Aštuoniolika - tiek originalių spektaklių ir koncertinių programų sukurta vos per dešimtmetį, bendradarbiaujant su žymiausiais skirtingų sričių kūrėjais, atrandant ir auginant jaunąsias Lietuvos operos žvaigždes, kurios šiandien triumfuoja tarptautinėse scenose, pritraukdamos į Kongresų rūmus savo kolegas - pasaulinio lygmens atlikėjus.

Atsitiktinai, ar ne, dar rugpjūčio 5-6 d. Klaipėdos muzikinis teatras trejiems metams perims VCO „Bohemą“. Naujasis teatro vadovas Jonas Sakalauskas, kreipėsi į D. Ibelhauptaitę su idėja perkelti legendinį pastatymą į pajūrį – naująją Palangos koncertų salę.

„2006 m. „Bohema“ Gintarui Rinkevičiui, Juozui Statkevičiui, man ir visiems solistams buvo neįtikėtino pasisekimo sulaukęs startas, ne tik pastūmėjęs visus imtis vis didesnių iššūkių reikalaujančių darbų, bet atidaręs naują operos teatrą Lietuvoje. Teatrą, sukurtą ne valstybės ar ministerijos įsakymu, bet nepriklausomai, remiantis asmenine iniciatyva, tikėjimu ir sunkiu darbu. Prieš dešimt metų sukurti tokio mastelio operos trupę Rytu Europoje buvo unikalus reiškinys. Vienintelis tam artimiausias precedentas - D. Bertmano įkurta „Helicon“ opera Maskvoje. Šiandien pirmasis spektaklis mums kelia didžiulę nostalgiją, tačiau kurdami kitą G. Puccini operą „Toska“ įsitikinome, jog „Bohemos“ laikas mums jau baigėsi, todėl be galo džiugu manyti, jog dabar ji atskleis naują jaunų talentų kartą, ir suvilios Vakarų Lietuvos jaunimą lankytis klasikinės muzikos renginiuose.“, - pasakojo režisierė ir VCO meno vadovė.

Spektaklį su Klaipėdos muzikinio teatro kolektyvu atkurs Gediminas Šeduikis, - ilgametis D. Ibelhauptaitės bendražygis, puikiai išmanantis ne tik „bohemiečių“ istoriją, bet ir į ją įsirašęs savo spektakliu jaunimui „Jonas & Greta“, atnešusiu jam ir dirigentui Ričardui Šumilai Auksinį scenos kryžių.

Už nepakartojamą Verterio vaidmenį Auksiniu scenos kryžiumi buvo apdovanotas ir Edgaras Montvidas, dainavęs ir pačiuose pirmuose „Bohemos“ spektakliuose. Jis – vienas pirmųjų „bohemiečių“, vienas pirmųjų lietuvių solistų, išvykusių kurti savo ateities ir karjeros į užsienį, šiandien daugybei savo gerbėjų siunčiantis linkėjimus vis iš kito pasaulio kampelio.

Solistas jubiliejiniame sezone grįš su trenksmu. Vasario 15-19 d. jis kurs pagrindinį vaidmenį naujausioje premjeroje - Charles‘o Gounod „Fauste“. Klasikinė J. W. Goethes istorija inspiravo ne vieną kūrėją, o štai prancūzų kompozitoriaus šedevras tapo neatsiejama bene kiekvieno operos teatro repertuaro dalimi. „Kelis metus laukėme galimybės pastatyti „Faustą“ su Edgaru. Tikiu, jog tai bus reikšmingas šio išskirtinio menininko darbas. Na, o Mefistofelio vaidmenyje išvysime įsimintiną Skarpiją neseniai sukūrusį Almą Švilpą.

Kol kas daug neišduodanti D. Ibelhauptaitė, sutiko atskleisti tik vieną faktą: „Fausto“ pastatymui į Lietuvą grįš senieji jos bendražygiai. Tai – scenografas Dick Bird ir šviesų dailininkas Peter Mumford Didžiosios Britanijos. Jie – ne tik pasaulinio lygio meistrai, bet ir pirmieji alchemikai, sugebėję Vilniaus Kongresų rūmų sceną paversti ne kuo kitu, o stebuklu, privertusiu aikčioti ir beatodairiškai į jų kuriamą realybę įsitraukti tūkstančius žiūrovų. Taip pat į Vilnių grįš ir kostiumų dailininkas Jon Morrell. „Faustą kurs išskirtinai britų kūrybinė komanda. Kodėl? Po dešimties metų aš pagaliau nusprendžiau pabandyti daugiau laiko praleisti namų – Londono – aplinkoje“, - juokauja režisierė.

Rudenį rampų šviesą išvys ir ilgai lauktas Mariaus Adomaičio (Ten Walls) projektas –„Karmen“. Pagrindinį – Karmen – vaidmenį atliks šia role jau sužavėjusi įnoringą britų publiką, Justina Gringytė. Ši solistė, būtent po Karmen debiuto Anglijos nacionalinėje operoje, praėjusiais metais nugalėjo Tarptautiniose operos apdovanojimuose, Geriausios jaunosios solistės kategorijoje. Operos Oskaru vadinamą prizą šiemet atsiėmė dar viena „bohemiečių“ siela – Asmik Grigorian. VCO meno vadovė neslepia, jog tokie pripažinimai ją kas kartą labai paliečia. Juose ji įžvelgia išsipildymą to, ką dešimtmetį jau daro „bohemiečiai“: „Tai yra akimirkos, vertos visų mūsų darbo ir pastangų. Tai yra įrodymas to, ką mes čia veikiame ir didžiausias paskatinimas nesustoti, nes dažnai savuose namuose tave supras ne kiekvienas. Tai, jog mūsų merginos pelno aukščiausius apdovanojimus, tai, jog prestižinės tarptautinės solistų agentūros nori su mumis bendradarbiauti, o jų atlikėjai patys siūlosi pas mus atvykti, tai dažnai padeda išlaikyti tikėjimą, jog visgi esame teisingame kelyje.“

Kalbant apie Asmik Grigorian, ją scenoje išvysime balandžio 20-23 d. visus pakerėjusiame Manon Lesko vaidmenyje, to paties pavadinimo G. Puccini operoje. Jau neverta pasakoti, koks svarbus ir mylimas VCO yra šis kompozitorius. Ne veltui žymėdami slenkstį į antrąją dešimtį, kūrėjai neseniai ėmėsi vienos ryškiausių jo operų – „Toskos“, su trenksmu pavasarį atšventusios premjeras, į kurias netilpo visi norintys. Naują kokybę žymintis spektaklis grįš jau lapkričio 30 – gruodžio 4 dienomis. Žinant, kiek pageidavusių nespėjo gauti bilietų į premjerą, būtų pravartu paskubėti juos įsigyti kuo anksčiau... Scenoje išvysime publiką sužavėjusius Sergėjaus Poliakovo ir Kristian Benedikt Kavaradosius bei jausmingąsias Toskas: Svetlana Kasyan ir Sandrą Janušaitę.

Na, o pabaigai pasilikome skaniausią gabalėlį - desertų desertą, - didingą ir aistringą G. Verdi „Trubadūrą“. Spalio 5-9 d. Kongresų rūmuose vėl skambės žymiausio operos kompozitoriaus šedevras, prieinamas ne kiekvienai trupei. Sakoma, jog ši opera reikalauja penkių geriausių balsų. Šį kartą į „Trubadūrą“ grįš ir publikos mylimas, nepakartojamas grafas di Luna – Laimonas Pautienius bei itin raiškingą Azučenos vaidmenį sukūrusi Jovita Vaškevičiūtė. Kol kas VCO nenuvylė savo žiūrovų, per visus iki šiol sausakimšose salėse rodytus spektaklius, publika jau spėjo išgirsti tokius atlikėjus, kaip: Murat Karahan (Turkija), Sergey Polyakov (Rusija), Gaston Rivero (Urugvajus), Asmik Grigorian, Sandra Janušaitė, Laura Brioli (Italija), Mzia Nioradze (Gruzija), Janis Apeinis (Latvija), Vladislav Sulimsky (Baltarusija), Mikolaj Zalasinsky (Lenkija), Tadas Girininkas, Viktorija Miškūnaitė.
Ir tai dar ne visos naujienos! Jubiliejinis sezonas žada dar daugiau, nei kada anksčiau: „bohemiečių“ pasirodymų netikėtuose amplua, naujų spektaklių, staigmenų ir įsimintiniausių potyrių, - visų pažymėtu aukščiausiu kokybės ženklu.

„Švęsdami jubiliejų mes su Gintaru jau žiūrime į ateitį, į kito dešimtmečio planus. Po visą pasaulį išsibarsčiusi kolektyvo trupė turi tokį stiprų kūrybinį potencialą, kad per artimiausius metus Lietuvos žiūrovams planuojame pristatyti C. Saint Saenso „Samsoną ir Dalilą“, R. Strausso „Rožių Kavalierių“, G. Puccini „Mergaitę iš Vakarų pakrantės“, na o po to jau ir G. Verdi „Makbetas“ ne už kalnų! Mes norime parodyti Lietuvoje retai statomus pasaulines operos šedevrus, išlaikyti gyvą ir betarpišką ryšį su žiūrovu. Juk mes esame žiūrovų, pačių žmonių teatras, ir už visų savo svajonių įgyvendinimus galime būti dėkingi tik jiems. Tiems, kurie mus jau 10 metų remia, tiems, kurie perka mūsų bilietus ir tuo palaiko musu gyvybiškumą. Ačiū visiems, už tai, kad esam!“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)