Garso menui ir elektroninei muzikai skirtoje paskaitų serijoje dalyvaus žymūs kompozitoriai, garso menininkai ir medijų teoretikai Kimas Cascone (JAV) ir Ray’us Lee (JK) bei elektroninės muzikos kuratorius, kino filmų kūrėjas ir eseistas Guy’us Marcas Hinantas (Belgija). Šį projektą organizuoja muzikos laboratorijų tinklas „Procesas“, kuris yra nacionalinės programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ dalis ir priklauso ciklui „Europos menų mokykla“.

Rugsėjo 15 d., 18 val. ciklą pradės Ray’aus Lee paskaita „Garsas ir nuostaba arba laukinis vidinių ausies plaukelių šokis“. Britų menininkas, kompozitorius ir atlikėjas aktyviai domisi įvairiomis mokslinėmis ir filosofinėmis garso interpretacijomis, todėl savo darbuose neretai nagrinėja ir ginčija pasirodančias ar blėstančias ortodoksijas.

Kūrybos praktikoje ir teorijoje jį domina žmogaus akiai paslėpti garso fizikos reiškiniai (jis dažnai naudoja invisible forces („nematomų jėgų“) sąvoką). Todėl nenuostabu, kad jo paskaitoje dėmesys kryps į meno, mokslo ir filosofijos sankryžas, o garsas bus traktuojamas kaip elektrinis impulsas, perduodamas į smegenis. Tokiame kontekste Ray’us Lee pateiks asmeniškas garso meno interpretacijas, įtraukdamas pavyzdžius iš savo ir kitų menininkų kūrybos.

Rugsėjo 16 ir 18 dienomis, 18 val. paskaitas skaitys vienas pasaulinės elektroninės muzikos scenos lyderių Kimas Cascone, nuo pat 8-ojo dešimtmečio studijų Berklio muzikos koledže ir Niujorko naujosios mokyklos universitete daugiau kaip 30 metų aktyviai veikiantis elektroninės muzikos srityje.

Pritaikydamas centrinę Roland’o Barthes’o teksto „Balso grūdas“ idėją pirmojoje paskaitoje „Girdėjimo lauko grūdas“ Kimas Cascone kalbės apie mikrogarsų, aplinkos garsynų ir vietovių garsinių žemėlapių bei lauko įrašų sankirtas. Antroje paskaitoje „Nešiomajo kompiuterio muzika ir triukšmo paveikta estetika“ jis gvildens daugialypį nešiojamo kompiuterio sukurtą problemų paketą: nuo pakitusių koncerto formų ir stilių iki recepcijos teorijų, ekspektacijų ir estetikos.

Rugsėjo 17 d., 18 val. paskaitų cikle dalyvaus Guy’us Marcas Hinantas – prodiuseris, kuratorius, kino filmų kūrėjas ir eseistas, vienas iš nepriklausomos eksperimentinės elektronikos belgų įrašų kompanijos „Sub Rosa“ vadovų (pastaroji specializuojasi avangardinės, ankstyvosios elektroninės muzikos įrašuose ir retuose įvairaus pobūdžio dokumentuose).

Jo paskaitos „Triukšmo iškilimas oksidento muzikoje“ objektas – ankstyvoji elektronika ir triukšmo atsiradimas Vakarų muzikoje. Šią temą autorius pristatys pasitelkęs savo garsiąją „Triukšmo ir elektroninės muzikos antologijų“ CD seriją, kurią jis kuruoja nuo 2001 metų.

Atvirų paskaitų ciklas „audi(o)torija“ yra nemokamas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją