Kadangi 12 suplanuotų šio sezono spektaklių sulaukė milžiniško publikos dėmesio, o į paskutinį iš numatytų likę vos keli bilietai, teatras, atsižvelgdamas į žiūrovų pageidavimus, kviečia į papildomą „Spragtuko“ spektaklį vasario 15 d.

Pagrindinius Mari ir Princo vaidmenis atliks Anastasija Čumakova ir Genadijus Žukovskis, Pelių karalių pirmą kartą šoks Martynas Rimeikis, taip pat išvysime Valerijų Fadejevą (Droselmajeris), Nailią Adigamovą (Kolombina), Igorį Zaripovą (Arlekinas) ir kitus solistus. Iš viso spektaklyje pasirodo 20 solistų.

Šis „Spragtuko“ pastatymas LNOBT rodomas nuo 1996 metų. Pagal garsaus XIX a. rusų choreografo Mariaus Petipa libretą spektaklį pastatė mūsų dienų Rusijos baleto meistras Andrejus Melanjinas, padaręs savo redakciją. Spalvingą scenografiją ir nuostabius kostiumus sukūrė dailininkas Viktoras Volskis. P. Čaikovskio muziką diriguoja Martynas Staškus.

Prieš septyniolika metų spektaklį rengęs legendinis lietuvių dirigentas Jonas Aleksa yra sakęs: „Kur dar gali slypėti didesnė išmintis, jeigu ne pasakoje? O jei dar girdime pasakišką didingo kūrėjo muziką – gilesnio poveikio sunku ir belaukti.“

Iš tiesų daugiau nei prieš šimtmetį, 1892 m., P. Čaikovskis ir M. Petipa sukūrė šį baletą pagal romantizmo tėvo, E.T.A. Hoffmanno, 1816 metais parašytą novelę „Spragtukas ir Pelių karalius“. Joje nėra naivumo, tačiau yra daug išmonės ir netgi šiek tiek siaubo pasakos elementų, kuriuos įkūnija Pelių karalius ir jo kariauna. Galbūt baleto populiarumas slypi ne tik genialioje muzikoje, spalvingame reginyje, bet ir siužetinėje linijoje, kuri įdomi tiek kareivėlių kovas mėgstantiems stebėti berniukams, tiek pasakas apie princus ir princeses mėgstančioms svajoklėms mergaitėms?

Pasak baletmeisterio A. Melanjino: „Šis spektaklis – ir vaikams, ir suaugusiems. Tačiau jokio vaikiško primityvumo jame nėra. Tai juk pasaka apie pirmąją mergaitės meilę, apie tai, kaip tos, atėjusios iš pasakos meilės paveikta, mergaitė išauga.…“

Belieka pridurti, kad „Spragtukas“ – tai vienas iš klasikinio baleto šedevrų, reikalaujantis pačio aukščiausio artistų šokio meistriškumo. Šis spektaklis – ir akims, ir ausims, ir vaizduotei.