Šių metų lapkričio 13 ir 14 dienomis Nacionaliniame dramos teatre bus rodomas spektaklis „Eugenijus Oneginas“, lapkričio 15 dieną – „Vėjas tuopose“.

Beveik šimtmetį skaičiuojantis ir šiuo metu režisieriaus Rimo Tumino vadovaujamas J. Vachtangovo teatras Rusijos žiniasklaidoje vadinamas „kūrybinio Renesanso ryškiausiu pavyzdžiu“, o teatro spektakliuose suburti įvairių kartų geriausi Rusijos aktoriai. Režisieriaus Rimo Tumino spektakliai įvertinti ne vienu prestižiniu Rusijos teatriniu apdovanojimu: „Auksine kauke“, „Krikštoline Turandot“, Stanislavskio premija, teatro veikėjų premija „Sezono vinis“.

„Lietuvoje teatras visada buvo aukšto lygio, o publika išprususi, todėl J. Vachtangovo teatro gastroles Lietuvoje vertinu puikiai, – sako LR ambasadorius Rusijoje Renatas Norkus. – Mano manymu, pagrindinis šio teatro sėkmės faktorius, nekalbant apie kūrėjų talentą, yra tas, kad Rimas Tuminas sugebėjo aktorius ir visą teatro personalą suburti į vieną šeimą. Jaučiame didelį aktorių dėmesį Lietuvai ir mūsų ambasadai, maloniai bendradarbiaujame, ambasados darbuotojams teatras tapo antraisiais namais“, – džiaugiasi ambasadorius.

Pasak gastroles organizuojančio Vilniaus mažojo teatro vadovės Gretos Cholinos, spektakliai tikrai labai jaudinantys ir tai yra didžioji jų vertė. Į Lietuvą atvyksta 65 asmenų trupė, tarp kurių tokios teatro legendos kaip Sergejus Makoveckis, Liudmila Maksakova, Julija Borisova, Galina Konovalova, Vladimiras Vdovičenkovas, Viktoras Dobronravovas, Vladimiras Simonovas ir kt.

„Tik dėl rėmėjų turime šią unikalią, galbūt net vienintelę, progą pamatyti ir įvertinti tai, dėl ko Rimo Tumino vadovaujamas J. Vachtangovo teatras tapo ryškiausiu visoje Rusijoje“, – pasakoja Greta Cholina. – Džiaugiuosi, kad, nors apie bilietų pardavimą skelbiame tik šiandien, žmonės jau iš anksto registruojasi teatre, kad galėtų pirmi įsigyti bilietus“, – sako teatro vadovė.

A. Puškino „Eugenijus Oneginas“ – literatūros deimantas, retai pasitaikantis dramos teatrų scenose. Visai neseniai Maestro Rimui Tuminui pelnęs dar vieną „Krikštolinės Turandot“ statulėlę, spektaklis tapo lankomiausiu Maskvoje. Daugiasluoksnis ir įvairialypis pasakojimas apie dviejų herojų – Eugenijaus Onegino ir Tatjanos Larinos – likimus ir meilę. Spektaklio unikalumą lemia vaizduotės žaismas: netikėta literatūrinė kompozicija, sukurta paties režisieriaus.

Taip pat sužavi kūrybinio proceso metu gimę personažai, kuriems A. Puškino tekste dėmesio skirta nedaug arba jų nėra visai: Liudmilos Maksakovos kuriamas auklės personažas, Marijos Berdinskich zuikutis, flirtuojantis ir erzinantis medžiotojus, baletmeisteris, dirbantis su merginomis šokių klasėje (choreografė Anželika Cholina). Visa tai vainikuoja spektaklio muzika (kompozitorius Faustas Latėnas) ir netikėtai lakoniška, bet įspūdinga scenografija (dailininkas Adomas Jacovskis).

Teatro kritikė Jekaterina Dmitevskaja žurnale „Ekranas ir scena“ rašo: „Didžiulis veidrodis, apribojantis scenos erdvę, rodo ne „tiesų“ vaizdą. Ten, už veidrodžio, gali prasidėti pūga arba staiga užsidegti kandeliabrai. Veidrodis supainioja, pakeičia perspektyvą, jis diktuoja susidvejinimą. Todėl ir spektaklyje pas Oneginą-Makoveckį yra dvynys – elegantiškas, jaunas miestietis (V. Dobronravovas). Dvynį turi ir Lenskis (O. Makarovas). Jis šiek tiek manieringas, tačiau labai žavingas.“

G. Sibleyro pjesės „Vėjas tuopose“ pastatymo Rusijos spauda laukė dešimtmetį. J. Vachtangovo teatro spektaklyje – trijų Rusijos grandų – Vladimiro Simonovo, Maksimo Suchanovo ir Vladimiro Vdovičenkovo – pasirodymai.

„Pjesėje personažams Gustavui ir Rene – 75-eri, Fernanui – 60 metų, tačiau spektaklyje šie skaičiai visai nesvarbūs, herojams gali būti ir po šimtą metų, nors specialaus „sendinančio“ grimo jie nenaudoja. Rimo Tumino spektaklis – ne apie senukus ir net ne apie senatvę. Jis apie žmones, esančius amžinybės akivaizdoje. Tai filosofinis ir tuo pačiu metu labai juokingas spektaklis.

Spektaklyje daug talentingai sugalvotų triukų, yra ir tikrų fokusų, reprizų, salto, intermedijų – visko neišvardinsi, o ir nereikia. Nesinori sugriauti būsimų žiūrovų pasitenkinimo. Visa tai reikia pamatyti. Pjesėje filosofiškasis Fernanas sako: „Dauguma vyrų – visiški kretinai“. Garantuoju: vyrai, sukūrę spektaklį „Vėjas tuopose“ šiai daugumai nepriklauso. Jie linksmi, protingi, o tai – retenybė“, – „Peterburgo teatriniame žurnale“ rašo teatro kritikas Eugenijus Tropas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)