Menas turi provokuoti

Būrelis iš anksto užsiregistravusių savaitgalio ekskursantų pirmiausia aplankė Latako gatvėje įsikūrusią L. Šalčiūtę.

Viena aktyviausių šiuolaikinių viduriniosios kartos konceptualių menininkių L. Šalčiūtė kuria tapybą, menines instaliacijas, meninius objektus, fotografijas, grafiką, piešinius, literatūrinius tekstus. Todėl kūrėjos svečiai labiausia domėjosi, kas ją skatina išmėginti tokią gausybę technikų.

Pastaruoju metu menininkės darbuose esama nemažai nuogumo – tai irgi įkvėpė ne vieną lankytojų klausimą. L. Šalčiūtė išsakė savo įsitikinimą, kad menas turi provokuoti, jo pareiga – nuolat budinti snaudžiančią sąmonę.

Jaunosios kartos tapytoja R. Vadlugaitė savo laikiną studiją turi Vilniaus dailės akademijos senuosiuose rūmuose. 2016 metais ji dalyvavo konkursinėje „Žabolis Art Prize“ parodoje „Atgimimas“ ir tapybos kategorijoje pelnė pirmąją vietą.

R. Vadlugaitė su pagyrimu baigė VDA bakalauro studijas, dabar rengiasi magistrantūrai, o pavasarį pakvies į pirmąją autorinę parodą.

Rūta yra žinomo dailininko Raimondo Gailiūno auklėtinė, todėl jos minimalistinė raiška, vaizduojami motyvai pirmiausia pasižymi filosofinio mąstymo nutvieksta estetika.

Pasitiko dosniai pasiruošusi

Man, pargrįžusiam iš visų Lietuvos miestų, pavyko suspėti į paskutinę ekskursijos stotelę. Ir tai tik pagriebus prie darbovietės užsistovėjusį automobilį. Todėl dabar pirmiausia norėtų būti išsakyti Naujosios Vilnios įspūdžiai. Kiek kartų, regis, dviračiais leidomės į ją su vaikais – iš Pavilnio kelio pasukę žemyn, Vilnelės link. Pažįstamos ir gatvės, ir sankryžos, ir pastatai.

O teritorija, per kurią driekėsi gatvė į E. Ridikaitės dirbtuvę, dar niekada neteko važiuoti. Aplankė keistas nuošalumo pojūtis.

Buvusios gamyklos stovėjimo aikštelėje jau laukė „Contour Art Gallery“ vadovės Vilmos Mačianskaitės suburtų „parodinėtojų“ kompanija.

Visu būriu šeštadienį ištuštėjusio sovietinio pastato laiptine užkopėme į penktą aukštą. Tamsaus koridoriaus viduryje laukė praviros durys, pro kurias krito saulėtos popietės šviesa.

Dirbtuvės šeimininkė E. Ridikaitė svečius sutiko pasirengusi. Ant grindų ištiesusi didžiulių matmenų darbą iš „Kultūringų grindų“ ciklo, taip pat išvyniojusi „Kitą zuikį“ (2011) (ne keptą zuikį). Kabojo ir šiuo metu kuriama, jau 18-oji, „babutas skarela“.

Padarė staigmeną

Viešnagė pas E. Ridikaitę išsiskyrė iš kitų „Contour Art Gallery“ maršruto stotelių. Ir ne todėl, kad buvo jau paskutinė. Dirbtuvėje, menininkei visai to nesitikint, buvo įteikta Vilniaus miesto savivaldybės mero premija.

Tai pažymintį oficialų raštą ir kardelių puokštę, iškart pagriebtą plojimų ir ovacijų bangos, E. Ridikaitei atvežė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos atstovės Agnė Vilkončiūtė ir Daiva Meilutė.

„Mero ir visų vilniečių vardu noriu jums padėkoti už inovatyviais idėjas. Tokį, regis, kasdienį dalyką kaip grindys pakėlėte į akių lygį, ir tai išliks amžiams. Genialumas dažniausia slypi paprastuose sprendimuose. Linkime Vilniuje surasti dar daugiau gražių akcentų“, – sveikindama menininkę, linkėjo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja A. Vilkončiūtė.

Apdovanojimą E. Ridikaitė pelnė už Vilniaus miestui skirtą parodą „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“, 2017-ųjų pradžioje rodytą VDA parodų salėje „Titanikas“ ir galerijoje „Artifex“.

Keliauja į Berlyną

Tarptautinės meno mugės „ArtVilnius’14“ ir XI Vilniaus tapybos trienalės laureatė E. Ridikaitė praturtina Lietuvos meno lauką itin ambicingais sumanymais, kurie užvaldo jos mintis ir laiką ne vienus metus. Prie projekto „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“ menininkė užtruko ketverius metus.

Dauguma Eglės kūrinių nuo kūrybos pradžios virsta ciklais: „Žiedų 50“ sudaro 4, „Dievo spalva“ – 20, „Europa“ – 4, „Palikimas: bobutas skarelas“ – 17 kūrinių, „Kultūringos grindys“ – 23 įspūdingo dydžio darbai.

Kitą savaitę E. Ridikaitė ir Eglė Gineitytė su galerija „Contour Art Gallery“ išvyksta į meno mugę „Positions Berlin“. Berlyno meno savaitei skirtame laikraščio „Der Tagesspiegel“ specialiame leidinyje tarp dešimties menininkų, į kuriuos siūloma atkreipti ypatingą dėmesį, E. Ridikaitė puikuojasi pirmoje vietoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją