Operos režisierė D. Ibelhauptaitė teigė, jog šį kartą „Bohemiečiai“ pasirinko labai stiprų kūrinį. Tai pirmasis italo operų genijaus G. Puccini hitas, sukrovęs jam turtus ir atnešęs pasaulinį pripažinimą. „Manon Lesko“ įkvėpęs benediktinų vienuolio Prevosto d' Ehiles romanas apie apie nuodėmingąją Manon buvo toks populiarus, kad net trys XIX a. kompozitoriai įkūnijo šią heroję savo operose.

Apie sprendimą, pasirinkti šią operą, D. Ibelhauptaitė sakė, jog tai yra savotiškas iššūkis, kurių „Bohemiečiai“ nesibaimina. „Mūsų sceniniai ir muzikiniai pasirinkimai yra drąsūs, todėl ir šiame pasirodyme jų netruks tikrai. Mes esame netradiciniai kūrėjai, o mūsų beprotystė ir drąsa mus išlaiko įdomiais“, - apie „Bohemiečius “ kalbėjo režisierė. 

Taip pat D. Ibelhauptaitė negailėjo šiltų žodžių ir garsiems šalies solistams, kurie atliks vaidmenis operoje „Manon Lesko“. „Mes džiaugiamės, kad turime tokius fantastiškus solistus, kurie mūsų nepalieka, nepaisant to, kad kuria vaidmenis įvairiose užsienio šalyse. Paskutiniu metu mums darosi vis sunkiau surinkti juos į vieną vietą, todėl ši diena - didelis įvykis, nes atradome vieną dieną, kurią jie galėjo susirinkti draugėn. Greičiausiai jie vėl kartu susitiks tik likus dviems savaitėms iki premjeros. Džiugu, kad nepaisant riboto laiko, mes randame kaip įgyvendinti visas beprotiškas idėjas“, - kalbėjo D. Ibelhauptaitė, pridurdama, kad G. Puccini operų buvo labai daug statyta Lietuvoje ir jie patys daug prisidėjo prie „Bohemos“ populiarinimo, tačiau būtent „Manon Lesko“ operos iki šiol niekas nebuvo pasiryžę statyti.

Konferencijoje dalyvavęs Lietuvos Valstybinio simfoninio Orkestro dirigentas Gintaras Rinkevičius tikino, kad operos kūrėjas G. Puccini yra genialus ir rašė genialią muziką. Ta muzikinė drama, kurią jis sukūrė „Manon Lesko“ operai, turi pučiniškus ir bendražmogiškus momentus, kurie jaudina kiekvieną, turintį jausmus. Jis rašė tokią gražią muziką, kad bet kuri jo opera - žmogaus jausmų genialioji išraiška“, - kalbėjo dirigentas.

Taip pat G. Rinkevičius pridūrė, kad ši opera - didžiulis iššūkis tiek sopranui, tiek ir tenorui. „Dėl iššūkių, kurie laukia solistų, aš jiems linkiu geros sveikatos ir gero darbo“, - palinkėjimus dalino G. Rinkevičius.

Operos režisierė D. Ibelhauptaitė pasidžiaugė, jog ko gero pirmą kartą „Bohemiečiai“ stato operą, kuri yra skirta Asmik. „Daugumoje mūsų statytų operų pagrindiniai veikėjai buvo vyrai, o šį kartą - moteris. Aišku, Asmik visuomet sugebėdavo savo talentu išlikti pirmoje pozicijoje, tačiau šį kartą tiek pastangų jau nebereikia, nes ji jau ir taip bus centre“, - juokavo D. Ibelhauptaitė.

D. Ibelhauptaitė teigė, jog G. Puccini pavyko geriausiai – su pašėlusia itališka aistra – nutapyti ištroškusios meilės, turtų ir kitų gyvenimo džiaugsmų fatališkosios Manon paveikslą. Ji buvo viena iš tų moterų, kurioms neatsispiria vyrai, o ji ėmė pinigus už meilę, nes ja netikėjo ir galvojo, kad grožis ir žavesys padės išsisukti. Mat Manon ramia sąžine gyveno dėl meilės ir prabangos su dviem skirtingais vyrais, nė vienam jų neįsipareigodama ir galiausiai yra žiauriai nubaudžiama - jos laukė pažeminimas, kalėjimas, tremtis.

A. Grigorian taip pat teigė, jog ji yra didelė G. Puccini gerbėja. „Jo kūriniuose jaučiasi ryškus itališkas temperamentas, o jis yra artimas mano asmenybei. Toks jausmas, kad Manon buvo pagrindas visoms išplaukusioms G. Pucccini operoms. Kadangi knygos variantas man yra labiau priimtinas, todėl ten išreikštas emocijas bandysiu įsprausti ir į operos rėmus. Šis vaidmuo yra pakankamai arti manęs. Aš manau, kad tos rolės, kurios arčiau tavęs - sunkiau atlikti, nes tuomet reikia išsinuoginti prieš žiūrovus. Kartais to nesinori daryti, bet šiuo atveju - teks ir netgi daug“, - atviravo A. Grigorian.

Apie Vaidą Vyšniauską, kuris operoje atliks  De Grijė vaidmenį, D. Ibelhauptaitė sakė, jog jis yra vienintelis operos solistas, kuris šiuo metu Lietuvoje gali atlikti šį vaidmenį. Pats V. Vyšniauskas taip pat pripažino, jog iššūkis jo talentui šioje operoje yra didelis, nepaisant to, kad šis vaidmuo jam nėra naujas. „Tikrai didelis iššūkis tenorui, nes De Grijė - vienas sunkiausių vaidmenų tenorui iš visų G. Puccini operų. Tiesa, De Grijė vaidmuo nėra man visiškai nauja. Šiame kūrinyje mane žavi neįprasta meilė, kuri mane žavi. Operos idėja kalba apie tai, kad tikra meilė nugali viską, o būtehnt to mes labai pasigendame realiame gyvenime. Mums labai reikia tokių kūrinių, kurie neša tokias gražias idėjas“, - kalbėjo operos solistas.

Nusikelti į dekadentišką, naujovių ištroškusį Paryžių, kuris operos režisierės Dalios Ibelhauptaitės ir dirigento Gintaro Rinkevičiaus pastatyme virs aistringos Manon Lesko istorijos scena su solistais Asmik Grigorian ir Vaidu Vyšniausku žiūrovai galės jau šių metų balandžio 3 - 7 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją