Į lietuviškąją savo kūrinio premjerą atvyks ir pati autorė – šiemet 50-metį švenčianti viena įdomiausių šių dienų muzikos kūrėjų pasaulyje L. Lim.

L. Lim muzikai būdinga intuityvi energija ir virpantis spalvingumas, ji dažnai naudoja ritualines formas ir atlikimo estetiką, būdingą Azijos ir Australijos čiabuvių kultūrai. Jos kūriniuose neretos yra ekstatiškos transformacijos būsenos: nuo paslaptingumo pereinama prie atvirų emocijų, nuo įtūžio – prie susitaikymo.

L. Lim gimė 1966 metais Perte, Vakarų Australijos valstijos sostinėje. Būdama vienuolikos buvo padrąsinta savo mokytojų iš Melburno Presbiterijonų mergaičių koledžo pereiti iš fortepijono ir smuiko studijų į kompoziciją. Vėliau ji studijavo kompoziciją Melburno universitete, negana to, Kvinslando universitete apsigynė filosofijos daktaro laipsnį. Vėliau kompozicijos studijas tęsė Amsterdame pas Toną de Leeuwą. Pati dėstė garsiuosiuose Darmštato vasaros kursuose, Kalifornijos, San Diego, didžiuosiuose Australijos universitetuose bei IRCAM „Agora“ festivalyje. Šiuo metu kompozitorė gyvena tarp Melburno (Australija) ir Hadersfildo (Jungtinė Karalystė).

Daugelį projektų L. Lim įgyvendino bendradarbiaudama su tokiais garsiais kolektyvais kaip „Ensemble InterContemporain“, „Ensemble Modern“, „musikfabrik“, „Ensemble Contrechamps“, „Neue Vokalsolisten Stuttgart“ ir kt. Kūrinius jai yra užsakę Liucernos, Zalcburgo festivaliai, „Holand Festival“, Sidnėjaus, Los Andželo filharmonijos, Bavarijos radijo simfoniniai orkestrai ir kt.

L. Lim kūrinius, tarp kurių yra ir penkios operos, leidžia garsioji „Ricordi“ leidykla, kadaise dirbusi su Giuseppe Verdi ir Giacomo Puccini. Autorinės L. Lim muzikos įrašus parengė ir išleido kompanijos „Hat Hut“, „WERGO“, „ABC-Classics“ ir „Dischi Ricordi“.

Festivalyje „Gaida“ pristatomas L. Lim kūrinys „Perlamutras, ochra, plaukų virvelė“ („Pearl, Ochre, Hair String“, 2010) buvo inspiruotas kompozitorės apsilankymo Kimberlio apylinkėse Vakarų Australijoje ir patirtų šios kelionės įspūdžių. L. Lim pasakoja: „Šioje Australijos dalyje Bardi menininkų tarpe paplitusi perlų kriauklių raižymo tradicija. Berniukų įšventinimo ceremonijai skirtos kriauklės graviruojamos įvairiais laivininkystės simboliais, įtrinamos ochra ir sutvirtinamos iš žmogaus plaukų pagamintomis virvelėmis. Savo kūrinyje siekiau išgauti mirgėjimo ir šviesos pokyčių efektą, būdingą aborigenų menui ir ritualams.“

Kompozitorė ir tiesiogiai panaudoja vieną iš ją inspiravusios Australijos čiabuvių ceremonijos atributų: kūrinio pradžioje griežiant solo violončelei naudojamas specialiai paruoštas strykas – plaukų juostele netolygiai apvyniota medinė lazdelė.

Kūrinys buvo parašytas Bavarijos radijo ir Vakarų Australijos simfoninių orkestrų užsakymu. Tai bus kūrinio premjera Lietuvoje, kūrinį festivalio „Gaida“ atidarymo koncerte atliks Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. Šio koncerto dirigentas – kylanti britų klasikinės muzikos žvaigždė Jonathanas Bermanas.