių gyvybingumas ir energija užkrečia klausytojus šiapus, ir anapus Atlanto.

Philip Glass

Philipo Glasso kūrinys „Perpetulum“, kurio pavadinimas sujungia žodžius „perpetual“ („amžinas, begalinis“) ir „pendulum“ („švytuoklė“), atsirado grupės „Third Coast Percussion“ iniciatyva. Garsiajam kūrėjui jie ryžosi pasiūlyti tai, ko jis iki šiol niekada nebuvo daręs – parašyti kūrinį perkusininkų kvartetui. Paradoksas: nors Ph. Glassas laikomas minimalizmo muzikos tėvu, jis niekada nebuvo rašęs kūrinių tokiai minimalistiniai sudėčiai kaip perkusijos kvartetas. Vis dėlto po premjeros pasipylusios recenzijos akcentuoja kūrinio sėkmę ir ypatingą džiaugsmingumo jausmą, kurio suteikia ir atlikėjai, šiame kūrinyje „nelinkę į perdėm rimtą savęs pateikimą, tačiau nepaprastai sėkmingai susitapatinę su šia muzika“ (Infodad.com).

„Chicago Tribune“ pristatydama P. Glasso „Perpetulum“ akcentuoja „virtuoziškumą ir ekstravertiškumą“, kompozitoriaus skrupulingumą, išnaudojant kiekvieno instrumento tembrus ir galimybes sukurti žaižaruojantį muzikos audinį, bei atlikėjų stropumą, viską atlikti kuo skaidriau ir aiškiau. Galiausiai dienraščio apžvalgininkas Howardas Reichas konstatuoja, jog „visą šią muziką persmelkė džiaugsmo pojūtis“. Pasak kritiko: „Jums belieka šypsotis viso atlikimo metu. Manau, „Perpetulum“ taps ženkliniu „Third Coast Percussion“ repertuaro kūriniu, kuris anksčiau ar vėliau bus atliekamas perkusijos ansamblių visame pasaulyje.“

„Perpetulum“ yra trijų dalių kūrinys, anot paties Ph. Glasso, „beveik Koncertas kvartetui“, mat papildytas nepaprastai įdomia pačių atlikėjų improvizuojama kadencija. Perkusinių instrumentų tembrai ir spalva suteikia visumai neabejotino žavesio, kurio galbūt nebūtų, jei „Perpetulum“ skambėtų atliekamas kitokios, labiau įprasto ansamblio.

„Grammy“ laureatas „Third Coast Percussion“ yra ypač aktyviai koncertuojantis JAV kolektyvas. Grupė apvažiavo ne tik visas 50 JAV valstijų, bet ir surengė koncertinius turus 4 kontinentuose, įskaitant tokias šalis kaip Kolumbija, Taivanas, Jungtinė Karalystė, Kanada, Vokietija, Lenkija, Olandija, Italija, o šį rudenį „Third Coast Percussion“ pirmą kartą atvyks ir į Lietuvą.

Philipo Glasso naujausio kūrinio premjera Lietuvoje ir pasaulinio garso JAV mušamųjų grupės „Third Coast Percussion“ koncertas – spalio 17 d. Vilniuje, Nacionalinės dailės galerijos Didžiojoje salėje. Bilietus galima įsigyti „Bilietai.lt“ kasose ir internetiniame portale. Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)