Einant aplink šį kūrinį, pastatytą ant senos, dabar atnaujintos gaisrinės pastato, randasi neįkyrios mintys apie milžinišką brangakmenį (Antverpenas – pasaulio briliantų sostinė), jis primena ir biblinį Nojaus laivą, užplaukusį kur nors ant Ararato kalno (legendiškai išgelbėjusį žmonių, gyvūnų ir paukščių padermę; Antverpenas iki šiol pamaldžiųjų žydų – chasidų centras). Negana to, šis pastatas praplečia pačią architektūros meno specifiką, jis tampa ir skulptūra, ir net išdidinta juvelyrika.

Vienas svarbiausių architektūros žanro reikalavimų – konstrukcinį įrenginį gerai įkomponuoti į aplinką. Tarkime, Lietuvoje į peizažą įstatyta, ant kokio nors kalnelio tarp medžių iškilusi net ir nedidelės architektūrinės vertės bažnytėlė vizualiai apvaisina visą krašto peizažą.

 Zaha Hadid

Su netradiciniais architektūros statiniais – kita muzika. Drastiškai įterpti į kultūrinį-urbanistinį peizažą jie gali perdėm kontrastuoti, vizualiai sugadinti ir senamiesčius, ir naujamiesčius.

Šiuosyk Z. Hadid pastatas įkomponuotas idealiai – yra matomas iš visų pusių, apiplaukiamas kanalais, aplinkui vien uosto aikštės (dabar – Hadid plein), žemi uosto teritorijos barakai.

Prieš kurį laiką buvo ketinama Vilniuje, dešiniajame Neries krante, statyti architektės Z. Hadid suprojektuotą Guggenheimo muziejų. Puiki idėja, bet tik ne šioje vietoje. Jeigu meru būdamas Artūras Zuokas būtų suorganizavęs šį pastatą kur nors Kirtimuose – būtų puiku. Bet kaip ir daugelyje žmogiškų sričių – menui reikia ir skonio, ir takto.
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)