Kūrinys scenos taip ir nepasiekė – jį iš repertuaro išbraukė cenzoriai. Vėliau kai kurias kompozicijos dalis S.Prokofjevas panaudojo kūriniuose „Pelenė“ bei „Karas ir taika“, o po muziko mirties partitūros ilgus metus dūlėjo archyvuose. Visa kompozicija, atliekama simfoninio orkestro, pirmą kartą nuskambėjo pernai Jungtinėse Amerikos Valstijose. Aktorių skaitomą romano tekstą tąkart scenoje interpretavo šokėjai.

Režisieriaus bei inscenizacijos autoriaus Jono Vaitkus teigimu, ši muzika leis pažvelgti į garsųjį romaną šiek tiek pakiliau ir kitu rakursu. „Prokofjevo kompozicija nėra iliustratyvi, ji praplečia „Eugenijaus Onegino“ tekstą laiko prasme. Tai leidžia akyliau pažvelgti į tas problemas, kurias kėlė Puškinas“, – sakė maestro. Kalbėdamas apie garsųjį romaną, režisierius akcentavo jo aktualumą. „O kas gi pasikeitė? Juslingumas, vartotojiškas alkis, negalėjimas atsispirti ir persisotinimas: kūrinyje ta krizė pavadinta melancholija. Aš manau, kad dabar visa tai išsikerojo dar plačiau“, – sakė J. Vaitkus ir pridūrė: „Aš galvoju, kad ir Eugenijus Oneginas gali praregėti. Jis turi savo kelią: nuo sotumo ir apmirimo iki savęs pažadinimo“.

Pagrindinį – Eugenijaus Onegino – vaidmenį režisierius skyrė ukrainiečių kilmės aktoriui Grigorijui Gladijui. Pastaruosius dvidešimt metų Kanadoje gyvenantis menininkas Lietuvos žiūrovams pažįstamas iš vaidmenų Kauno dramos teatre ir J.Vaitkaus sukurtuose filmuose „M.K.Č. Zodiakas“ bei „Don Žuanas“. O prieš ketvirtį amžiaus G.Gladijus Lietuvos rusų dramos teatre režisavo spektaklį „Kvietimas į ešafotą“, kuriame vaidino ir a.a.Vytautas Šapranauskas. „Esu kiek avantiūristas, tad man patiko toks netikėtas pasiūlymas“, – apie vaidmenį spektaklyje „Eugenijus Oneginas“ sakė G.Gladijus ir pridūrė: „Su Lietuvos rusų dramos teatru mane sieja prisiminimai, turėję didelę įtaką viskam, ką vėliau dariau. Lietuva ir Vilnius išliko mano atmintyje, mano ląstelėse, tarsi pirmoji meilė“.

Lietuvos rusų dramos teatre garsieji „Eugenijaus Onegino“ posmai pasigirs pirmąjį kartą, tačiau aktorių šiame spektaklyje laukia išbandymas ne tik legendinėmis A.Puškino eilėmis. Jie mėgins jėgas taip pat ir šokdami kartu su baleto profesionalais – „Baltijos baleto teatru“. Pastarojo vadovės bei spektaklio choreografės Marijos Simonos Šimulynaitės teigimu, scenoje vyksta intensyvūs kūrybiniai mainai: „Mes su baleto trupe džiaugiamės, kad tai, iš dalies, ir edukacinis procesas: semiamės patirties iš aktorių, o aktoriai – iš mūsų“. Kalbėdama apie spektaklio kūrybinį sumanymą, baletmeisterė teigė, jog užduotis čia diktuoja pats A.Puškinas. „Man atrodo, kad svarbu atskleisti, koks yra santykis tarp „išorinio“ ir „vidinio“ žmogaus: koks jausmas buvo gyvenant tame laikmetyje, toje epochoje, ir ką kalbėjo vidinis „aš“. Įdomu, kaip laisvės ir industrijos amžius tą žmogų pakeitė“, – svarstė M.S.Šimulynaitė.

Spektaklyje, kurio scenografiją sukūrė Artūras Šimonis, o kostiumus – Daiva Samajauskaitė, vaidins beveik pusšimtis artistų. Onegino vaidmenį taip pat atliks ir šiemet „Auksiniu scenos kryžiumi“ įvertintas aktorius Valentinas Novopolskis. Spektaklio premjera Lietuvos rusų dramos teatre įvyks gruodžio 13 ir 29 dienomis.