„John Lewis“ reklama apie berniuką ir pingviną jau ištirpdė ne vieną tūkstantį širdžių. „Marks & Spencer“ šiemet nusamdė gerųjų fėjų būrį, „Waitrose“ siūlo susipažinti su imbierinius sausainius kepančia drovia mergaite, o „Boots“ pristato po darbo Kalėdų naktį pagaliau namo grįžusios medicinos seselės istoriją.

Visos šios reklamos turi vieną vienintelį tikslą – įpiršti prekes. Seniau viskas buvo žymiai paprasčiau. Drūtas vyriokas, pasidabinęs Kalėdų senelio atributika, siūlydavo kalakutus, pranešdavo apie specialius pasiūlymus ir brukdavo kalėdines pramogas. Dabar kalėdinės reklamos – tarsi trumpi filmai, kuriuose potencialūs pirkėjai viliojami visomis įmanomomis priemonėmis: nuo mažų šunyčių iki mielų močiučių. Reklamoje – kaip kare: leidžiamos visos priemonės. 

Taigi kuo reklamų kūrėjai mus nustebins šiemet? Pristatome geriausias ir nykiausias kalėdines reklamas.

M&S: norėtųsi tas fėjas pasmaugti

Nuobodžiai ilga reklama. Ar ji kada nors baigsis? Reklamoje pagrindinis vaidmuo teko dviem seksualioms fėjoms, pasipuošusioms dirbtiniais kailinukais, kurios suka ratus virš miesto, dalydamos „Marks & Spencer“ gėrybes. Tik pažiūrėkite į jas – turi sparnus, ir moka jais naudotis. Šių dviejų fėjų misija – visiems potencialiems pirkėjams dovanoti džiaugsmą ir kalėdinę nuotaiką, o mainais reikalauti jų pinigų. Pavyzdžiui, vienam vyrui, sukančiam galvą, ką padovanoti žmonai, vietoj žadintuvo jos įbruka liemenėlę. Supažindina du vienišus žmones. Sunku prikibti – reklama padaryta tikrai gražiai, rodomos prekės atrodo patraukliai, tačiau sutikite: iki gruodžio 24 dienos ši reklama atsistos jums skersai gerklės.

Nuosprendis: velniop tas saldžias fėjas. 

„Morrisons: Antas ir Decas Hallsai

„Morrisons“ pasimokė iš praeitų metų klaidų: šiais metais komikų duetas Antas ir Decas grįžta su nauja jėga. Jie atrodo labai šauniai ir puikiai atlieka savo darbą – reklamuoja. Naujausia „Morrisons“ reklama tikra Kalėdų fiesta jūsų akims. Visko tiksliai tiek, kiek reikia. 

Nuosprendis: tiesiogine to žodžio prasme skani kalėdinė reklama.

Tesco: mieli vaikučiai ir lemputės

Nejaugi esate viena iš tų šeimų, kuri, persirengusi elfais, renkasi „Tesco“ automobilių stovėjimo aikštelėje stebėti, kaip įžiebiamos parduotuvės kalėdinės girliandos? Jeigu atsakėte teigiamai, ši reklama skirta kaip tik jums. Žinutė labai paprasta: „Tesco“ įžiebia Kalėdas. Būtent „Tesco“ apsipirkinėja Kalėdų senelis.

Nuosprendis: Prekybos centras pasirinko patį saugiausią iš visų variantų – nusitaikė į šeimas.

„Boots“: jautri seselės istorija

Gruodžio 25-osios vidurnaktis. Pervargusi medicinos seselė, baigusi darbą, skuba namo. Ji praleido šventę besirūpindama ligoniais. Kitame miesto gale jos laukia išsiilgusi šeima. Jų Kalėdos prasidės tik tą akimirką, kai ji įžengs pro duris. Griebia už širdies, tiesa? Ji – medicinos seselė. „Boots“ – vaistai ir prekės grožiui. Puikus derinys.

Nuosprendis: paprasta ir tiesiai į tikslą. Reklama, siunčianti stiprią žinutę apie šeimos ir bendrumo svarbą. Tema: nes ji ypatinga. Stilingas reveransas tiems, kam per šventes tenka dirbti, kad kitiems būtų geriau.

„John Lewis“: tobulasis pingvinas

Absoliutus triumfas – jaudinanti istorija apie mažą berniuką ir jo vienišą pingviną.

Gerai, pingvinas Monty sukurtas kompiuteriu, jis – vaiko fantazijos vaisius, tačiau jo reiškiamos emocijos atrodo nuoširdesnės ir tikresnės nei daugelio žmonių. Stebint įsimylėjėlių poreles, jo akys išsiplečia iš susižavėjimo ir nuostabos. Jis – tikra žvaigždė. Ne menkesnė žvaigždė ir jį vaizduotėje atgaivinęs vaikas. Ir kur reklamų kūrėjai randa tokių mielų mažylių?  

Nuosprendis: kol kas niekam nepavyko geriau. Idealiai perteikta Kalėdų dvasia. Milijonai peržiūrų „YouTube“ svetainėje.

„Aldi“: chaosas, bet veiksminga

„Aldi“ tikslas – visiems pasiūlyti viską. Tiesiogine to žodžio prasme. Šioje reklamoje sutilpo praktiškai visi įmanomi stereotipai. Tikras kaleidoskopas: jaunimas, senjorai, gėjai, heteroseksualai, baltaodžiai, juodaodžiai, kariai, jūreiviai, ugniagesiai. Visi jie susirinko švęsti Kalėdų.  

Reklamos siunčiama žinutė labai aiški: „Aldi“ nebėra vieta, kur taupuoliai perka pigiausius produktus. Čia užsuka ir tie, kurie gali ir nori sau leisti viską. Kaip kad muzikantas Joolsas Hollandas, sutikęs nusifilmuoti šioje reklamoje. 

Nuosprendis: veiksminga, šventiška, paprasta.

„Littlewoods“: M. Klass ir Aladino lempa

„Littlewoods“ veidas Myleene Klass ėmėsi vaidmens, kuriam atrodo tarsi sutverta – prievarta bruka skrudintuvus ir losjoną po skutimosi pinigus skaičiuojantiems pirkėjams. Praeitais metais ji buvo mažoji Kalėdų senelio padėjėja, o šiemet akivaizdžiai pakilo karjeros laiptas. Kalėdų senelio lyg ir nematyti, o ji tapo tikra pasakojimų apie Aladiną karaliene. Reklamoje ji vilki keistą blizgią suknelę, o jai už nugaros – tikras dovanų sprogimas. Reklamoje taip pat pasirodo ir Christopheris Bigginsas, kurio vaidmuo taip ir lieka neaiškus.

Nuosprendis: beprasmis chaosas, tačiau M. Klass „Littlewoods“ greičiausiai ir vėl išvysime.

„Waitrose“: verksmingos Kalėdos

Šiais metais „Waitrose“ kalėdinę reklamą skiria droviems paaugliams. Mokytojas tylenės Ellie paprašo iškepti imbierinių sausainių Kalėdų mugei. Taip prasideda mergaitės kelias į naują gyvenimą – o jai pasikeisti padeda tešla ir kočėlas. Sausainiai pavyksta iš trečio karto. Laimei, miela pardavėja iš „Waitrose“ jai padeda išsirinkti glaistą ir papuošimus.

Nuosprendis: Ellie moka kepti, tad niekada nebebus viena. Ar kažkaip panašiai. Vargšas vaikas užaugs manydamas, kad visas problemas padės išspręsti imbieriniai sausainiai.

Lidl“: iš kur pavasarį šie kalėdiniai gardumynai 

Smūgis žemiau juostos viduriniosios klasės pirkėjams, mėgstantiems „Waitrose“ ir M&S. „Lidl“ žmones gražią pavasario dieną pakvietė sudalyvauti Kalėdų skonio teste. Žmonės neturėjo žalio supratimo, kurio prekybos centro gardėsių ragavo – bent jau tuo mus bando įtikinti reklamos kūrėjai. Savaime suprantama, maistas jiems pasirodė esąs be galo gardus.

„Noru žinoti, iš kur tie gardumynai. „Waitrose“? M&S?“, – klausia viena moters.

Ne, jūs kvailiai! Sužinoję, kad tai „LIdl“, be proto apsidžiaugiate ir nusprendžiate: Kalėdoms apsipirkinėsite būtent čia.

Nuosprendis: Yra žmonių, kurie dėl nemokamos gardžios dešrelės padarytų viską. Ne itin šventiška.  

„Mulberry“: reklama, kuri prajuokino

„Mulberry“ kalėdinėje reklamoje – šeimos varžytuvės, kas įteiks brangesnę dovaną. Keista šeimynėlė šventėms susirinko į prabangią užmiesčio rezidenciją, kur atlieka svarbų ritualą – keičiasi dovanomis. Kambario viduryje įsitaiso šeimos lepūnėlė, kuriai visi nori padaryti įspūdį.

Merginos sesuo jai įteikia pačios pieštą portretą, mama bando padaryti įspūdį padovanodama ypatingą šunelį. Kambario gale – nepakaltinamai savimi pasitikintis lepūnėlės vaikinas, ketinantis jai įteikti didžiulį vienaragį (jau juokiatės?). Tada pasirodo močiutė, kuri anūkei padovanoja daiktą, kuris, pasirodo, esąs „Mulberry“ rankinė.

„Ačiū, močiute. O Dieve, taip, taip, o taip“, – tikras orgazmas. 

Nuosprendis: nuoširdžiai prajuokinusi reklama. Taip, rankinė tikrai dieviška. Rožinė „Mulberry“, modelis „Bayswater“, kainuoja daugiau nei 1 tūkst. svarų. Vienaragis kainuotų pigiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)