Lietuvoje jį vienintelį kartą bus galima patirti ketvirtadienio vakarą Lietuvos rusų dramos teatre.

Projekto „The 3 Sounds of Komeda“ scenarijaus autoriai ir režisieriai - lenkai Marzena Kopczynska-Urlich ir Michalas Gawliczas, vaizdo projekcijų kūrėjai - „Precyzja.org“. Vaizdo medžiaga papildo muziką virtualiais Komedos bendražygių, bičiulių ir artimųjų pasakojimais.

Įdomu, kad kiekvienoje turo šalyje K. Komedos muziką interpretuos tos šalies atlikėjai, o turą vainikuos K. Komedos festivalis, subursiantis visus dalyvius. Bus išleistas ir albumas su turo koncertų įrašais.

Vienas iškiliausių Lietuvos džiazo kūrėjų ir klavišininkas, grupių lyderis ir kompozitorius Dainius Pulauskas šiai progai subūrė kolektyvą „Dainius Pulauskas Acoustic Group“, kuriame jis muzikuos su trimitininku Valerijumi Ramoška, saksofonininku Liutauru Janušaičiu, kontrabosininku Armanu Isojanu ir būgnininku Augustu Baronu. Prie jų prisijungs du lenkų vokalistai Lukaszas Lachas ir Emose'as Uhunmwanghas bei britų saksofonininkas Jamesas Mortonas.

Menininkai pasakos apie Lenkijos nacionalinio džiazo herojaus gyvenimą, muziką ir palikimą, o kartu tarsi vartys ryškiausius lenkų džiazo istorijos puslapius.

Rusų dramos teatre rengiamas tarpdisciplininis projektas „The 3 Sounds of Komeda“ įtrauktas į Lenkijos valstybingumo šimtmečio minėjimo programą. Jis remiamas Lenkijos Respublikos kultūros ir nacionalinio paveldo ministerijos bei Adomo Mickevičiaus instituto.

Projekto premjera įvyko pernai Lenkijoje, iš Lietuvos jis keliaus į Slovakiją, Didžiąją Britaniją, Prancūziją, Suomiją ir Vokietiją.

Projekto pavadinimas „The 3 Sounds of Komeda“ atspindi džiazo legendos braižą - jo gebėjimą kurti įspūdingas melodijas ir kompozicijas vos iš kelių garsų.

Tikrasis K. Komedos vardas buvo Krzysztofas Trzcinskis. Menininkas gimė Poznanėje ir baigė tenykštę medicinos akademiją, o Komeda pasivadino 1956-aisiais, norėdamas nuslėpti nuo kolegų medikų aistrą džiazui.

Tais pačiais metais jo sekstetas triumfavo nacionaliniame Sopoto džiazo festivalyje. Ten užsimezgė visą gyvenimą trukusi kūrybinė draugystė su kino režisieriumi Romanu Polanskiu: K. Komeda sukūrė muziką vienuolikai jo filmų. Būtent jis paragino R. Polanskį keliauti į Holivudą su vos 120 dolerių kišenėje.

K. Komeda sukūrė garso takelius net 65-iems filmams, tarp juos režisavusiųjų - Andrzejus Wajda, Jerzy'is Skolimowskis, Januszas Morgensternas, Jerzy'is Hoffmanas, Julianas Dziedzina.

1965-aisiais išleistas K. Komedos albumas „Astigmatic“ laikomas vienu reikšmingiausių Europos džiaze, nes žymėjo europietiškos džiazo estetikos pradžią - alternatyvą anuomet dominavusiam amerikietiškam džiazui.

Modernaus džiazo pionierius Lenkijoje, be savo seksteto, būrė įvairių sudėčių trio, vadovavo kvartetui ir kvintetui, grojo projektuose, dalyvavo „Jazz Jamboree“ festivaliuose, su kolektyvais gastroliavo po Europą.

Deja, ankstyva mirtis nutraukė karjerą. Parašęs „Lopšinę“ R. Polanskio filmui „Rozmari kūdikis“, jis gavo viliojantį „Paramount“ kino studijos užsakymą, bet nespėjo jo įgyvendinti: Los Andžele stumteltas per vakarėlį, menininkas susitrenkė galvą, buvo parvežtas į Lenkiją, kur nuo patirtos traumos mirė. K. Komedai tuomet buvo 38 metai.