Spalio 2 d. 18 val. numatyta edukacinė programa, į kurią kviečiami jaunieji žiūrovai. Jie bus supažindinti su operos „Orfėjas“ sukūrimo istorija, siužetu, turės galimybę apžiūrėti senovinį styginį instrumentą teorbą, kuriuo skambins senosios muzikos žinovas, vokalo konsultantas Emanuele Edoardo Forni iš Vokietijos. Jaunieji žiūrovai šios edukacinės valandėlės metu galės laimėti įvairių prizų.

Simboliška, jog Tarptautinei muzikos dienai skirtame klaipėdiečių spektaklyje dalyvaus tarptautinė kūrėjų grupė. Be minėto vokalo pedagogo E.E.Forni, grupėje yra dar vienas talentingas menininkas, senosios barokinės muzikos žinovas, spektaklio muzikos vadovas ir dirigentas Martin Lutz iš Vokietijos. Taip pat dalyvauja Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventai Andrejus Kalinovas (Austrija, Gracas), Eglė Chisiu (Rumunija, Bukareštas), Vytautas Vepštas (Didžioji Britanija, Londonas), Tadas Girininkas (Didžioji Britanija, Londonas), Žorž Siksna (Latvija). Talentingo jaunimo dalyvavimą projekte parėmė S. Karoso labdaros ir paramos fondas.

C. Monteverdi „Orfėjas“ – didelis iššūkis šių dienų žmogui. Šį iššūkį drąsiai priėmė ir pirmą kartą baroko operą statęs režisierius Jonas Vaitkus, pateikiantis savitą režisūrinę veikalo interpretaciją. Jam talkina ne vieną spektaklį padėjęs J. Vaitkui įgyvendinti talentingas dailininkas Gintaras Makarevičius, sukūręs scenografiją bei kostiumus. Scenos judesį kūrė klaipėdietis Aurelijus Liškauskas.

Baroko opera visame pasaulyje jau daugiau nei du dešimtmečius išgyvena atgimimo periodą. Ir Lietuvoje panašiai tiek metų sėkmingai gyvuoja senosios muzikos festivalis „Banchetto muzicale“, kurio dėka senosios muzikos profesionalai iš viso pasaulio muzikuoja Vilniuje. Klaipėdiečiai pasirinko kiek kitokį kelią – pasikvietė mokytojus, kurie padėjo teatro trupei susivokti senosios muzikos subtilybėse, pasiekti autentiško skambėjimo net ir griežiant tradiciniais instrumentais. Muzikinis vadovas Martin Lutz specialiai klaipėdiečių pastatymui adaptavo Monteverdi partitūrą.

Pasak Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės, baroko opera galėtų tapti klaipėdiečių puoselėjamu žanru – juk sistemingai tuo Lietuvoje nesidomi nei vienas teatras. Šiais metais galimybių domėtis senąja opera teatre padaugėjo dėl laimėto ES projekto „Žmogiškųjų išteklių tobulinimas viešajame sektoriuje“, kurio programoje yra ir baroko operos interpretacijos studijos. Sėkmės atveju pavasarį teatro repertuarą turėtų papildyti dar viena C. Monteverdi opera – „Popėjos karūnavimas“.

Nuo C. Monteverdi „Orfėjo“ prasideda pasaulinės operos istorija, šio žanro raida. Muzikos tyrinėtojai vieningai sutaria, pripažindami šią operą epochos stebuklu. Tad telieka pakviesti nepraleisti šios retos progos susipažinti su Lietuvoje neskambančiu pasaulinės muzikos šedevru.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją