Spektaklis neleidžia užsimiršti ir reikalauja jėgų

Naujos šokio meno eros Lietuvoje pradžią žymintis spektaklis „Kitas pasaulis“ įkvėptas ne tik jo kultinės grupės „Depeche Mode“ kūrybos, bet ir japonų rašytojo Haruki Murakami romano „Negailestinga stebuklų šalis ir pasaulio galas“. Scenoje suvienyti skirtingi meno žanrai – tai
etiudai, gimę iš simbolių, filosofijos, vaizdinių ir energijos kupinos muzikos. Šokėjai scenoje tampa mechaniniais organizmais, gyvenančiais šviesų, lazerių ir vaizdo projekcijų šalyje.

„Grupės „Depeche Mode“ kūryba itin stipri energetiškai. Galbūt todėl šokti pagal šią muziką nėra lengva ir „Baltijos baleto grupės“ nariai spektaklyje išgręžia save tiek fiziškai, tiek emociškai“, – apie trupės savijautą po premjeros pasakojo spektaklio režisierė.

Dalis šokėjų – prisiekę „Depeche Mode“ gerbėjai, kiti gi šia muzika iki spektaklio domėjosi pasyviau. Visi iki vieno pritaria, kad grupės dainų tekstuose ir melodijose telpa labai daug dramaturgijos, čia stiprios siužeto linijos, kurios, nors ir pareikalauja daug jėgų, galiausiai
pasiduoda šokio kalbai. Vis daugiau repetuodami šokėjai tampa išraiškingesni, atsikrato psichologinių baimių, mažiau bijo suklysti ir nebekreipia dėmesio į tai, kad kai kas gali atrodyti „negražiai“.

Vos prieš keletą mėnesių spektaklį pirmą kartą žiūrovų teismui pateikusi „Baltijos baleto grupė“ šįkart scenoje pristatys patobulintą jo variantą. Šiemet „Baltijos baleto grupę“ papildė du nauji šokėjai. Jie repetuoja su visa trupe ir taip pat pasirodys scenoje. Trečiajame premjeriniame spektaklyje apsilankę žiūrovai taip pat išvys pakoreguotas vaizdo instaliacijas, šviesas, kitas scenografijos detales.

Marija Simona Šimulynaitė taip pat tvirtino, kad visas spektaklio pagal „Depeche Mode“ ir Haruki Murakami kūrybą gyvavimas bus skirtas ieškojimams, analizei bei vis naujiems atsakymams į klausimus „kas esame“ ir „kodėl tai darome“. Tik taip, repeticijas paverčiant laboratorija, anot menininkės, trupė gali būti garantuota, kad išliks ir nepasens jungtinio kūrinio gyvastis.

„Baltijos baleto grupės“ solistė į tėvynę grįžo iš JAV scenos

Pirmą kartą kolegoms ir plačiajai publikai 2010-ųjų gruodį prisistačiusios trupės pagrindą sudaro M. K. Čiurlionio meno mokyklos mokiniai, suvienyti entuziazmo ir noro šokti Lietuvoje, taip pat –
Latvijos, Rusijos, Estijos artistai. Maskvos imperatoriškasis baletas (Rusija), Sakramento baletas (JAV), Latvijos nacionalinė opera, Baltimorės baletas (JAV), Tartu Vanemuinės teatras (Estija),
Ženevos „Les Jeune Ballet“ (Šveicarija), Los Andželo baletas (JAV) – tai tik dalis pasaulio teatrų, kuriuos savo biografijose mini „Baltijos baleto grupės“ solistai. Tai – latvis Vladimiras Latišonokas
bei iš JAV į Lietuvos sceną grįžusi Neli Beliakaitė.

Susižavėjimo „Depeche Mode“, taigi ir debiutinio trupės spektaklio idėja, neslepianti solistė valstijose talentą tobulino ir įvairiuose teatruose vaidmenis kūrė dešimt metų. Už Atlanto N. Beliakaitei teko dirbti su pasaulinėmis šokio legendomis A. Tudor, Trey McIntyre, T. Powel, K. Pastor. Balerinos talentas įvertintas ir tarptautiniuose konkursuose Suomijoje bei Japonijoje, taip pat – premijomis ir apdovanojimais Lietuvoje.

„Kitas pasaulis“ – pirmasis „Baltijos baleto grupės“ spektaklis, bet jau vienuoliktoji M. S. Šimulynaitės premjera. 2009-aisiais už Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatytą šiuolaikinio šokio spektaklį „Spragtukas“ pagal P. Čaikovskio muziką režisierė buvo nominuota
Auksiniam scenos kryžiui. M. S. Šimulynaitė taip pat kūrė spektaklius festivaliams „Shockademija“, „Druskomanija“, „NOA“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją