Pirmoji penktojo OKT sezono premjera Vilniuje bus rodoma spalio 28-31 dienomis Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Kaip antradienį pristatant artėjančią "Įstabiosios ir graudžiosios Romeo ir Džuljetos istorijos" premjerą teigė režisierius Oskaras Koršunovas, šiuo spektakliu jis siekia paneigti iki šiol galiojusią romantiškąją Williamo Shakespeare'o (Viljamo Šekspyro) tragedijos interpretacijos tradiciją.

Režisierius sako, kad spektaklio kūrybinė grupė siekė suvokti "Romeo ir Džuljetą" kaip socialinę dramą, kurioje meilė tam tikrose aplinkybėse virsta žiauria tragedija.

Šį sprendimą remia pačiame tekste esančios iki šiol gajos socialinės schemos. Esminis konfliktas kyla iš to, kad tapatybė apibrėžiama tik atradus sau priešus.

Esminių skirtumų tarp kovojančių Montekių ir Kapulečių nėra - taip teigdamas, spektaklio režisierius atmeta dar vieną "Romeo ir Džuljetos" pastatymų klišę. Toje pačioje gatvėje gyvenantys žmonės yra vienodi - tai spektaklyje sustiprina ir Jūratės Paulėkaitės sukurta simetriškosios scenografijos koncepcija - tačiau įsitvirtina tik neigdami kitus.

Neapykantos priežastys jau seniai pamirštos, tačiau tiesą supranta tik meilės ištikti Romeo ir Džuljeta. Meilė juos priverčia permąstyti senąjį pasaulį - Veronos vertybes, tradicijas. Primindamas klasikinį kartų konflikto modelį, režisierius teigia, kad vaikai, bandydami suvokti pasaulį, turi kurti naują. Romeo ir Džuljetos meilės sukurtas pasaulis tampa nepriimtinas, dėl to juos sunaikina.

Tačiau tradicija, atmetusi laisvę, kitoniškumą, netenka savo ateities ir taip žūsta pati. Pasak O.Koršunovo, "įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija" kalba ne tik apie dviejų mylinčiųjų, bet ir visos atsinaujinti nepajėgusios Veronos mirtį.

Nepaisant visų socialinių motyvų, naujasis OKT spektaklis visų pirma yra apie meilę - atsvarą konfliktams, viltį, ateitį, kūrybą ir laisvę. Tai - vienas linksmiausių ir liūdniausių šio teatro spektaklių, teigia režisierius.

Pjesės pasirinkimą sąlygojo tai, kad jos universalumas leidžia apibendrinti ir penkerių metų OKT patirtį. O.Koršunovas teigė, kad spektaklyje bus galima atpažinti ir režisūrinius ieškojimus, ir per visą teatro gyvavimo laikotarpį brandintus aktorinius darbus.

Spektaklio kompozitorius - pirmą kartą su O.Koršunovu dirbantis Antanas Jasenka - sukūrė veiksminę struktūrą pabrėžiančią muziką, kuri kartu išreiškia ir romantiškąjį istorijos klodą, ir kinematografiškai "įgarsina" scenovaizdį.

Pagrindinius Romeo ir Džuljetos vaidmenis sukūrė vienas kitą dubliuojantys Rasa Marazaitė, Rasa Samuolytė, Gytis Ivanauskas ir Giedrius Savickas.

Jų tėvus bei kitus veroniečius vaidina Remigijus Bilinskas, Dainius Gavenonis, Vesta Grabštaitė, Darius Gumauskas, Dainius Kazlauskas, Vaidotas Martinaitis, Dalia Michelevičiūtė, Saulius Mykolaitis, Eglė Mikulionytė, Arūnas Sakalauskas, Rytis Saladžius, Remigijus Vilkaitis, Tomas Žaibus.

"Romeo ir Džuljetos" kostiumų autorė - Jolanta Rimkutė. Be pagrindinės - "Romeo ir Džuljetos" premjeros, teatras šiais metais numato ir mažesnius projektus - akciją "Dievas yra DJ" pagal Falką Richterį, kompozitoriaus Gintaro Sodeikos muzikinį projektą "Vienatvė dviese" pagal Sigito Parulskio pjesę.

Taip pat OKT planuoja modernios operos pastatymą pagal Sharon Joyce (Šeron Džois) libretą kartu su Vokietijoje gyvenančiu kompozitoriumi Vykintu Baltaku. Šis projektas pirmiausia bus pristatytas garsiojoje Miuncheno bienalėje.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją