Naujasis spektaklis sukurtas remiantis paties Viliaus Orvido paliktais interviu, eilėraščiais bei jį pažinojusių žmonių prisiminimais, išspausdintais knygoje “Kitoks Vilius Orvydas”. Naujojo spektaklio kūrėjų teigimu, šis vaidinimas galės aplankyti nemažai atokesnių Lietuvos kampelių, nes jis pritaikytas vaidinti ir netradicinėse teatrinėse erdvėse – klojimuose, rūsiuose ar pan.

Tai jau antroji režisieriaus Vytauto V. Landsbergio spektaklio premjera šiais metais – prieš mėnesį Keistuolių teatre buvo parodytas spektaklis “Pelytė Zita”, sukurtas pagal to paties pavadinimo knygą.

Kaip teigia naujojo spektaklio režisierius, sukurti šį kūrinį jį paskatino unikali, geniali ir dar mažai kam težinoma Viliaus Orvido kūryba. O pati V.Orvido sodyba, esanti netoli Salantų, galėtų, anot V.V.Landsbergio, tapti vienu iš piligriminio, dvasinio ar kultūrinio turizmo centrų Lietuvoje, jei Lietuvos valdžia galų gale suvoktų šio reiškinio svarbą.

Kino režisierius ir poetas Jonas Mekas apie Orvido sodybą yra sakęs šitaip: “Netikiu net ir dabar, kad Lietuva tiki, jog Orvido sodyba yra vienas iš trijų, ar keturių, ar penkių didžiausių XX amžiaus meno kūrinių. Bet atrodo, kad Orvido sodybos svarbą pirmiau supras kiti – Anglija, Japonija, bet ne Lietuva. Lietuvai vis Čiurlionis, Čiurlionis... Čiurlionis tvarkoj. Bet Čiurlionis buvo jau prieš šimtą metų, o po Čiurlionio buvo jau ir Orvidas, ir Mačiūnas, ir daugelis kitų.... Aš nesuprantu to. Lietuvos aš nesuprantu visiškai. Orvido sodyba, lyginant su tuo, kas skulptūros pasaulyje yra sukurta per paskutinius penkiasdešimt metų, yra vienas įdomiausių reiškinių. Yra toks bene garsiausias šių laikų skulptorius Smitson, kuris Salt Lake City ežere padarė tokią skulptūrą – suvežė daug žemės ir akmenų. Tą didelę skulptūrą net lėktuvu skrisdamas gali matyti. Orvidas nėra niekuo mažesnis, jis yra lygus su Smitson ir su daugeliu kitų, kurie apibrėžia XX amžiaus skulptūros meną. Bet kada Lietuva supras visą šios sodybos svarbą? Nesuprantu, visai nesuprantu... Turime Lietuvoj vieną didžiausių praeito šimtmečio skulptorių, ir nei valdžia, nei Kultūros ministerija neapsaugo. Nesuprantu... Ir gaila, gaila, gaila.”

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją