Bene garsiausios klasikinės operos interpretacija sulaukė nemenko žiūrovų dėmesio ir kritikos įvertinimo: „Sunku suvokti, kaip Marijui pavyko sulydyti į organišką, skoningą visumą daugybę elektronikos stilių, išsaugoti originalo dvasią ir dar įsikūnyti į išmintingą, subtilų šių dienų pasakotoją – elektronika tarsi kūrė spektaklyje atsiribojimo efektą, kuris neleido pamiršti pasakotojo, transliuojančio Karmen istoriją kitoje dimensijoje.“

Tiesa, dalis mačiusių premjerą prisipažino niekuomet negirdėję originaliosios „versijos“. Nors tai galėjo nuskambėti paradoksaliai, tačiau Vilnius City Operos meno vadovei ir „e-Carmen“ režisierei Daliai Ibelhauptaitei tokia mintis net patiko: „Tai tik reiškia, jog mūsų projektas pavyko – daugiau nei metus trukęs Marijaus darbas yra puikus, ir į jį atėjo nauja, jauna, kitokių potyrių norinti publika.“

Todėl šį kartą tiems, kas galbūt jau klausėsi ir būtinai tiems, kas dar tik ruošiasi ateiti, – trumpas intro į vieną ryškiausių visų laikų operų: pagrindinės arijos ir žymiausia muzika, o pabaigoje – mažytis žvilgsnis į elektroninį naujosios Karmen skambesį.

„Karmen“ muziką esame girdėję visi, nesvarbu, ar iš tiesų to norėjome, ar ne. Ištraukos iš jos uvertiūros ir pagrindinių herojų arijų naudojamos ne tik kine ar animaciniuose serialuose, bet net ir reklamose. Nesakykite, jog niekuomet negirdėjote šios melodijos:

O štai ir pirmoji Karmen arija „Habanera“, supažindinanti klausytojus ir žiūrovus su pagrindine operos veikėja. Kompozitorius Georges'as Bizet, kurdamas šį numerį manė, jog įkvėpimo semiasi iš senos ispanų liaudies dainos, nors vėliau paaiškėjo, jog tai buvo Sebastiáno Yradier kūrinys „El Arreglito“:

Antra gerai žinoma Karmen arija – „Segidilija“. Jos metu Don Chosė sulaikyta čigonė vilionėmis bando išsilaisvinti iš kalėjimo, pasakodama apie linksmybes jos pažįstamų užeigoje. Kilusi iš Kastilijos, Segidilijos muzika ir daina yra neatsiejama nuo taip pat vadinamo šokio. Štai ištrauka iš spektaklio Metropoliteno operoje Niujorke:

Ne mažiau įsimenančios yra ir vyriškosios „Karmen“ arijos, kad ir romantiškoji „La fleur que tu m'avais jetée“ (pranc. „Gėlė, kurią tu man metei“), atliekama puikiojo Jono Kaufmanno:

Ir, žinoma, pergalinga Toreadoro arija, nereikalaujanti jokių įžangų:

Visas šias arijas, interpretuotas elektronika, galėsite išgirsti gyvai jau greitai, o kol kas siūlome kelis trumpus žvilgsnius ir muzikos ištraukas iš pasiruošimų „e-Carmen“ premjerai:

„e-Carmen“ koncertų salėje „Compensa“ gruodžio 14 d., 19 val.
Bilietus platina bilietai.lt