Iš kitų „Popėjos karūnavimo“ pastatymų klaipėdietiškasis išsiskirs senovinių šokių scenomis, mat, teatre vyksta renesanso ir baroko šokių mokymų programa, paskatinusi režisierę praturtinti pastatymą. Choreografiją sukūrė Virginija Jašinskienė.

Lietuvių dailininko Pranciškaus Smuglevičiaus litografijų ciklo „Auksiniai Nerono rūmai“ motyvais scenografiją sukūrė Arvydas Nekrošius, o kostiumus – Vilija Šuklytė.

Pirmą kartą Lietuvoje statoma K. Monteverdžio opera „Popėjos karūnavimas“ bus atliekama originalo kalba. Tad taisyklingos italų kalbos artistus moko Christianas Fratima iš Italijos, beje, tikras kunigaikštis. Jis yra ir dirigento asistentas, mat Lietuvoje tęsia dirigavimo studijas profesoriaus Juozo Domarko klasėje. O „Popėjos karūnavime“ Christianas dar grieš ir baroko smuiku.

Viso projekto konsultantė – senosios muzikos žinovė Jūratė Mikiškaitė-Vičienė.

Spektaklio režisierė Jūratė Vansk artėjant premjerai neslepia: „Labai džiaugiuosi, kad Monteverdžio „Popėjos karūnavimas“ atkeliavo į Klaipėdos muzikinį teatrą, nes ši opera yra ypatinga muzikinio pasaulio puošmena. Būtent Monteverdžio ieškojimai, bandymas suprasti žmogų nulėmė mano išskirtinį susidomėjimą kompozitoriaus kūryba. „Popėjos karūnavime“ nemoralizuojant ir neteisiant kiekvienas personažas atskleidžiamas per poelgius ir juos sukėlusius jausmus. Monteverdžio muzikinėje dramoje kaltė nevaidina jokio vaidmens – klausimai keliami visuomenei, kurioje malonumai vertinami labiau, nei moralinės nuostatos. Manau, kad „Popėjos karūnavimas“ yra modernus kūrinys jau vien todėl, kad jame kalbama ne apie gėrį ir blogį, o apie Meilės pergalę. Meilė, tik ji, yra mūsų gyvenimo variklis.“

Dirigentas Andris Veismanis naują pastatymą apibūdina taip: „Operoje „Popėjos karūnavimas“ regime brandųjį Monteverdį. Kompozitorius joje pateikė daug naujų muzikos dramaturgijos idėjų, atskleidė nebūdingus tų laikų kūrybai psichologinius santykius tarp personažų. Manau, kad tai viena iš priežasčių, kodėl jis pasirinko ne antikinį mitą ar legendą, o realiai gyvenusio Nerono ir Popėjos meilės istoriją. Monteverdis muzikinėje dramoje prabyla apie kasdienius jausmus ir santykius“.

Pagrindinius vaidmenis kuria Eglė Bagdonavičiūtė-Chisiu, gyvenanti Rumunijoje. Ji – Popėja. Nerono partiją atliks Andrejus Kalinovas, senovinės muzikos atlikimo subtilybes studijuojantis Grace (Austrija). Nerono žmonos Oktavijos partiją parengė dvi solistės - Viktorija Stanelytė ir Rasa Ulteravičiūtė, filosofo Senekos - Tadas Girininkas ir Artūras Kozlovskis. Taip pat spektaklyje dalyvauja Dalia Kužmarskytė, Judita Butkytė, Valerija Balsytė, Diana Tiškovaitė, Viktoras Gerasimovas, Fausta Savickaitė, Algirdas Bagdonavičius, Andrius Apinis ir kiti.

Orkestre senoviniais instrumentais grieš solistai - Kristianas Fratima (baroko smuikas), Peteris Klasas (viola da gamba). Išilgine fleita gros Dagnija Tuča, klavesinu ir vargonais - Andrejas Kuperis, teroba skambins Klausas Maderis,

Premjeros pasirodymą Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre lydės edukacinė programa „Baroko muzikos savaitė“. Tai viena iš Europos sąjungos lėšomis finansuojamo socialinio projekto „Žmogiškųjų išteklių tobulinimas viešajame sektoriuje“ dalių. Gegužės 4 d. teatro fojė muzika besidominčiam jaunimui dirigentas Andris Veismanis pasakos apie orkestro ištakas, bus pažintis su senoviniais instrumentais. Gegužės 5 d. įvyks atvira pamoka, kurioje Jūratė Vičienė supažindins su Renesanso ir Baroko šokiais, gegužės 6 ir 7 d. didžiajame ekrane žiūrovai galės pamatyti G. F. Hendelio Baroko epochos operas „Rodelinda“ ir „Alčina“. Tai – Geothes instituto astovybės Lietuvoje dovana.

„Baroko muzikos savaitę“ užbaigs „Popėjos karūnavimo“ premjera. O gegužės 14 d. šią operą Jaunųjų talentų festivalyje diriguos Christianas Fratima.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją