Dominique Lemieux sukurti kostiumai yra vienas iš tų magiškų dalykų, kuris „Saltimbanco“ padaro vienu spalvingiausių ir „gyviausių“ „Cirque du Soleil“ spektaklių. Visgi, nuolat keliauti su tiek kostiumų ir aksesuarų nėra paprasta. Dar sudėtingiau jos patogiai išdėlioti arenų, kuriose vieši trupė, užkulisiuose.

„Prieš Kalėdas į Lietuvą atvykstanti „Cirque du Soleil“ trupė paprašė arenos užkulisiuose jiems skirti ne mažiau kaip 10 kambarių. Iš jų penki bus skirti persirengimui, o dar viename jų įsikurs milžiniška trupės drabužinė. Taip pat turėsime parūpinti keturiasdešimt 2 metrų ilgio banketinių stalų bei šimtą kėdžių“, – gautus reikalavimus atskleidžia „Seven Live“ vadovas Juras Vėželis.

Užsukus į arenoje įkurtą kostiumų zoną, atrodo tarsi būtum užėjęs į didžiulę rūbų, batų ir aksesuarų parduotuvę. Kairėje – daiktai, kurių gali skubiai prireikti (audinių skiautės, sagos, blizgučiai ir siūlų ritės), dešinėje – didžiulės lentynos pilnos įvairiaspalvių batų bei ilgiausių kaspinų, naudojamų kaip batraiščiai. Beje, „Saltimbanco“ artistų batai yra perdažomi prieš kiekvieną pasirodymą. Na, o priešakyje aibė margaspalvių kostiumų.

Videosiužetą, kaip atrodo „Saltimbanco“ kostiumų zona arenų užkulisiuose, galite pamatyti čia:

Visą šią karalystę prižiūri Pietų Afrikoje gimusi Tanya Jacobs.
„Žmonės, pamatę šią spektaklio zoną, galvoja, jog tai labai spalvinga, gyva ir nuostabu. Tačiau, jeigu jie žinotų, kiek po kiekvieno pasirodymo šie kostiumai reikalauja dėmesio, laiko ir energijos, suprastų, jog vis tai, kas jiems kelia nuostabą ir juos žavi, atsiima savo duoklę“, – sako 4-erius metus su „Saltimbanco“ trupe keliaujanti T. Jacobs.

Paprastai Tanya‘os diena prasideda 14.30 val. ir baigiasi gerokai vėliau nei baigiasi vakaro šou. Po kiekvieno pasirodymo už kostiumus atsakinga komanda atidžiai apžiūri kiekvieną kostiumo detalę ir dar keletą valandų praleidžia jas taisydama. Tanya‘os komandą sudaro trys nuolatiniai darbuotojai ir dar trys, kurie yra samdomi kiekviename mieste. Yra žmogus atsakingas už batus ir galvos apdangalus, kitas žiūri, kad kostiumai būtų išlyginti ir sudėti persirengimo kambariuose, likusieji – padeda atlikti staigius pataisymus. Be to, drauge keliauja 5 specialios skalbimo mašinos ir 5 skalbėjai, kurie kiekvieną dieną atlieka po 12 skalbimo partijų.

Kiekvienas iš 51 trupės artisto per vakarą pakeičia apie 3 skirtingus kostiumus ir kiekvieno jų turi po du egzempliorius.

„Po kiekvieno numerio kostiumuose atsiranda daugybė skylių. Jos tiesiog atsiranda. Prieš artistams lipant į sceną, kostiumai atrodo tobulai, tačiau vos tiek artistai grįžta į užkulisius, kostiumuose matome daugybę skylučių“, – teigia T. Jacobs. Dauguma jų atsiranda kelių ir pirštų vietose. Kai kurių kostiumų pakitimus būtina itin greita sutvarkyti, kadangi artistas su tuo pačiu kostiumu scenoje pasirodo keletą kartų. Dauguma kostiumų yra keičiami kas tris mėnesius.

Be to, prieš kiekvieną pasirodymą artistai patys darosi grimą, kuris trunka apie 90 minučių. Kiekvieno artisto grimas prasideda kreminės pudros uždėjimu, po to dedama biri pudra ir galiausiai makiažo pieštuku išpiešiamos reikiamos detalės. Visi artistai yra praėję grimavimo mokymus ir turi labai detalų savo personažo grimavimo planą.
„Aš nuolat stebiu kostiumus. Per darbo metus išmokau pastebėti net ir menkiausius neatitikimus. Taigi, jeigu pamatau, kad scenoje esančio artisto kostiumo spalva bent šiek tiek skiriasi, tai tampa mano dėmesio centru. Tas pats būna net jei nueinu į operą ar baletą. Tapau labai kritiška“, – prisipažįsta Tanya.

Vilniaus „Siemens“ arenoje susirinkusi publika Tanya‘os darbą, artistų kostiumus bei jų meistriškumą galės įvertinti primą kartą į Lietuvą gruodžio 15-17 dienomis užsuksiančiame „Cirque du Soleil“ spektaklyje „Saltimbanco“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją