2011-aisiais festivalis iš savo pavadinimo išbraukė žodį „modernus“, kuris žymi šokio vystymosi kryptį, ir, atsižvelgdamas į žiūrovų nuomonę, pridėjo žodį „AURA“, kuriuo ir taip buvo vadinamas festivalis.

Pristatydama šių metų pagrindinės programos trupes festivalio meno vadovė Birutė Letukaitė programą įvardino ne tik kaip naujausią (pristatomi spektakliai daugiausiai 2010-2011 metų), bet ir kaip dominuojamą vyrų choreografų ir vyrų šokio.

Belgų trupė Compagnie Thor čia pristatys savo spektaklį „Mano mylimiesiems“. Tai pasirodymas, kuriame skambant J. S. Bacho muzikai devyni juodaodžiai vyrai juda scenoje. Spektaklyje nerasite aiškios scenarijaus linijos, veikiau labai fotografišką kūno estetikos šventę.

Compagnia Zappala Danza iš Italijos savo pasirodyme „Instrumentas 1“ nagrinės dambrelio ir Italijos kultūros ryšį. Tai grakštus, fizinis ir muzikinis bandymas iš naujo nubraižyti Italijos kultūros žemėlapį.

Sakoma, kad kiekvienas žmogus savyje slepia žvėrį. Į Kauną vėl sugrįžtantis Yossi Berg ir Oded Graf šokio teatras šio žvėries paieškas pradėjo 2010 metais juoko kupiname spektaklyje „Paklydęs žvėris“. Šios paieškos jiems pelnė kritikų pagyras ir stipriausio 2010 metų spektaklio Izraelyje vardą.

Apie žvėrį žmoguje, tačiau kita kalba ir Kauno šokio teatro AURA premjera „Medėjos“. Tai daug žiniasklaidos dėmesio, prieštaringų Lietuvos kritikų vertinimų susilaukęs spektaklis apie motinas žudančias savo vaikus.

Virginija Vitkienė ir Birutė Letukaitė

Sparčiai kylantis vengrų choreografas Ferenc Feher 2010 metais pelnė prestižinį Rudolfo Labano prizą, čia jis atvyksta parodyti dueto „Tao Te“. Pavadinimo žodžiai nurodo į klasikinį mitizuoto Laodzi tekstą, kur „Tao“ reiškia kelią, o „Te“ – galią. Filosofinės daoizmo problemos iškeltos VI a. prieš mūsų erą čia sublyksi šiuolaikinio gyvenimo kontekste.

Lenkų trupė Harakiri Farmers, kaip minėjo festivalio organizatoriai, paskutinę minutę pakeitė žadėtą spektaklį į premjerą „Optimisto testamentas“. Spektaklis pastatytas pagal absurdo ir ironijos kupiną Sławomir Mrożek kūrinį „Optimisto testamentas“, o jį mačiusieji teigia, kad spektaklio atmosfera primena Aki Kaurismaki filmus. Šio spektaklio laukia ne tik Kauno publika, jo pasižiūrėti čia atvyks ir užsienio festivalių kuratoriai.

Literatūrinės temos figūruoja ir spektaklyje „Paikos mergaitės maldos“, pastatytame pagal Arthur Rimbaud „Paika mergaitė“. Klaipėdietė choreografė ir šiuolaikinio šokio kultūros pajūryje puoselėtoja Agnija Šeiko šiame spektaklyje šoka su Aušra Krasauskaite ir Beata Molyte, kuri pastaraisiais metais puikai žiūrovams pažįstama iš A. Cholinos spektaklio „Ana Karenina“.

Festivalį atidarys premjera V. A. G. (vidutinis atsiliepimo greitis). Bendras bulgarų, vengrų ir lietuvių (AURA) projektas kalbantis apie fizikinę kūnų sąveiką šiuo metu vis dar tobulinamas Sofijoje, čia šoka vienas AUROS šokėjų Marius Pinigis.

Festivalis verčia naują lapą savo istorijoje ir kartu su Kauno bienale TEKSTILĖ organizuoja programą „Judanti tekstilė“, kurioje vizualiųjų menų profesionalai ir choreografai susitiko tam, kad sukurtų bendrą projektą. Penki spektakliai ir vienas video filmas – tokie šios programos, truksiančios iki gruodžio 4, rezultatai.

Programos organizatorės Virginija Vitkienė ir Birutė Letukaitė čia į ją sukvietė tokius menininkus kaip brolius Os Gemeos iš Brazilijos, vokiečių choreografą Johannes Wieland, video menininką Evaldą Jansą, tekstilininkes Silja Puranen, Ingą Likšaitę, Vitą Gelūnienę, Almyrą Weigel, choreografijos profesionalus Kenneth Flak, Ne Barros, Kulli Roosna, Anne Linn Akselsen. Prie programos projektų ranką pridėjus yra ir sopranas Skaidra Jančaitė, Antanas Dombrovskij iš grupės Betoniniai triušiai, AUROS trupės šokėjai ir daugelis kitų menininkų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją