Šį sezoną LNOBT pradėjo Krzysztofo Pastoro baleto spektakliu "Tristanas ir Izolda" pagal Richardo Vagnerio to paties pavadinimo operos fragmentus bei kitus kompozitoriaus kūrinius. Spektaklis apeliuoja ne tik į baleto, bet ir į operos gerbėjus - jame skamba Henko de Vliegero parengta "Orkestrinė pasija" iš pagrindinių operos "Tristanas ir Izolda" fragmentų bei gyvai atliekamos R. Vagnerio "Penkios Mathilde Wesendonck dainos". Jas dainuoja operos primadonos Sigutė Stonytė ir Inesa Linaburgytė.

K. Pastoro "Tristanas ir Izolda" laikomas Lietuvos nacionalinio baleto trupės žingsniu modernesnės estetikos link. Spektaklio pastatymas taikytas ir prie artėjančių R. Vagnerio metų, minimų 2013-aisiais.

Seminare svečias iš Rygos, R. Vagnerio draugijos narys Mikusas Čežė pristatys Latvijos nacionalinės operos scenoje sukurtus baletus pagal operų siužetus ir/arba muziką. Krokuvos Jogailos universiteto doktorantas Danielis Cichy, rengiantis knygą apie šiuolaikinę operą, samprotaus apie naujausią R. Vagnerio operos "Skrajojantis olandas" pastatymą Varšuvos didžiajame teatre, kuriame svarbi funkcija tenka ir šokiui.

Muzikologė Beata Baublinskienė pranešime "Šokame Šopeną" iš operos ir baleto sąsajų perspektyvos nagrinės garsųjį Džono Noimejerio (John Neumeier) baletą "Dama su kamelijomis". Šiuolaikinio baleto žinovas, Lietuvos šokio informacijos centro vadovas Audronis Imbrasas samprotaus apie šiuolaikinio baleto kontekstą Lietuvoje.

Seminarą užbaigs bendra diskusija "Tarp operos ir baleto. Bendra teritorija?"