Režisierė džiaugiasi, kad ši Giacomo Puccini opera tapo unikaliu spektakliu ne tik Lietuvos operos istorijoje, bet ir tapo savotišku reiškiniu, pakeitusiu daugelio „bohemiečių“ gyvenimus.

„Bohemos“ premjera įvyko 2006 metų spalį. Nors turėjome daug studentiško optimizmo, skeptiškasis Gintaras Rinkevičius prognozavo, kad mums pavyks parodyti tris spektaklius. Aš, kaip optimistė, maniau, jog bus šeši pasirodymai. Tačiau per visus šiuos metus „Bohema“ buvo parodyta daugiau nei 40 kartų“, - pasakoja D. Ibelhauptaitė.

Atsisveikinti su vienu pirmųjų „bohemiečių“ spektaklių režisierei nebuvo lengva. Spektaklį pamatė apie 50 tūkst. žmonių. Iš viso per septyneris metus bus parodyti 45 spektakliai.

„Prieš septyneris metus artistams sakiau, kad su spektakliais reikia atsisveikinti tada, kai jie dar yra triumfe ir pakilime. Solistai, kurie pradėjo vaidinti „Bohemoje“, kuria vaidmenis kitose operose, turi naujus darbus. Noriu, kad jie sukurtų kaip įmanoma daugiau vaidmenų ir nebegrįžtų ten, kur jau įrodė, kad jie yra geriausi, - apsisprendimą surengti paskutinius „Bohemos“ spektaklius komentavo režisierė. - Manau, kad išlaikyti spektaklį populiarų ilgus metus yra viena išeitis - po kelerių metų pastatyti naują „Bohemą“ su nauja karta. Nenorėjau, kad būtų, kaip senuosiuose pasaulio teatruose, kur spektaklius rodo po 30 metų. O po to žiūrovai stebisi, kad geri pastatymai ima kvepėti naftalinu.“

Atsisveikinimas su „Bohema“ vyks kovo 7-9 dienomis, Tarptautinės Moters dienos proga. Į paskutinius spektaklius iš užsienio į gimtinę sugrįžta dvi po pasaulį skrajojančios lakštingalos - Asmik Grigorian ir Lauryna Bendžiūnaitė. Asmik Miuzetės vaidmenį „Bohemoje“ atliko daugiau nei 30 kartų.

Asmik Grigorian
Foto: D.Matvejevo nuotr.

Šuo metu solistė A. Grigorian ruošia pagrindinį vaidmenį B. Bartoko operoje „Mėlynbarzdis“, kurį atliks Antverpene (Belgija), Vlaamso operoje ir šiuose spektakliuose nedainuos. Be to, šiemet A. Grigoran buvo nominuota prestižniam Rusijos teatro apdovanojimui – Auksinei kaukei – už Zentos vaidmenį R. Wagnerio „Skrajojančiame Olande“, Michailovskio teatre. Nors ši nominacija jau yra didelis įvertinimas, visi su nekantrumu laukia balandžio mėnesį vyksiančios apdovanojimų ceremonijos, kurije bus paskelbti visi nugalėtojai.

Asmik yra atlikusi ir Miuzetes, ir Mimi vaidmenis, kuriuos savo iniciatyva buvo apsikeitusios su Sandra Janušaite. Beje, Sandra, šiuo metu užimanti pirmojo soprano poziciją Eseno operos teatre, grįžta į Vilnių, atlikti Mimi vaidmens šventiniuose spektakliuose.

Kovo „Bohemų“ Miuzetė – Lauryna Bendžiūnaitė – prieš kelis metus šį vaidmenį debiutui paruošė būtent šiame bohemiečių pastatyme. Po įsimenančio pasirodymo, aikštingosios Miuzetės partiją ji jau dešimtis kartų atliko Švedijoje, Stokholmo karališkajame ir kituose teatruose. Lauryna - retas svečias Lietuvoje - kitą sezoną solistė išvyksta į Vokietiją, Štutgarto operą, kurioje jos laukia didžiulis svarbių rolių repertuaras.

Lauryna prie bohemiečių prisijungė „Užburtosios fleitos“ kūrybinio proceso metu, kuomet mažai partijai atlikti buvo atrinktas ir Tadas Girininkas. Šianden jis – vedantysis jaunasis Lietuvos bosas, atliekantis visas pagrindines boso partijas skirtinguose teatruose. „Bohemoje“ jis debiutuos filosofo Kolino vaidmeniu.

Net ir paskutinį kartą rodoma „Bohema“ išlaiko savo jaunatviškumą ir visuomet aukščiausiu keltą siekį, supažindinti Lietuvą su jaunaisiais, mažai žinomais talentais. Spaudos konferencijoje bohemiečiai pristatė baritoną Vytautą Vepštą, atliksiantį Šonaro partiją. Nors Lietuvoje jis dar mažai žinomas, tačiau šis solistas jau spėjo sukaupti nemažai asmeninės patirties, studijuodamas Londono Karališkojoje akademijoje, į kurią, beje, įstojo tuo pačiu metu, kaip ir L. Bendžiūnaitė.

Marčelo vaidmenį atliks Laimonas Pautienius, vedantysis Diuseldorfo operos baritonas, na o kas bus Rudolfas – bohemiečiai atskleis vėliau.

Spaudos konferencijoje taip pat apsilankė Rafailas Karpis, - nepakeičiama "bohemiečių" trupės dalis. Nors ir nedainuosiantis „Bohemoje“, solistas pripažino, kokiu svarbiu įvykiu šis spektaklis tapo visiems, tuo metu buvusiems ir šiandien dar vis esantiems operos pasaulio dalimi. R. Karpis taip pat prisiminė pirmuosius savo paties susidūrimus su bohemiečiais, ilgainiui, kaip ir visiems solistams, tapusiais didele profesinės patirties mokykla.