Sensacija, kurią reikia pamatyti

Beveik prieš tris dešimtis metų niekas netikėjo, kad niekam nežinomas jaunas belgų choreografas W. Vandekeybusas, 1986 m. įkūręs trupę „Ultima Vez“, sugebės pastatyti šokio spektaklį. Kai jis tai padarė 1987-aisiais, jo pirmasis darbas „What the Body Does Not Remember“ akimirksniu tapo sensacija. Brutalia šokio ir muzikos konfrontacija pavadintas spektaklis apstulbino tuometį šokio pasaulį ir išgarsino W. Vandekeybusą visame pasaulyje.

Pernai, prabėgus 25 metams nuo akimirkos, kai spektaklis išvydo dienos šviesą, jis buvo atnaujintas ir vėl iškeliavo į pasaulines gastroles. Naujoji jo versija pristatyta jau daugelyje šalių, o gegužės 9-ąją ją išvys ir Lietuvos žiūrovai. Kaip sakė Lietuvos šokio informacijos centro direktorius ir „Naujojo Baltijos šokio“ vadovas Audronis Imbrasas, W. Vandekeybusas ir „Ultima Vez“ yra vieni tų vardų, kuriuos festivalis į sąrašą įsirašė nuo pat pirmųjų savo dienų.

Nepraleiskite progos pamatyti, ką anuomet pasaulis pavadino šokio revoliucija!
Naujasis Baltijos šokis

Paskutinį kartą šį sezoną

Iškart po festivalio atidarymo spektaklio Lietuvos nacionaliniame dramos teatre visi kviečiami į Menų spaustuvę. Paskutinį kartą šį sezoną tik festivalio gerbėjams suteikiama proga išvysti šiemet Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą ir Metų scenos įvykiu pripažintą trijų choreografų ir šokėjų – Agnės Ramanauskaitės, Pauliaus Tamolės ir Manto Stabačinsko – spektaklį „Contemporary?“.

Tikriausiai pirmą kartą Lietuvos scenoje trys žinomi aktoriai ir šokėjai su ironija žvelgia į iki šiol nenagrinėtą šiuolaikinio šokio kūrimo temą. Iš ko susideda šis spektaklis? Apie ką jame kalbama? Kokie daiktai yra reikalingi? Visi atsakymai – gegužės 9-ąją!
Naujasis Baltijos šokis

Tingaus kūno ir tapatybės konstravimas

Įspūdingą festivalio atidarymo vakarą užbaigs Naujojo šokio centro „Zodiak“ ir Suomijoje gyvenančio bei kuriančio lietuvio Andriaus Katino darbas WORK.

„Tai asmeninis portretas, tuo pačiu jis išlieka struktūrų peizažu. Tarp darbo kaip reiškinio ir darbo kaip asmeninės patirties tuo pačiu metu egzistuoja lūžis ir sintezė. Abu įsikūniję asmenyje jie primena apie išnaudojimą, asmeninius prisiminimus, efektyvumą ir savirefleksiją. Kaip koncepcija darbo idėja yra labai plati. Šioje sceninio kūrinio versijoje norėjau sutelkti dėmesį ties tingaus kūno ir tapatybės konstravimo aspektais, kurie per darbą sukuria asmeninę visatą“, - taip savo spektaklį pristatė jo autorius.

Į Vilnių jau suvažiavo pirmieji festivalio dalyviai. Menų spaustuvėje šiomis dienomis jau repetuoja lietuviai, kurie pristatys svečiose šalyse sukurtus savo spektaklius: A.Katinas – iš Helsinkio, Andrius Mulokas – iš Amsterdamo, Vilma Pitrinaitė – iš Briuselio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją