Šiandien grafika į apibrėžimą „spausdinimo menas“ nebetelpa, todėl tradicinių estampo parodų formatą, pasak šios parodos kuratorių, reikia keisti. Tad „Grafika nuo piešinio iki šešėlio“ idėja buvo brandinama dar nuo pavasario. Parodoje stengtasi atrinkti ne menininkų pavienius darbus, o visas kolekcijas.

„Sulaukėme 44 menininkų paraiškų. Buvo atrinktos 24 kolekcijos“, – sakė parodos kuratorė Marija Marcelionytė-Paliukė.

Kiekvienam menininkui trijose Vilniaus grafikos meno centro galerijos ekspozicijų salėse skirti 4 kvadratiniai metrai ekspozicinio ploto, nesvarbu, ar lubų, ar grindų, ar tiesiog erdvės. Parodą-konkursą kuratorės vadina eksperimentu: siekiama išsiaiškinti, kurlink šiandien juda grafika, kaip ji kinta ir kaip gali paveikti kitus menus.

„Yra tikrai labai įdomių darbų. Komisija įnirtingai ir emocingai ginčijosi, rinkdama nugalėtojus, ilgai negalėjo prieiti vieningos nuomonės. Tikimės, kad kiekvienas žiūrovas suras, kas bus įdomu būtent jam“, – sakė parodos kuratorė Irma Balakauskaitė.

Geriausiu kūriniu komisija išrinko Gintarės Radvilavičiūtės kolekciją „Judančios lėlės“. Menininkė sako vis ieškanti lėlių teatro, kuris nustebintų ne tik kitus, bet ir ją pačią, tad lėles išlankstė iš vielos, o jų judesys, šešėliai, individualus santykis su žiūrovu ir sukuria kiekvienam savitą vaizduotės spektaklį.

Parodą aplankyti galima iki sausio 26-osios.