Sujungiamos trys meno sritys

Pagrindinius vaidmenis Aliaus Veverskio režisuojamame spektaklyje kuria aktoriai Gediminas Rimeika, Julija Šatkauskaitė, Valerijus Jevsejevas ir Šarūnas Zenkevičius. Drauge dirba kino vizualizacijų kūrėja Aneta Bublytė, kompozitorius Matas Drukteinis, gyvą muziką atliks vokalinis ansamblis „B2“. Romano inscenizaciją kūrė Matas Vildžius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Pasirodymuose lygiavertiškai jungiame trijų medijų – teatro, kino ir muzikos – priemones. Nors tai spektaklis, žiūrovui vietomis atrodys, kad jis žiūri kino filmą ar klausosi koncerto“, – teigia audiovizualinio spektaklio kompozitorius ir prodiuseris Matas Drukteinis.

Pasak jo, kūrybinė komanda siekia pažvelgti į R. Gavelio kūrinį nevaržant jo vienos meno srities rėmais – taip pat, kaip pats rašytojas sukūrė unikalų daugiasluoksnį pasakojimą literatūroje.

„Vilniaus pokerį“ norėjome pristatyti kaip specifinės perspektyvos į aplinką ir patį save idėją. Siekiame išnaudoti skirtingus žmogaus pojūčius. Skirtingų medijų priemonėmis galime ryškiau, aštriau, garsiau ir įtaigiau atskleisti kūrinį“, – teigia M. Drukteinis.

Pagal R. Gavelio romaną praėjusių metų spalio mėnesį jau buvo organizuojamos muzikinės veiksmo ekskursijos po sostinės senamiestį festivalio „Muzika erdvėje“ metu.

R. Gavelio klausimai Lietuvai

Spektaklio režisieriaus teigimu, „Vilniaus pokeris“ yra išskirtinis lietuvių literatūros kūrinys, o jame iškelti klausimai – fundamentalūs, neprarandantys aktualumo ir po trisdešimties metų nuo romano pasirodymo.

„Spektaklyje mes keliame nelengvą romano herojaus Vytauto Vargalio klausimą – kaip galvoti apie rytojų, kai istorija ir visi įvykiai nuolat kartojasi, grįžta į tą patį tašką?

„Vilniaus pokeris“ taip pat svarsto buvimo laisvu žmogumi galimybę baimės sukaustytoje visuomenėje. Tikrai laisvas žmogus turi vienintelę baimę – baimę negyventi, t.y. nustoti mąstyti, keistis ir tobulėti. Dar viena spektaklio ašis – žmogaus egzistencinės paieškos. Atsakymo, kas yra prasmė, mes neturime ir jo nepateiksime: prasmė yra individuali ir suvokiama tik pačiam sau. Bet svarbiausias klausimas: ar galime susitaikyti su tuo, kad nesuprasime kito žmogaus pasirinktos prasmės?“, – apie spektaklį pasakoja A. Veverskis.

Nuo spektaklio iki ekskursijų po Vilnių

M. Drukteinis atkreipia dėmesį, jog R. Gavelis, savo laiku nesulaukęs svarbesnių įvertinimų už kūrybą, pastaraisiais metais tampa vis labiau žinomas ir populiarus, atrandamas iš naujo, verčiamas į užsienio kalbas.

„Vilniaus pokeris“ mums nėra tik spektaklis – rudenį vykusios muzikinės ekskursijos sulaukė didelio vilniečių susidomėjimo, ketiname parengti audiogidą po Vilnių, taip pat ateityje norime pristatyti specialius pažintinius maršrutus po sostinę. Visi yra girdėję apie Kafkos Prahą, Dž. Džoiso „Uliso“ Dubliną – mes manome, kad atėjo laikas ir Lietuvoje įtvirtinti Gavelio Vilnių“, – įsitikinęs jis.
Šiuo metu vyksta spektaklio repeticijos, o visi neabejingi „Vilniaus pokeriui“ ir lietuvių literatūrai kviečiami paremti projektą sutelktinio finansavimo platformoje ir gauti spektaklio atvirukus, muzikos albumą, susitikimus su kūrybine grupe bei kitas padėkos formas.

„Dalį mūsų sumanymo remia Lietuvos kultūros taryba ir asociacija LATGA, tačiau ir spektakliui, ir visam projektui įgyvendinti dar trūksta lėšų. Todėl pasirinkome Lietuvoje dar ne visai įprastą meno rėmimo būdą – sukūrėme atskirą sutelktinio finansavimo platformą, kur tikimės suburti „Vilniaus pokerio“ entuziastus bei teatro, literatūros mylėtojus“, – sako M. Drukteinis. Kaip prisidėti prie projekto, galite sužinoti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)