Anot „Švyturio menų doko“ steigėjo, režisieriaus, Teatro elingo projekto iniciatoriaus Vaido Kvedaro, publikai norima suteikti progą susipažinti su jaunųjų uostamiesčio scenos menų profesionalų kūryba ir planais.

Režisieriaus pastebėjimu, nors meno specialistų rengimas – viena iš Klaipėdos tradicijų, absolventams progų ir erdvių pristatyti savo kūrybinę produkciją mieste nėra gausu. Ką jau kalbėti apie kitokius iššūkius: studijų metais neužsmezgusiems tvirtų profesinių kontaktų, perspektyvos įsidarbinti kurioje nors kultūros įstaigoje bei pristigusiems ryžto veikti savarankiškai tenka svarstyti skaudų pasirinkimą visai atsisakyti kūrybinės profesijos ir rinktis „žemišką“ darbą.

„Norime ne tik pasidžiaugti tais, kurie neišsigąsta sunkumų, neišsižada savo pasirinkimo ir kursto savyje kūrybinę ugnį, bet ir suteikti jiems galimybę pristatyti savo darbus“, – sakė V. Kvedaras. Idėja sulaukė palaikymo: jaunųjų uostamiesčio teatralų kūrybai skirtas renginių savaitgalio projektas pelnė Klaipėdos miesto savivaldybės paramą pagal Jaunimo programą.

Apie tikrumą ir iliuzijas – su Roisin Murphy muzika

Lapkričio 15 d., ketvirtadienį, 19 val. dainininkės Roisin Murphy muzikos intepretaciją „Geroji ir išvirkščioji pusės“ pristatys prieš dvejus metus įsikūręs Memelio teatras. Anot jo vadovės bei naujojo mados ir šokio spektaklio režisierės Rūtos Bunikytės, tai dar vienas jos mėgstamo tarpdisciplinio žanro darbas. Choreografas Karolis Barčius, statydamas spektaklį, dirbo su kūrybingų uostamiesčio šokėjų komanda: Rasa Želnyte, Jolanta Milčiene, Artūru Ženčiumi ir Mantvydu Žilinsku. Juos papildys aktorius Karolis Makauskas. 

Spektaklio pavadinimas sufleruoja kūrėjų gvildenamą mūsų iliuzijų ir tikrovės susidūrimą, primenantį skirtumą tarp siuvinio pusių. Progą naujai jį įvertinti suteiks specialiai šiam projektui sukurti futuristiniai kostiumai, kurių kiekvienas gali būti tiesiog scenoje modifikuotas į bent penketą skirtingų variantų – jaunosios dizainerės, Vilniaus dailės akademijos absolventės Gretės Petkevičiūtės fantazijos ir darbo vaisius.

Prieš dvejus metus publikai pristatęs šiuolaikinį miuziklą „(ne)Laimingi žmonės“ pagal Kate Bush dainas, Memelio teatras laikosi pasirinktos krypties – kurti spektaklių, pristatančių iškilias šiuolaikinės kultūros asmenybes, ciklą. Ir kartu primena, kad šie darbai nėra iliustracijos arba žymių kūrėjų mėgdžiojimas. „Vadinčiau šiuos darbus mūsų interpretacija arba įspūdžių vizualizacija, inspiruota pasirinktos asmenybės“, – teigia R. Bunikytė. Tai – viena iš priežasčių, kodėl tarp spektaklio kūrėjų šiuosyk yra ir klaipėdietis muzikantas, garso inžinierius, elektroninės muzikos projekto „Driezhas“ įkūrėjas Kristijonas Lučinskas: iš R. Murphy dainų ir savo muzikos jis sukūrė spektaklio garso takelį.

Kūno perkusija ir mistiniai ritualai

Pavasarį savarankiško Klaipėdos jaunimo teatro statusą įgijusi režisieriaus, aktoriaus ir teatro pedagogo Valentino Masalskio suburta trupė lapkričio 16 d., penktadienį, 18 val. pakvies iškart į du spektaklius – „Žinią“ ir misteriją „Už linijos“.

Aktyviai į uostamiesčio kultūrinį gyvenimą įsiliejusi gausi jaunų aktorių komanda, kurią gali išvysti dalyvaujant įvairiuose renginiuose, ypač – netradiciniuose miesto aktyvinimo, meno akcijose ir kituose projektuose, Teatro elingo publikai vakaro metu pristatys rečiau rodomus savo spektaklius, režisuotus V. Masalskio. Spektaklių kompozitore – Nijolė Sinkevičiūtė, dailininkė ir scenografė – Renata Valčik, juose vaidina gausi Klaipėdos jaunimo teatro trupė.

„Žinia“ – veržlumu trykštantis šaukinys, kuriame susilieja skudučiai, savadarbiai būgnai, kūno perkusija, ritmas ir dainos. Mačiusieji šį spektaklį vieningi: tai – tikras energijos užtaisas, neribotų kūrybinio kolektyvo galimybių ir pedagogo indėlio iliustracija, žavinti darna ir polėkiu.
„Už linijos“ – misterija, arba scenoje kuriamas ritualas. Juo siekiama atkartoti pasaulio cikliškumą: nenutrūkstamą jo kūrimo tėkmę ir susidūrimą su riba, kurią peržengus įvyksta susinaikinimas.

Sveikas požiūris su juodu humoru

Dar vieną premjerą lapkričio 17 d., šeštadienį, 18 val. pristatys trečiuosius metus gyvuojantis Apeirono teatras, šį rudenį iš neformalios bendraminčių grupės tapęs savarankiška įstaiga. Naujajame spektaklyje „Fliuchšteino moterys“ pagal filosofo, teologo ir psichoterapeuto Davido Madseno romaną „Sapnų dėžutė“ nagrinėjama kasdienybės absurdo supamo individo pasaulėjauta.
Barokine juodąja komedija vadinamas britų autoriaus kūrinys inspiravo režisierę Gretą Kazlauskaitę eksperimentinei komedijai su tragedijos motyvais. „Kokią ribą pasiekė visuomenė, kur asmenybė, turinti sveiką ir šviesų požiūrį, ima abejoti visa ko tikrumu?“ – klausia spektaklio kūrybinė komanda.
Anot G. Kazlauskaitės, situacijoje, kai išpažįstančiajam žmogiškumo idealus tenka svarstyti, ar jis yra „normalus“, tenka rinktis – pritapti prie aplinkos arba kovoti su vėjo malūnais. „Fliuchšteino moterys“ – apie tai, kas nutinka pasirinkus drąsesnį kelią. 

Spektaklyje vaidina Eglė Šimėnaitė, Gerda Surgautaitė, Kornelija Krasilnikovaitė, Agnė Stalaučinskytė, Eglė Kazickaitė, Aiva Krupelytė, Viktorija Kriučkovaitė, Živilė Beniušytė, Erika Kubiliūtė.

Ši premjera Apeirono teatro repertuare – jau ketvirtoji. Aktyvių ir ambicingų jaunųjų kūrėjų komanda, puoselėjanti diskursyvinio teatro, kuris nuosekliai plėtotų savo teminę liniją ir ugdytų režisierius ir aktorius kaip vienodai svarbius sceninio vyksmo dalyvius, siekia publikai siūlyti alternatyvą Lietuvoje egzistuojančioms teatro organizacinėms formoms ir kūrybiniams sprendimams.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją