Ruošiasi diegti naujoves

Teatro generalinis direktorius Jonas Sakalauskas tikino, kad nors ir sulaukęs garbaus amžiaus - 100-ojo sezono – LNOBT tempo nesiruošia mažinti. „Į kitą sezoną žengiame tęsdami neseniai įdiegtas ir sėkmingai pasiteisinusias naujoves. Tarkim, LNOBT išliks repertuariniu teatru, kuriame atskiri pastatymai rodomi stambesniais blokais, nes tokia praktika pasiteisino ir padėjo kelti rodomų spektaklių kokybę“, – pasakojo jis.

J. Sakalauskas, apibendrindamas praėjusius metus, taip pat teigė, kad per tą laiką LNOBT pavyko įgyvendinti struktūros pakeitimo procesus ir suformuoti naują komandą. „Dabar mes dirbame kaip viena darni komanda ir tuo labai džiaugiuosi“, – sakė jis, pridurdamas, kad dabartinė teatro komanda yra jauniausia Europoje.

„Tikiu, kad jaunų žmonių energija ir tų, kurie yra čia nuo pat įsikūrimo, simbiozė leis įgyvendinti naujus projektus ir tęsti tradicijas. Jaučiu didžiulį palaikymą ir jaučiu, kad teatras įžengia į naują etapą, nesužlugdydamas to kas padaryta“, – kalbėjo J. Sakalauskas.

Kaip pasiteisinusias praktikas J. Sakalauskas taip pat minėjo koncertus kūdikiams, jo nuomone, padedančius spręsti atskirties problemą. Dar viena naujovė – „Kūrybiniai impulsai“, kuriuose tradiciškai galima susipažinti su jaunųjų šokėjų darbais, kol teatras bus rekonstruojamas, šiemet keliasi į meno mugę „Art Vilnius“.

Tikslas: kiekvienas spektaklis – kaip premjera

Teatro Operos meno vadovas Sesto Quatrini pabrėžė, kad nors šį sezoną žiūrovų laukia 5 premjeros, jo tikslas – kad kiekvieno spektaklio lygis ir požiūris į jį būtų toks, lyg tai būtų premjera. „Prieš vienerius metus, kai pasirašiau kontraktą, išsikėliau asmeninę misiją atgaivinti teatro repertuarą. Nemenkinant kas buvo anksčiau, atrodė, kad jis formuojamas principu, kad yra premjeros, į kurias susitelkiama, ir yra likęs repertuaras. Nusprendžiau kiek pamaišyti kortas ir pateikti netikėtumų ir įprastų spektaklių rėmuose“, – kalbėjo jis.

Dar viena jo išsikelta misija – neleisti pamiršti, kad tai yra nacionalinis teatras, tad jame pasirodyti siekiama pakviesti kuo daugiau Lietuvos operos ir baleto žvaigždžių. „Stengiamės atsigręžti į lietuvius, kurie garsina Lietuvą užsienyje, kad jie, ten pasisėmę patirčių, pristatytų jas ir mums“, – sakė jis. Tarp minimų garsių pavardžių – Asmik Grigorian, Giedrė Šlekytė, po ilgos pertraukos vėl čia diriguosiantis maestro Gintaras Rinkevičius ir daug kitų.

S. Quatrini taip pat pasidžiaugė, kad kartu su juo lyg jo dešinioji ranka dirba talentingas jaunosios kartos lietuvių dirigentas Ričardas Šumila, LNOBT einantis vyriausiojo dirigento pareigas.
Kalbėdamas apie atlikėjus, S. Quatrini išdavė, kad vadovaujasi ne visiems patinkančiu metodu kiekvieną sezoną rengti naujas perklausas ir nepasikliauti tuo, kad kažkada atlikėjas jau buvo atlikęs tam tikrą vaidmenį. „Balsas yra gyvas, jis keičiasi, todėl mėgstu daryti atrankas, ir jei kažkas prieš dešimt metų dainavo tą partiją, nereiškia, kad dabar gali atlikti. Tai neretas reiškinys, nutinka labai dažnai: praktiškai kiekvieną sezoną turime daryti perklausas, kad galėtume įvertinti, kokioje situacijoje yra trupė“, – pasakojo jis.

PremjeroseLietuvos ir užsienio žvaigždės

LNOBT sezoną rugsėjo 13 d. atidarys Leonardo Bernsteino operetė „Kandidas“, kurią režisuoja elegantiškasis prancūzų režisierius Vincentas Boussardas: anksčiau LNOBT jau skambėjo jo operos „Manon“ bei „Kapulečiai ir Montekiai“. Premjerinius „Kandido“ spektaklius diriguos pats S. Quatrini.

Vasarį į sceną žengs Sergejaus Prokofjevo operos „Lošėjas“ personažai. Vasilijaus Barkhatovo režisuotos operos pasaulinė premjera 2018 m. buvo parodyta Bazelio teatre: ten ją dirigavo Modestas Pitrėnas, kuris prie dirigento pulto stos ir Vilniuje. Šiame spektaklyje po ilgesnės pertraukos LNOBT scenoje išgirsime dainuojančią „Opera Awards Best Singer 2019“ laureatę Asmik Grigorian.

„O gegužės viduryje operos gerbėjai išvys Gaetano Donizetti operos „Ana Bolena“ premjerą. Manau, tai bus puiki Lietuvos žiūrovams, besižavintiems itališkojo bel canto menu. Šį pastatymą režisuos italas Andrea de Rosa, tai bus bendras LNOBT ir Romos operos pastatymas, kuo aš, pats užaugęs Romoje, ypatingai didžiuojuosi“, – neslėpė „Anos Bolenos“ spektaklius diriguosiantis S. Quatrini.

Choreografas Martynas Rimeikis, neseniai paskirtas Baleto meno vadovo Krzysztofo Pastoro asistentu, pristatė būsimas baleto premjeras. Pirmoji iš jų laukia spalį ir bus itin neįprasta, nes izraeliečio Itziko Galili spektaklį „Amžinybė ir visa diena“ galima lygiavertiškai vadinti tiek baletu, tiek ir opera. Muziką spektakliui rašė jauna lietuvių kompozitorė Rita Mačiliūnaitė.

„Antroji baleto premjera laukia 2019 – 2020 m. sezono pabaigoje : tai bus tradicinis, klasikinis Adolphe‘o Adamo baleto „Žizel“ naujas pastatymas. Jį kurti pakviesta žymi ispanų choreografė Lola de Avila. Dar viena džiugi naujiena – balandžio mėnesį žymiausia Lietuvos primabalerina sugrįš pasirodyti Piotro Čaikovskio balete „Gulbių ežeras“. O naujametinio vakaro Gala koncerte išvysime šokančius pasaulinio masto primarijus: Daniilą Simkiną iš Amerikos baleto teatro Niujorke ir Vadimą Muntagirovą iš Karališkojo baleto Londone“, – džiaugėsi M. Rimeikis.