Todėl gatvės meno festivalis EDIT į Klaipėdą pakvietė italų menininką Fra Biancoshock, kuris pats savo kūrybos žanrą įvardija kaip „efemeralizmą“ – gatvės ir performanso menus jungiančią kryžkelę. Jis kuria trumpalaikes, įvietintas meno instaliacijas, kurios gyvuoja tam tikrą laiką ir išlieka tik fotografijų ir vaizdo įrašų formatu.

Fra Biancoshock prieš atvykdamas domėjosi Klaipėdos istorija, socialinėmis realijomis ir prašė festivalio kuratorių atsiųsti kuo daugiau medžiagos. Menininką sudomino Kaliningrado kaip menamos ir tikros grėsmės artumas, todėl pirmoji intervencijų serija vadinasi „spalvų karas“. Iš aerozolinių dažų skardinių padaryti miniatiūriniai tankai važinėja pietiniuose Klaipėdos rajonuose, o nedidelis povandeninis laivas skrodžia bangas viename iš Herkaus Manto gatvės kiemų.

Pusiau juokaudamas, pusiau rimtai Fra Biancoshock interpretuoja geopolitinę Lietuvos kaip Europos Sąjungos pasienio situaciją, bei jau vykstantį nematomą informacinį karą, kai sunku pasakyti, kurios naujienos tikros, o kurios – tik „fake news“.

Apžiūrėjęs sovietinę pietinių rajonų gyvenamųjų namų architektūrą menininkas suprato, kad spalvų karo intervencijos turi ir dar vieną prasmę.

„Čia nėra labai daug įvairovės, visi daugiabučiai identiški. Norėtųsi įkvėpti gyventojus pradėti spalvų revoliuciją, jog jie kūrybiškai sukiltų prieš kasdienybę“, – sako Fra Biancoshock.

Aplinkiniai gyventojai susidomėję stebėjo menininką iš balkonų, sveikinosi, domėjosi, kas čia vyksta, ir netgi siūlė atnešti žaislinių tankų.

Šių metų Lietuvos kultūros sostinė Klaipėda – miestas prie vandens, vienintelis Lietuvos uostamiestis. Šią ypatingą miesto aurą festivalio kuratoriai siekia pabrėžti skatindami dalyvaujančius menininkus sukurti darbų jūros tematika. Fra Biancoshock Dangės upe ant gelbėjimosi rato išplukdė akvariumą su penkiomis auksinėmis žuvelėmis.

„Uostas yra lyg vartai, pro kuriuos į šalį patenka kroviniai, žmonės, mados ir naujovės. Šios žuvytės – pabėgėliai iš gyvūnų prekių parduotuvės, atvykę čia, į Klaipėdą, ieškoti geresnio gyvenimo. Žuvytėms pasisekė, jų pabėgėlių statusas buvo patvirtintas ir sėkmingai rasti nauji namai“, – šypsosi Fra Biancoshock.

Fra Biancoshock Italijoje dirba su pabėgėlių centrais, jį jaudina Viduržemio jūroje skęstančių laivų problematika. Žinia, kad Lietuva pirmoji šalis, kuri sutiko priimti pabėgėlius iš Čečėnijos, paskatino menininką sukurti šią instaliaciją.

„EDIT Klaipėda Street Art“ – penkerius metus vykstantis gatvės meno festivalis, šiemet iš Vilniaus persikėlęs į Klaipėdą. Festivalio metu meninkas Ricky Lee Gordonas (PAR) išpieškė keltą Baltija, keliantį iš Naujosios perkėlos, architektai SPRIK sukūrė instaliaciją „Baseinas“ Smiltynės jachtklube, Tellas (Italija) išpiešė piliavietės rytinės kurtinos sieną, Seikon (Lenkija) jau baigė piešinį ant Parodų rūmų, A. Bran išmargino apleistą namą Liepų g. 75.

Festivalyje dar laukia kino vakaras „EDIT: Street Atr Film Fest“ ir koncertas, kuriame pasirodys monoprojektas KOTORI, liepos 1dieną Klaipėdos kultūros fabrike.