Pernai metais įkurta virtuali mokykla, kurios sumanytojai yra komunikacijos specialistas, idėjų autorius Tomas Ramanauskas ir vaizduotės filosofas, dėstytojas ir mokslų daktaras Kristupas Sabolius, vaizdo klipų formatu pristatė dvidešimt kūrybingumo mitų. Šiemet kūrybingumo autoriai ieškojo net dvylikoje mokyklos disciplinų. Tomas ir Kristupas, kartu su projekto partneriais „Swedbank“, kvietė moksleivius atlikti namų darbus ir sudalyvauti gausių prizų konkurse, klases –išspręsti vieną užduotį, o mokytojus – kūrybingai pravesti pamoką. Pernai į konkursą labiau įsitraukę didžiųjų miestų gyventojai šiemet gerokai nusileidžia regionams, tačiau kūrybingumu spinduliuojančiųjų gausu visur, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Vos išlipus iš lovos pilve žiojėjo juodoji skylė. Tėtis, išvydęs blynų ištroškusį dukters žvilgsnį, dingo burbtelėjęs „vetuoju“, o snieginis virtuvės ilgšis riūgsojo tuštutėlis. Lyg tyčiomis viršuj šypsojosi citrininis rutulys ir skriejo žiedinio kopūsto formos debesys.“ – tai konkurso laureatės, dvyliktokės Mildos apsakymas apie rytą, parašytas nevartojant raidės „a“. Daugiau nei penki šimtai mokinių rašė poeziją cheminėms reakcijoms, ieškojo skirtingų matematinės begalybės formų ir net bandė sutalpinti Lietuvos istoriją į 3 nuotraukas - tokios įtraukiančios, neįpareigojančios ir kūrybingumą treniruojančios užduotys buvo siūlomos moksleiviams. Tačiau labiausiai mokykla praturtėjo geografijos namų darbų - idealios valstybės kūrimo – idėjomis: dažniausiai šviesios ateities piliečiai minėjo ekologiją, toleranciją ir laisvę.

Baigiamojo „Kūrybingumo mokyklos“ renginio metu geriausio projekto draugo „Swedbank“ įsteigtais prizais buvo apdovanoti 10 išradingiausiųjų namų darbų atlikėjų, o dar 10 dvyliktokų pasidalino Vilniaus universiteto įsteigtu 5000 eurų stipendijų fondu. „Džiaugiamės galėdami prisidėti prie projekto, siekiančio skatinti vieną esminių ateities įgūdžių – kūrybingumą“, – sveikinimo kalboje dalinosi „Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento vadovas Lietuvoje Ąžuolas Zubkonis.

„Kūrybingumo mokykla“ neapsiribojo vien skaitmeniniu turiniu – lektoriai lankėsi ir pačiose mokyklose. „Įsitikinome, jog tiesioginis kontaktas su moksleiviais išlieka svarbus: lankydamiesi Lietuvos – tiek didesniųjų, tiek mažesnių miestų – mokyklose turėjome patirties ne tik geriau susipažinti su moksleivių realybe, bet taip pat ir laimės sutikti daug kūrybingų ir progresyvių mokytojų, kurie, reikia pripažinti, turi milžinišką įtaką ir pačių moksleivių atvirumui ir nusiteikimui“, –apie patirtį ture po Lietuvos mokyklas kalbėjo Kristupas Sabolius.

Ryškiai sušvitusi „Kūrybingumo mokykla“ sulaukė ir tarptautinio palaikymo – projektą parėmė Šiaurės ministrų tarybos biuras ir, įvertinęs jo perspektyvumą ir aktualumą kitoms rinkoms, padės „Kūrybingumo mokyklą“ perkelti į Suomiją ir Estiją, kur apetitas neordinariems edukacijos sprendimams yra ne kiek mažesnis nei Lietuvoje.

„Sukurti kažką edukacijoje, kas domintų ir kitas valstybes, skamba kaip didžioji svajonė – vadinasi, esame valstybė, galinti kurti ir mokymosi metodų ir būdų eksportą. Su Kristupu platformai skyrėme marias laiko, kaip malonu, kad tos marios įsilieja į platesnius vandenis“, – įspūdžiais ir planais dalijosi Tomas Ramanauskas.

Kūrybingumo lektorių Tomo Ramanausko ir Kristupo Saboliaus sukurtu įtraukiančiu edukaciniu turiniu moksleiviai ir mokytojai nemokamai galės naudotis ir toliau – 12 pamokų, tematiškai aprėpiančių visus mokykloje dėstomus dalykus, liks pasiekiamos laisvam naudojimui adresu www.kumokykla.lt ir pildomos naujais kūrybingumo atvejais, o projektui besitęsiant smalsiuosius greitu metu pasieks ir visiškai naujas turinys, kuriuo kartu naudosis ir Estijos bei Suomijos moksleiviai.