Šis vienas ryškiausių A. Cholinos pastatymų į Lietuvos sceną grįžta po 10 metų pertraukos. 2006 metais spektaklis buvo įvertintas „Auksiniu scenos kryžiumi“, bet Lietuvos žiūrovams parodytas vos 10 kartų.

„Mūsų Jagas išvyko dirbti į kitą šalį, todėl tas spektaklis buvo „nuimtas“. Džiaugiuosi, kad „A|CH“ teatro repertuare bus dar vienas spektaklis. Maskvos Jevgenijaus Vachtangovo teatre jis rodomas su pasisekimu“, – pristatydama spektaklį, sakė A. Cholina.

2013 metais A. Cholinos „Otelas“, pastatytas Maskvos J. Vachtangovo teatre, pelnė premiją „Teatralo žvaigždė“.

Spalio 19-20 dienomis spektaklis bus parodytas Kauno „Girstutyje“, spalio 21 d. – Klaipėdos Žvejų rūmuose, lapkričio 29 d. – Panevėžio bendruomenių rūmuose. Lapkričio 30 d. „Otelas“ bus rodomas Alytaus kultūros ir komunikacijos centre.

„Labai džiaugiuosi, kad „Otelas“ vėl atgimsta „A|CH“ teatre. Paskelbus apie atranką, nesitikėjau tokio didelio dėmesio – apie 100 artistų pareiškė norą dalyvauti spektaklyje. Šį kartą pasirinkau ypač mišrią pagrindinių veikėjų sudėtį. Jų patirtis teatre skirtinga, bet nė vienas iki šiol neturėjo didelio vaidmens šokio spektaklyje. Ir man visiškai nesvarbu, kad beveik visi jie – dainininkai. Svarbu, kad jie yra teatro žmonės, arba tiksliau – yra, bet dar apie tai nežino. Esu iššūkių mėgėja, man kuo sudėtingiau, tuo įdomiau. Jeigu artistas vaikščioti moka, vadinasi, ir šoks“, – sakė A. Cholina.

Anot choreografės, mažai žmonių gali būti išraiškingi scenoje ir savo kūnu, ir vidumi. „Išmokyti žmogų sukurti vaidmenį judesiu, atlikti sudėtingiausius „pa“ yra mano darbas. O iš artisto man reikia tik vieno, svarbiausio, – jo sielos, – sakė A. Cholina. – Šokyje reikia siekti prasmės – paliesti žmogaus širdį. Jau užtenka tų abstrakčių šokių. Scena – tai pakyla, kur tu ateini pasakyti kokią nors tiesą“.

Spektaklyje pagrindinį herojų – Otelą – šoks iš Šiaurės Osetijos kilęs artistas Valerijus Suanovas. „Suradau jį ten, kai dirbau“, – trumpai paaiškino A. Cholina. V. Suanovas yra baigęs Rusijos teatro akademiją Maskvoje.

„Su Anželika esame baigę tą pačią mokyklą (GITIS), kalbame ta pačia kalba. Aš suprantu, ko ji iš manęs reikalauja, kodėl būtent toks galvos palenkimas tam tikru kampu jai ypač svarbus, ir panašiai. Profesionalumas slepiasi detalėse. Anželika dirba labai greitai, maksimaliai išnaudoja kiekvieną minutę. Per trumpą laiką sukūrėme pagrindines scenas. Jos kūrybos plastine išraiška – geniali, ji geba paaiškinti, kokią mintį artistas turi perteikti judesiu“, – sakė V. Suanovas.

Gal jo Otelas bus veržlaus, kovingo kaukazietiško charakterio? „Sutinku, mano tautiečiai buvo kariai. Mes mokame kovoti iki paskutinio atodūsio“, – sakė artistas.

Dezdemoną spektaklyje šoks Karina Krysko. Ne pirmą kartą su A. Cholina bendradarbiaujanti K. Krysko pasakojo svajojusi kada nors dalyvauti šokio spektaklyje: „Buvau Barbora Radvilaitė Anželikos pastatytame miuzikle, tad labai džiaugiuosi, kad ji pakvietė dirbti kartu dar sykį. Jaunystėje daug šokau, bet pradėjusi dainuoti šokį apleidau. Džiugu, kad mano svajonės pildosi“.

