„ArtVerona“ meno mugėje šis muziejus pasirinko Lietuvos galerijos „Contour Art Gallery“ pristatytos menininkės Laisvydės Šalčiūtės kandidatūrą, kaip geriausiai tinkančią šiuolaikinio meno erdvėje „LaGalleria“ rengiamam projektui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Parodoje Lietuvos menininkė kuria dialogą su italų skulptoriumi Gehradu Demetzu ir senaisiais meistrais, kurių darbai saugomi renesanso laikus menančiame muziejuje. Rūmų, kuriuos šimtmečius valdė garsi Gonzagų giminė, durys buvo atviros menininkams jau nuo XIV a. – šiuolaikinio meno kūriniai kurs dialogą su rūmuose esančiais Andrea Mantegnos, Rubenso, Pisanello ir kitų, šiuose rūmuose kūrusių menininkų darbais.

Mantujos kunigaikščių rūmų (Pallazo Ducale di Mantova) Italijoje vadovai Peteris Assmannas ir Renata Casarin Lietuvos galerijos kvietimu buvo atvykę į Vilnių pristatyti savo pasirinkimo, lankėsi „MO muziejuje“, „Lewben Art Foundation“, Nacionalinėje dailės galerijoje ir kitose Lietuvos meno institucijose.

Nors paroda duris atvėrė pliaupiant stipriam lietui, pamatyti lietuvės darbų susirinko apie šimtą svečių, tarp kurių ir naujoji Lietuvos kultūros atašė Italijoje Laura Gabrielaitytė- Kazulėnienė, menotyrininkas, šokio istorikas ir kritikas Helmutas Šabasevičius su žmona teatrologe Daiva Šabasevičiene bei gausi italų publika.

Remiantis muziejaus statistika, per 2 parodos veikimo mėnesius, menininkės iš Lietuvos darbus pamatys virš 100.000 lankytojų. Parodoje eksponuojamas 21 šios menininkės kūrinys.

„Šis konceptualus projektas, į kurį buvau pakviesta „Contour Art Gallery“ mano kūrybą pristačius Veronos meno mugėje, viršijo visus mano lūkesčius ir įsivaizdavimus. Pirmą kartą gyvenime mačiau, kaip baltas pirštines mūvintys muziejaus restauratorių ir eksponuotojų komanda atsargiai išpakuoja ir ruošia ekspozicijai mano kūrinius tarsi jie būtų kokios renesanso laikų menininkės, atsisakydami mano pagalbos ir siųsdami mane ilsėtis ir gražintis prieš parodos atidarymą; o kur dar po to sekęs parodos atidarymas su ilgomis trijų kuratorių kalbomis, analizuojančiomis mano ir skulptoriaus kūrybą, bei mūsų kūrinių dialogą su muziejaus ekspozicija, kantriai jų klausanti gausiai susirinkusi italų publika, atidarymo metu pristatytas parodos katalogas ir viską vainikavęs gurmaniškas furšetas su lūžtančiais stalais ir putojančiu vynu, kaip sapnas, kaip pasaka...“, – po parodos atidarymo komentavo L. Šalčiūtė.

L. Šalčiūtė – viena aktyviausių šiuolaikinių Lietuvos viduriniosios kartos konceptualių menininkių. 2018 metais menininkė įgijo meno daktaro laipsnį. Ji kuria tapybą, menines instaliacijas, meninius objektus, fotografijas, grafiką, piešinius, literatūrinius tekstus. Menininkė yra surengusi virš keturiasdešimties personalinių ir sudalyvavusi virš šimto grupinių parodų Lietuvoje ir užsienyje. L. Šalčiūtė 2007 metais apdovanota Lietuvos meno kūrėjų premija, šešis kartus įvertinta individualiomis Lietuvos respublikos kultūros ministerijos stipendijomis, pelniusi diplomus grupinėse parodose. Šios menininkės kūrinių yra Romos grafikos institute, Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje Vilniuje, „MO muziejuje“, „Lewben Art Foundation“ kolekcijoje Vilniuje, Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje Kaune, privačiose Lietuvos ir užsienio kolekcijose.

Savo kūryboje menininkė remiasi idėja, jog mūsų jausmai yra kultūriškai suformuoti, „išmokti“. Tokie jausmai daro įtaką visuomenės individams jų socialiniams veiksmams duodami kryptį, veikdami tų individų intuiciją, pojūčius, patirtį.

Menininkė dažnai praktikuoja meninės apropriacijos metodą. Antrinę realybę ji naudoja naujiems darbams kurti – iš įvairių kontekstų išimtus vaizdus paradokso principu perkomponuoja, taip sukurdama naujas prasmes.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją