Šiam savo darbui režisierius pasirinko naujosios kartos prancūzų dramaturgės, aktorės, novelistės ir scenaristės Yasminos Rezos pjesę „Skerdynių dievas“. Spektaklio pagrindiniais veikėjais tapo dvi poros, kurios susitinka išsiaiškinti, kas kaltas dėl to, kad vienos poros sūnus kitų sūnui iškūlė du dantis.

Iš pirmo žvilgsnio dvi skirtingos šeimos susitinka civilizuotai ir „nuoširdžiai“ pasišnekėti, tačiau viskas pasisuka kiek netikėta linkme. Taikiai turėjęs pasibaigti pašnekesys pamažu pradeda pateikti nemalonių detalių, pažeriančių druskos ant vienos ir kitos šeimos žaizdos. Kiek vėliau veiksmas pradeda įsibėgėti, kyla nematoma įtampa, netrukus ji pradeda atsiskleisti, kol išsiveržia ir pribloškia visu gražumu...

Puikiai vaidmenis išpildė keturi spektaklio aktoriai Aurelija Tamulytė, Darius Gumauskas, Giedrius Savickas ir Viktorija Kuodytė.

Žiūrovai stebi „vėmalų cunamį“, karštligiškus kiekvieno personažo išsišokimus, neviltį, vilties kibirkštėlę, netikėtus bandymus vienas kitą suprasti iki absoliutaus absurdo.

Y. Rezos kūryba ir pasižymi tuo, jog savo pjesėse vaizduoja išsilavinusius, kultūringus, intelektualius žmones, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių praranda kontrolę ir parodo savo tikrąjį veidą.
Dar prieš akimirką žavi, raudonomis lūpomis švytinti moteris svečiuose apsivemia, kukli ir save labai kultūringa vadinanti moteris vyrą ima talžyti namine šlepete, o vienas kito nepažįstantys ir niekinę vyrai netikėtai tampa vienas kito užtarėjais, vos gurkštelėję stipriųjų gėrimų.

Y. Rezos kūryboje susipina komedijos ir tragedijos elementai, o vaizduojamos situacijos šiuolaikiniam žiūrovui yra ne tik puikiai suvokiamos, bet ir labai artimos. „Santuoka ir vaikai iki grabo lentos – sunkiau už bet kokį kryžių“, - ištaria G. Savicko personažas, priversdama lyg ir sutikti, tačiau ir pasipiktinti tokia tiesmuka formuluote.

Įdomu, ką apie spektaklio dialogus ir aktorių tariamus žodžius galėtų pakomentuoti Valstybinė lietuvių kalbos komisija. „Jau visai nusipsichodraminai“, „Eik tu su savo žiurke š...“. - pastarasis ir panašūs žodžiai antrojoje spektaklio dalyje pasipila tarsi iš gausybės rago.

Puiki pjesė ir aktorių pasirodymas verčia susimastyti apie mūsų visų šeimų kivirčus ir čia pat juoktis visa gerkle, koks absurdiškas ir nekontroliuojamas gali tapti iš pažiūros kultūringo žmogaus elgesys.

Kiek netikėtai nuvilia spektaklio pabaiga. Kaip ir buvo žadėta prieš spektaklį, išvadas režisierius paliko kiekvienam iš mūsų, tačiau pabaiga labiau priminė nutrūkusią dainą, kurios paskutinių akordų dar taip norisi paklausyti...

„Karo dievas“ pirmą kartą suvaidintas 2006 metų gruodį Ciuriche (Šveicarija), sulaukė pirmųjų kritikų liaupsių ir pripažinimo. Kiek vėliau šios pjesės pastatymai pasirodė Paryžiaus ir Londono teatruose. 2009 metais pjesė pasiekė ir Amerikos teatrų centrą – Brodvėjų, o vieną iš pagrindinių vaidmenų – Mišelį Uljė – vaidino TV serialo „Sopranai“ žvaigždė – mafijos bosas Jamesas Gandolfinis.

Praėjusiais metais pagal pjesę „Karo dievas“ lenkų režisierius ir scenaristas Romanas Polanskis sukūrė filmą „Carnage“ („Skerdynės“), kuriame pagrindinius vaidmenis atliko tokios Holivudo žvaigždės kaip Jodie Foster ir Kate Winslet.

2009 metais pjesė triumfavo prestižiniuose Didžiosios Britanijos „Laurence Olivier“ apdovanojimuose, kur buvo pripažinta „Geriausia nauja pjese“. Geriausios vardą ji pelnė ir tais pačiais metais Niujorke vykusiuose kasmetiniuose „Tony“ apdovanojimuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją