Per koncertą muzikos legenda ir bene garsiausias visų laikų JAV kompozitorius sės prie koncertinio rojalio ir gros savo populiariuosius kūrinius fortepijonui solo.

Šį rudenį P. Glassas sutiko atvykti į Europą vos vienai savaitei ir senajame žemyne surengs tik tris koncertus – po vieną Vokietijoje, Čekijoje ir Lietuvoje. Tad šių šalių publikai pasisekė labiausiai. Netrukus 80-metį minėsianti muzikos įžymybė vis rečiau sutinka koncertuoti ne tik Europoje, bet ir JAV. Taigi ir dėl to, ir dėl menininko amžiaus tai gali būti paskutinė galimybė gyvai pamatyti P. Glasso pasirodymą.

Vienas pirmųjų pasaulyje tiltus tarp klasikinės ir populiariosios muzikos nutiesęs amerikiečių menininkas turi milžinišką gerbėjų būrį visame pasaulyje. Gausybė jo muzikos mėgėjų yra ne tik mūsų krašte, bet ir visame Baltijos regione. Į prieš dvejus metus Vilniaus Kongresų rūmuose vykusį P. Glasso ir jo ansamblio koncertą netilpo visi norintys.

Šį rudenį vyksiantis legendinio menininko koncertas – unikali galimybė gyvai išgirsti fortepijoninę P. Glasso muziką. Jo garsiuosius etiudus fortepijonui žymus britų leidinys „The Guardian“ pavadino „gyvenimo skambesiu“. Šie 20 P. Glasso kūrinių solo fortepijonui trunka kiek daugiau nei dvi valandas, juos kompozitorius pradėjo rašyti 1994-aisiais, baigė 2014 metais.

„Matyti dviejų dešimtmečių kūrybą, sutalpintą į vieną vakarą, – didžiulį pasitenkinimą teikianti patirtis, nes bene garsiausias gyvenantis Amerikos kompozitorius šitaip tarsi teigia savo nemirtingumą“, – rašė „The Guardian“ po P. Glasso fortepijono muzikos koncerto „Next Wave“ festivalyje Niujorke 2014 metais. Šiame itin jautriame pasirodyme atsiskleidžia visa kompozitoriaus muzikos magija, išreikšta tik fortepijono garsais.

Galima sakyti, kad ištisus 20 metų rašyti fortepijoniniai kūriniai yra menininko požiūrio į savo pagrindinį instrumentą liudijimas, o drauge jie parodo kintantį P. Glasso stilių. Juk per tuos 20 metų lygiagrečiai buvo sukurti tokie opusai kaip „Orbit“ violončelininkui Yo-Yo Ma ir gatvės šokėjai Lilai Buck, Walto Disney inspiruota opera „Tobulas amerikietis“, kūriniai „Kronos“ kvartetui, muzika filmams „Trumano šou“ ir „Bitininkas II“.

P. Glassas laikomas vienu ryškiausių Amerikos muzikos minimalistų, nors pats savo kūrybą vadina „teatro muzika“. Jis bendradarbiavo su daugeliu įvairių stilių menininkų – klasikinės indų muzikos atlikėju Raviu Shankaru, roko legendomis Davidu Bowie, Micku Jaggeriu, dainų kūrėjais Leonardu Cohenu, Laurie Anderson ir kitais.

Nepaprastas kūrybinis ryšys P. Glassą siejo su garsiuoju režisieriumi ir vaizdo menininku Robertu Wilsonu. Su juo kompozitorius 1976 metais sukūrė operą „Einšteinas paplūdimyje“. Ši opera drauge su jo „Dvylikos dalių muzika“ (1971-1974) susiejo modernią muziką ir art roką.

Magiškas P. Glasso muzikos skambesys, suvienijęs indų muzikos meditatyvumą, amerikietiškojo art roko įtaigą ir Europos klasikinės tradicijos intelektualumą beveik prieš pusę amžiaus įvykdė tikrą revoliuciją meno ir muzikos pasauliuose abipus Atlanto. Ir iki šiol P. Glasso muzika žavi visų kontinentų klausytojus savo įtraukiančia magiškų pasikartojimų galia.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)