Šiam Kauno valstybinės filharmonijos kolektyvui, nuolatiniam didelės apimties chorinių partitūrų interpretuotojui vadovauja Petras Bingelis. Solo partijas išpildys Lietuvos nacionalinio operos ir baleto solistės Sandra Janušaitė (sopranas), Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas), operos solistas Vaidas Vyšniauskas (tenoras) bei ypatingas svečias – Maskvos Didžiojo teatro solistas Michailas Kazakovas (bosas).

Įspūdingo tembro dainininko, kelių prestižinių tarptautinių konkursų laureato M. Kazakovo pasirodymų geografija driekiasi nuo Kanados iki Japonijos, nuo Italijos iki JAV. Koncertuojantis garsiausiuose pasaulio operos teatruose jis lyginamas su Fiodoru Šaliapinu, kuris, beje, kadaise taip pat lankėsi Klaipėdos Šaulių namų salėje.

Genialiajame D. Verdi kūrinyje susilieja sulieja liturginis sakralumas, egzistencijos teatrališkumas, žmogiškoji tragedija ir muzikinis italų operos ekspresyvumas. Nors ir sukurtas pagal tradicinę liturgiją XIX a. pabaigoje jis peržengė beveik visas žanro ribas ir buvo vadinamas „opera bažnyčioje“. Susilaukęs prieštaringų nuomonių kūrinys vienų vertintojų buvo laikomas didingiausia bažnytine muzika nuo W. A. Mozarto Reguiem laikų. Kiti abejojo dėl jo sakralumo, kadangi kompozitorius buvo dvasingas, bet ne religingas žmogus.

Ilgainiui ši dramatiška muzika pelnė pripažinimą ir vietą muzikos istorijoje. Jau XX a. pradžioje rašytojas George‘as Bernardas Shaw pranašavo, kad nei viena G. Verdi opera nesulauks tokios ilgaamžystės, kaip jo Reguiem. Iš tiesų, XXI amžiuje daugiau skamba kompozitoriaus operos („Traviata“, ‚Rigoletas, „Aida“ ir kt.). D. Verdi gedulingos mišios, kurių partitūroje skleidžiasi kitokia laiko tėkmė, kitokie dydžiai, kitokia energija, dabar dažnai yra atliekamos ypatingomis progomis. Jos atgyja didingose bažnyčiose, didžiulėse koncertinėse erdvėse, tame tarpe ir atvirose scenose. Tokiame renginyje Reguiem yra išpildę daugiau nei 3 tūkstančiai atlikėjų. Kūrinys trunka beveik pusantros valandos, o garso stiprumą jo Tuba mirum dalyje kompozitorius pažymėjo net 4 forte.

Šios gedulingos mišios nuo pat pirmojo takto alsuoja neišvengiamybės nuojauta ir vietomis net užgniaužia kvapą, perteikdamos žmogaus siaubą mirties akivaizdoje. Pradėtos rašyti kompozitoriaus Gioacchino Rossini atminimui galutine versija jos paminėjo artimo D. Verdi bičiulio, poeto, novelisto Alessandro Manzoni mirties metines.

Maestro Gintaro Rinkevičiaus diriguojamos D. Verdi Messa da Requiem leis pajusti pulsuojantį ir begalinį amžinybės prisilietimą. Degantis aistra grandioziniams vokaliniams – simfoniniams kūriniams bei operoms, sugebantis valdyti milžinišką garsų tėkmę, dirigentas ir šįkart meistriškai vadovaus orkestrui, chorui ir solistams.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją