Abiejų koncerto žvaigždžių – smuikininko A. Gilmano ir dirigento M. Kadino biografijose garsios pasaulio koncertų salės ir geriausi orkestrai. Niujorko Carnegie Hall, Berlyno filharmonija, Kiolno filharmonija, Diuseldorfo Tonhalle, Gasteig salė Miunchene, Berlyno Koncerthaus, Maskvos Didysis teatras, tai tik keletas salių, kuriose pasirodo šie, jau vos už poros savaičių vienoje scenoje susitiksiantys atlikėjai.

Ta proga smuikininkas A. Gilmanas sutiko DELFI skaitytojams duoti interviu ir pasidalinti savo mintimis apie būsimą koncertą.

- Į Lietuvą atvykstate jau nebe pirmą kartą. Pastarąjį kartą šioje šalyje su kamerine programa lankėtės žiemą. Ką nuveikėte per šį pusmetį?

Taip, išties laikas bėga nepastebimai greitai, o įvykiai keičia vienas kitą. Šis pusmetis buvo labai intensyvus ir produktyvus, daug koncertavau kaip solistas ir su kamerine programa. Dabar, kai paskaičiuoju – tai gautųsi vidutiniškai apie septynis koncertus per mėnesį. Su pasirodymais aplankiau pusę pasaulio: Niujorkas, Tel Avivas, Berlynas, Ciurichas, Viena, Milanas ir dar daugelis kitų vietų. Tarpe tarp koncertų aš dar dirbu Zakharo Brono (red.pastaba: pasaulyje garsaus smuiko dėstytojo) asistentu Ciuriche. Taip pat daug laiko atėmė darbai ties mano naujuoju kompaktiniu disku, kurį pernai įrašiau kartu su Keiptauno filharmonijos orkestru. Diskas turėtų pasirodyti šią vasarą. Nemažai darbų, tačiau šiandieninis gyvenimo tempas pats diktuoja savo taisykles ir tenka prie jų prisitaikyti...

- Šį kartą grosite Lietuvoje kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru. Kas Jums labiau patinka: pasirodyti kaip solistui, ar su kamerine muzika?

Žinote, tai visiškai skirtingos muzikavimo patirtys, tačiau abi labai nuostabios. Man be galo patinka groti kamerinės muzikos programas su stipriais muzikantais, savo gerais draugais, tačiau, meluočiau, jeigu sakyčiau, kad kas nors gali prilygti jausmui, kuomet kaip solistas su orkestru atlieki tokį koncertą kaip P. Čaikovskio ar J. Brahmso.

- Papasakokite plačiau apie P. Čaikovskio koncertą smuikui ir orkestrui.

O tai, be jokios abejonės, vienas gražiausių koncertų ir ne tik smuiko, bet ir orkestro repertuare. Groti šį koncertą yra nuostabus jausmas. Aš esu jį grojęs nesuskaičiuojamą daugybę kartų, ir kiekvieną kartą šioje muzikoje atrandu kažką naujo. Tai vienas romantiškiausių koncertų, todėl labai gerai suprantamas publikai ir tikrai nepalieka nei vieno abejingo. Jo melodinės linijos, temos ir orkestruotė parašyti tiesiog genialiai. Visa tai tikriausiai ir paaiškina tą faktą, kodėl šis koncertas yra vienas dažniausiai atliekamų koncertų pasaulyje.

- Grojote su eile garsių orkestrų, ko tikitės iš šio savo pasirodymo Lietuvoje?

Kaip ir visuomet tikiuosi, jog kartu su orkestru sukursime gražią ir įsimintiną muzikos šventę klausytojams. Man visad yra didelis malonumas susitikti su puikiais muzikantais, naujais orkestrais. Kiekvieną kartą tai yra nauja, daug džiaugsmo suteikianti patirtis.

- Galbūt Jūs jau esate grojęs kartu su dirigentu Maestro Marku Kadinu, kuris šiuo metu yra Krasnojarsko akademinio simfoninio orkestro meno vadovas ir vyriausias dirigentas?

Man yra nemažai tekę girdėti apie šį puikų dirigentą, tačiau kol kas dar nesame kartu dirbę. Nekantriai laukiu šio susitikimo.

- Kiek Jums paprastai reikia repeticijų su orkestru, parengti kūrinį koncertui?

Kai toks intensyvus koncertų grafikas, tenka prisitaikyti ir dirbti greitai. Kartais su orkestru susitinkame likus porai valandų iki koncerto. Todėl čia labai svarbus abiejų pusių profesionalumas. P. Čaikovskio koncertą aš pats labai dažnai atlieku, tikriausiai ir Kauno orkestras taip pat, tad tikiu, kad kartu su šiuo orkestru bei su tokiu patyrusiu dirigentu, mes greitai pajausime vieni kitus ir jau per porą repeticijų pasieksime puikų rezultatą.

