Egzotiškais instrumentais – japoniška bambukine fleita ir japoniška tristyge bandža – du pasaulyje puikiai žinomi muzikantai Hideki Ishigaki ir Hideki Onoe atlieka ne tik tradicinę japonų muziką, bet interpretuoja garsiausiuspasaulio klasikus.

„Šie metai festivaliui „nowJapan“ ypatingi ne tik dėl to, kad yra jubiliejiniai, bet todėl, kad festivalis pirmą kartą vyksta ir už sostinės ribų. Padedant Vytauto Didžiojo universitetui, Sugiharos fondui, Kauno miesto savivaldybei bei dar vienam ypatingam rėmėjui, panorusiam išlikti nežinomu, Kauno miesto gyventojams rugsėjo 15 d. dovanojame nemokamą japonų grupės „Hide-Hide“ koncertą“, - pasakojo festivalio organizatorius Sergej Grigorjev.

„Hide-Hide“ duetas yra unikalus reiškinys muzikiniame Japonijos pasaulyje, gyvuojantis jau šeštus metus. „Hide-Hide“ debiutavo išleidę albumą pavadinimu „NEO Japanesque“, kuriame originaliai ir moderniai interpretuoja tradicinę japonų muziką. Vien su šiuo albumu jaunieji atlikėjai apkeliavo daugiau nei pusšimtįJaponijos miestų ir surengė beveik du šimtus koncertų.

Patys muzikantai save laiko naujos muzikos krypties, kurią vadina „Hyper-trad-music“, atradėjais. Pavadinimas reiškia, kad amžinosiostautos tradicijos laikui bėgantgali evoliucionuoti ir keistis. „Hide-Hide“ šių dienų klausytojui pateikia savo, šiuolaikinę tradicinės japonų muzikos versiją.

Didžiausio dėmesio Japonijoje ir už jos ribų „Hide-Hide“ sulaukė 2009 m., kuomet išleido albumą pavadinimu „Nostalgija“.Jamesurinktos japonų atlikėjų interpretuojamos nostalgiškos, žinomų filmų melodijos, sukurtos vieno garsiausių Sovietų Sąjungos kompozitoriaus Michailo Tariverdievo. Albume galima rasti melodijų iš tokių legendinių filmų kaip „Likimo ironija, arba po pirties“ bei „Septyniolika pavasario akimirkų“.

Kodėl japonų muzikantai susidomėjo šiuo garsiu rusų klasiku? Viskas prasidėjo nuo „Hide-Hide“ dueto pažinties su kompozitoriaus M. Tariverdievo žmona Vera Tariverdijeva. V. Tariverdijeva kreipėsi į muzikantus, siekdama pristatyti M. Tariverdijevo kūrybą Japonijos klausytojams. Taip gimė idėja įrašyti albumą, kuriame rusų kompozitoriaus kūriniai originaliai interpretuojami nacionaliniais japoniškais instrumentais. Eksperimentas pasiteisino ir buvo puikiai įvertintas ne tik Japonijoje ar Rusijoje, bet ir kitose pasaulio šalyse.

Įkvėpti albumo sėkmės (turo Rusijoje metu buvo parduota beveik tūkstantis albumo kopijų, koncertuose apsilankė daugiau nei keturi tūkstančiai žiūrovų), „Hide-Hide“tradiciniais japonų instrumentais pabandė interpretuoti ir kitus rusų klasikus, t.y. tokių visame pasaulyje vertinamų kompozitorių kaip P. Čaikovskis, I. Stravinskis, S. Rachmaninovas ar S. Prokofjevas muziką. Vėliau „Hide-Hide“ ėmėsi ir kitų šalių pasaulinio garso klasikinės muzikos – A. Vivaldžio, G.F. Hendelio, R. Šumano, E. Grieg, G. Caccini ar G. Forė – kūrinių.

„Hide-Hide jau koncertavoRusijoje, Mongolijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje ir kitose Europos šalyse. Už naują požiūrį į Rusijos klasiką, „Hide-Hide“ jau gavo keletą tarptautinių muzikos apdovanojimų.

„Hide-Hide“ muzika: