„Labai noriu, kad kuo greičiau Klaipėdą matytume visaverčiu miestu Europoje ir kultūros aspektu. Žinoma, į tokias sales, kokias šiandien turi Klaipėda, kviesti garsenybes reikia atsargiai. Juk net ir Koncertų salė per maža solidžiam simfoniniam orkestrui. Bet savus, gerai pažįstamus atlikėjus, pakalbinti galima. Džiaugiuosi, kad pernai publika labai gražiai įvertino Nomedos Kazlauskaitės Kazlaus ir Oskaro Marini bei Almo Švilpos pasirodymus Klaipėdoje. V. Urmanavičiūtės atvykimo datas deriname jau pora metų“, – dalinosi džiaugsmais ir lūkesčiais teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė.

Uostamiestyje esama įdomių sąsajų. Teatras kiekvienais metais kviečia minėti R. Wagnerio gimtadienį gegužės 22 d. būtent todėl, kad garsusis operos genijus Klaipėdoje pradėjo savo savarankišką muziko karjerą. V. Urmanavičiūtė-Urmana, išvykusi iš Lietuvos, karjerą pradėjo su Wagnerio muzika. Atlikdama šio kompozitoriaus veikalus solistė prisistatė pasauliui. 1993-1994 metais laimėjo keletą tarptautinių konkursų ir buvo pakviesta debiutuoti Miunchene ir Bairoito Wagnerio operų festivalyje, o netrukus – ir Milano „La Scaloje“.

2001 m. pavasarį V. Urmanavičiūtė žengė dar vieną nepaprastos svarbos žingsnį savo karjeroje: debiutavo garsiausioje Niujorko koncertų salėje „Carnegie Hali“ ir „Metropolitan Opera“ teatre. R. Wagnerio operoje „Parsifalis“ Kundry ji dainavo su Placido Domingo (Parsifalis).

Klaipėdoje nekantriai laukiama viešnia V. Urmanavičiūtė-Urmana gimė Marijampolėje. Baigusi mokslus Lietuvos muzikos akademijoje, stažavo profesoriaus Josefo Loibi klasėje Miuncheno aukštojoje muzikos ir teatro mokykloje. Pasaulinio garso operos solistė Violeta Urmanavičiūtė-Urmana už Lietuvos vardo garsinimą praėjusių metų rudenį buvo apdovanota garbės ženklu "Lietuvos tūkstantmečio žvaigždė". Apdovanojimą Niujorke solistei įteikė Lietuvos generalinis konsulas Jonas Paslauskas.

Praėję metai V.Urmanai buvo išskirtiniai ir tuo, kad Austrijos sostinėje Vienoje operos solistei suteiktas garbingas Austrijos dainininkės (Osterreichische Kamersangerin) titulas. Vienos valstybinėje operoje vykusiose iškilmėse solistę pasveikino ir Lietuvos užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas.

Valstybinės reikšmės titulas Austrijoje skiriamas iškiliems atlikėjams. Kandidatūras šiam apdovanojimui teikia Austrijos federalinės ministerijos, o nominuotųjų kandidatūros yra svarstomos Austrijos prezidentūros apdovanojimų komisijoje.

V. Urmana 1996 metais debiutavo Vienos valstybinėje operoje Eboli vaidmeniu G.Verdi operoje "Don Karlas". Šioje scenoje solistė yra dainavusi iš viso 13 įvairių partijų 90-yje spektaklių. Apdovanojimo išvakarėse V. Urmana Vienos operos scenoje pirmą kartą dainavo savo mėgstamą Izoldos partiją R. Wagnerio operoje "Tristanas ir Izolda".

Paskutinė Violetos Urmanos ir jos vyro Alfredo Nigro (tenoras) viešnagė Lietuvoje įvyko praėjusių metų pavasarį. Tada savaitraštis „Literatūra ir menas“ rašė: gegužės 29 d. nuskambėjo paskutinis šiųmečio Vilniaus festivalio akordas. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant Modestui Pitrėnui, pasirodė Violeta Urmana ir Alfredas Nigro. Duetas skleidė tokį tobulą ansamblį, kokį gali sukurti harmoningas širdies plakimas. Violeta Urmana – ypatingos atsakomybės menininkė. Tai solistė, kuri gali pati rinktis – dainuoti su vienu ar kitu dirigentu, jos koncertų ir spektaklių kalendorius suplanuotas keleriems metams. Tačiau sužavėjo V. Urmanos skonis, sudarant šio pasirodymo programą, – subtilus ir rafinuotas. Noras dainuoti tai, kas nemadinga ir tuo pačiu atskleisti dar gimtajame krašte neįvertintą talentą prilygo garsiausių meistrų braižui.“