- Jūs grojate su istoriniu, dar 1761 m. pagamintu Guadagnini šeimos smuiku. Koks jausmas groti šiuo smuiku ir kiek svarbu smuikininkui turėti tokį instrumentą?

Groti istoriniu, didžiojo italų meistro smuiku yra kiekvieno smuikininko svajonė. Prieš kelis šimtmečius pagaminti smuikai dėl savo ypatingo garso šiandien yra vertinami milijoninėmis sumomis ir tik vienetams pasiseka gauti galimybę jais groti. Mano smuikas yra vienas geriausių smuikų, pagamintų Guadagnini šeimos. Jis suteikia mano grojimui laisvę sukurti skambesio įvairovę, nuo trapiausio ir tyliausio, iki skardaus ir ryškaus, jo dėka garsas įgauna labai daug spalvų ir intensyvumo. Ypatingai, grojant su pilno sąstato simfoniniu orkestru tokį koncertą kaip P. Čaikovskio, atlikėjui svarbu turėti tokį instrumentą, kuriuo jis galėtų pasitikėti ir kuris leistų solistui savo skambesiu užburti klausytojus.

- Papasakokite, kokie yra Jūsų ateities planai? Nors este labai jaunas, atrodo, kad jau pasiekėte beveik viską, apie ką svajoja kiti atlikėjai. Ar dar turite svajonių?

Žinoma, kad turiu svajonių, esu dar tik savo kelionės pradžioje. Yra tiek orkestrų, su kuriais norėčiau pagroti, tiek neaplankytų salių ir kūrinių, kuriuos noriu sugroti. Atlikėjui labai svarbu neprarasti meilės ir aistros muzikai bei noro nuolat tobulėti, nuolat ieškoti. Tik tada jis bus įdomus klausytojui. Artimiausi mano planai – tai koncertai Vokietijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje, Pietų Afrikoje, Azijoje, Rumunijoje. Laukia intensyvus sezonas.

- Jūs studijavote pas garsiausią pasaulyje profesorių Zakharą Broną, išauginusį tokias smuiko legendas kaip Vadimas Repinas ar Maksimas Vengerovas. Šiuo metu Jūs dirbate jo asistentu Šveicarijoje ir pats mokote studentus. Kaip manote, kokią įtaką turi mokytojas jaunajam atlikėjui?

Mokytojas yra pats svarbiausias žmogus dar tik pradedančiam atlikėjui, lygiai taip pat kaip, pavyzdžiui, treneris jaunam atletui. Tik turint labai gerą mokytoją, kuris sugeba perteikti visas technikos subtilybes ir paslaptis bei nukreipti reikiama linkme, galima pasiekti aukščiausią profesionalumo lygmenį. Mokytojas yra žymiai daugiau negu tik mokytojas, jis įtakoja visą atlikėjo likusį gyvenimą.

- Ar sunku patekti studijuoti pas tokį mokytoją, kaip Z. Bronas?

Taip, deja taip, atranka ir konkurencija yra milžiniška. Ir tik labai nedaug laimingųjų turi galimybę baigti visas studijas pas jį. Visame pasaulyje smuikininkai laukia metai iš metų, kol galėtų iš jo gauti meistriškumo pamoką ar galimybę jam pagroti. Jis išties pats svarbiausias ir įtakingiausias smuiko dėstytojas.

- Šį kartą Jūs Lietuvoje ne tik koncertuosite, bet ir pats dėstysite meistriškumo pamokose Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje Vilniuje. Ar lietuvių mokiniai turės galimybę pamatyti tuos specialiuosius mokymo metodus?

Po vienuolikos metų studijų pas Z. Broną, aš iš jo išmokau labai daug mokymo ir atlikimo metodų. Man pačiam labai patinka dirbti su studentais ir pasidalinti su jais tuo, ką žinau. Todėl labai mielai tą darysiu ir Lietuvoje, ir beje jau ne pirmą kartą.

- Ar Jūs kada nors ilsitės ir būnate namie? Kaip atrodo Jūsų diena tuomet?

Pastaruoju metu namuose būnu labai retai. O kai jau esu, aš labai mėgstu pamiegoti..ilgai..(juokiasi). Tuomet repetuoti pradedu tik gerokai po pietų. Deja aš nesu ryto žmogus, galėčiau repetuoti visą naktį, bet tik ne iš ankstaus ryto.

- Į Lietuvą atvykstate trečią kartą, ką Jūs galvojate apie šios šalies publiką?

Klausytojai yra išsilavinę ir jaučiasi jų meilė klasikinei muzikai. Tai labai svarbu atlikėjui. Lietuvių publika visuomet mane sutikdavo labai šiltai, dėl ko man malonu čia sugrįžti. Su Lietuva aš jaučiuosi artimas, čia mano geri draugai, puikūs studentai, tad su nekantrumu laukiu susitikimo spalio 14 d. !

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją