Šiandien itin svarų solisto indėlį į Lietuvos kultūrą žymi per 40 jo sukurtų vaidmenų, per 2500 spektaklių, per 600 rečitalių, sudainuotų ne operos scenoje, ilgametis pedagoginis darbas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, ugdant jaunąją atlikėjų kartą.

Pasak LNOBT pranešimo spaudai, pirmuoju E. Kaniavos vaidmeniu operos scenoje tapo Figaro (G. Rosini „Sevilijos kirpėjas“), paskutiniuoju – Makbetas (G. Verdi „Makbetas“). Greta jų minėtini ir daugelis kitų, įsimintinų ir unikalių atlikėjo sukurtų personažų. Tai – Pozas „Don Karle“, Žermonas „Otele“, Nabukas „Nabuke“, Oneginas operoje „Eugenijus Oneginas“, Jeleckis „Pikų damoje“, Robertas „Jolantoje“.

Taip pat Merkurijus, Valentinas, Eskamilijo, Silvijas, Porgis, Karalius, Pantalonė, Ūdrys ir daugelis kitų. Nepamirštamas yra ir Rigoletas, kurį pirmą kartą E. Kaniava atliko 1969 m., ir kuriuo dar kartą galėsime pasidžiaugti spalio 23 d.