Dezdemoną šokančiai Karinai tenka nemažas krūvis, tad didžiausias jos iššūkis – fizinis pasirengimas ir ištvermė. Anot jos, šokti – tai ne dainuoti, čia kita išraiška. Pirmiausia svarbu įsiminti, įsisavinti visą plastinį „tekstą“, tada gali atsipalaiduoti ir išreikšti tai emociškai. Kai negalvoji apie judesius, gali įsijausti į vidų. „Man labai įdomu, kaip Anželika pasakoja, ką reiškia vienas ar kitas judesys, kompozicija, nes tada supranti, ką darai. Kiekvienas žingsnis jos spektaklyje turi prasmę“, – sakė K. Krysko.

Spektaklyje Otelo ir Dezdemonos duetai – pilni jausmingumo. Abu artistai sakė, kad jiems lengva dirbti kartu ir kad choreografė, parinkdama partnerius, pataikė 100 procentų.

„Šokant poroje, labai svarbu, kad tiktum vienas kitam, kad nebūtų antipatijos. Manau, mudu su Valerijumi suradome bendrą kalbą ir kelią vienas į kitą. Spektaklyje Jagą šoka ir dainininkas Martynas Kavaliauskas. Nežinau, kokia jo patirtis šokyje, bet atrodo lyg jis darytų tai labai seniai. Kartu esame dalyvavę viename projekte, jau tada pamačiau, kad Martynas yra rimtas žmogus, itin darbštus, per daug nešnekantis – už jį kalba jo darbai. Visi artistai, kuriuos Anželika pakvietė į šį spektaklį, žino, ką daro, tad labai smagu dirbti kartu“, – džiaugėsi K. Krysko.

M. Kavaliauskui teko išskirtinio personažo – Jago – vaidmuo. A. Cholina šį personažą pavadino pilkuoju spektaklio kardinolu. Tokiam vaidmeniui reikėjo ir brandžios sielos artisto. Choreografei toks pasirodė M. Kavaliauskas.

„Kartą visi nusprendėme, kad viduje man daugiau metų nei iš tikrųjų, tarsi būčiau jau daug ką išgyvenęs. Greičiausiai tai – auklėjimo ir ugdymo rezultatas, dėl to turiu dėkoti tėvams. Būtent tai man padeda įsijausti į kerštingojo, dviveidžio Jago vaidmenį“, – neslėpė M. Kavaliauskas.

Šiame spektaklyje dalyvauja per 30 artistų, tarp jų – Beata Molytė, šokanti Aną Kareniną to paties pavadinimo A. Cholinos spektaklyje. „Otele“ jai teko Emilijos vaidmuo. Spektaklyje dalyvauja ir baleto artistas, aktorius Donatas Bakejus. Jis sukūrė Kasijaus vaidmenį dar pirmajame „Otelo“ pastatyme ir grįžta į jį po 10 metų. Kasijaus vaidmeniui taip pat ruošiasi šokėjas Tomas Legenzovas.

Kaip pasakojo šokėjas, didžiausias iššūkis jam tenka norint parodyti du skirtingus Kasijaus paveikslus. Pirmojoje dalyje jis yra išraiškingas, garbingas, itin pasitikintis savimi, o antrojoje visiškai pasikeičia, nusivilia savimi, jo akys nebežiba, jis susiduria su žiauria gyvenimo patirtimi, netekęs visko, dėl ko kovojo, – draugystės, statuso, pasitikėjimo.

„Mis Lietuva 2014“ A. Kavaliauskaitė šiame spektaklyje šoka Bjanką – tai bus jos debiutas didžiojoje scenoje.

Spektaklio scenografas – Marijus Jacovskis, kostiumų dailininkai – Vida Simanavičiūtė ir Aleksandras Pogrebnojus, šviesų dailininkas – Tadas Valeika.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją