Susitapatinti su J.Marcinkevičiaus Laurynu

Spektaklio kūrėjai atkreipia dėmesį, jog pagrindiniai "Katedros" aktoriai vaidino ir daug diskusijų sukėlusiame "Išvaryme", kuriame buvo akcentuojama emigracijos, išvykimo tema. J. Marcinkevičiaus pjesėje gvildenama sugrįžimo tema.

Režisierius prisipažįsta, kad kurdamas "Katedrą" jis stengėsi ir pats susitapatinti su J. Marcinkevičiaus aprašytu architektu Laurynu Stuoka-Gucevičiumi. "Jis grįžta iš Europos namo, gavęs puikų išsilavinimą. Tiki, kad galima atstatyti ir prikelti sugriuvusią Katedrą",- kalbėjo O. Koršunovas.

Su Lauryno vaidmeniu teko susigyventi ir jaunosios kartos aktoriui Mariui Repšiui, kuriančiam pagrindinį "Katedros" veikėją. "Nežinau koks kitas aktorius Lietuvoje galėtų taip suvaidinti, - prisipažino O. Koršunovas. - Marius yra labai talentingas ir gabus aktorius. Matau ateinantį jį kasdien prieš repeticijas, ilgai pasiliekantį po jų. Jis labai daug dirba. Tokį ryškų vaidmenį sukurti sunku, bet jam tai pavyksta dėl didelio talento ir darbštumo."

Baiminosi senojo teatro kalbos

Auksinį scenos kryžių už Vandalo vaidmenį spektaklyje "Išvarymas" pelnęs M. Repšys yra ne kartą sakęs, kad šis personažas buvo parašytas kaip tik jam. O kuriant J. Marcinkevičiaus Lauryną, ypatingai po "Išvarymo", aktorius neslėpė tikrai turėjęs, ką veikti.

"Kuriant "Išvarymą" tiek nesėdėdavome prie pjesės ir neanalizavome. "Katedra" yra daug sunkesnė medžiaga ir kardinaliai skiriasi. Reikėjo daug laiko skirti analizei, buvo nemažai taip vadinamo užstalinio darbo", - prisipažino M. Repšys.

Intonacijos paieškos

Jaunosios kartos aktorius, gavęs tokį vaidmenį, neslėpė nudžiugęs. "Manau, kad bet kas džiaugtųsi. Tačiau kurti jį nėra taip paprasta.
Perskaitęs pjesę nežinojau, kaip ją intonuoti. Joje gausu tokių pasisakymų, kaip "O, Dieve", "O, dangau". Tai skamba labai patosiškai, literatūriškai. Nenoriu įžeisti senojo teatro mylėtojų, bet labai bijojau, kad dialogai neskambėtų kaip iš senojo teatro. Tačiau pamažu jau pradedu perprasti šį kūrinį ir surasti tinkamą intonaciją", - prisipažino jis.

Apie išskirtinį J. Marcinkevičiaus stilių ir intonacijos paieškas kalbėjo ir kiti spektaklio kūrėjai.

"Į šį teatrą J. Marcinkevičius anksčiau ar vėliau turėjo sugrįžti. Kai perskaičiau šią pjesę iš naujo, supratau, kad būtent apie tai šiandien ir turime kalbėti. Tai vienas iš nedaugelio autorių, kuris priverčia susidurti su problema – kaip jį intonuoti. Surasti J. Marcinkevičiaus intonaciją nebuvo lengva. Bet, manau, kad O. Koršunovui pavyko tai padaryti", - pasakojo Nacionalinio dramos teatro Meno vadovas Audronis Liuga.

Katedros vaizdo nebus

Su nelengva užduotimi susidūrė ir kiti spektaklio kūrėjai. Muzikos kūrėjas Antanas Jasenka prisipažino, kad pjesės tekste iširsti J. Marcinkevičiaus gaidas nebuvo paprasta.

"Katedros" dailininkas ir scenografas Vytautas Narbutas, nenorėjęs atskleisti visų dekoracijų detalių, tik užsiminė, kad spektaklyje bus daug simbolikos. "Spektaklyje nebus jokio katedros vaizdo išskyrus vieną koloną", - sakė jis.

Šiam O. Koršunovo spektakliui kostiumus kuria Sandra Straukaitė. Pagrindinius vaidmenis "Katedroje" kuria Dainius Gavenonis, Vytautas Anužis, Monika Vaičiulytė, Toma Vaškevičiūtė, Vytautas Rumšas, Darius Meškauskas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)