„Gero vyno parduotuvėje“ Vilniuje, Subačiaus g., duris atvėrusioje parodoje „Politikavimas nuo bačkos – in vino veritas“ šešių Lietuvoje žinomų menininkų komanda pristatė devynias originaliai dekoruotas 225 litrų talpos medines vyno statines, simbolizuojančias priešrinkiminį vajų.

„Šis ruduo dovanoja mums visapusišką derlių – naujus vyno bei politikos sezonus. Tiek vyndariams, tiek politikams reikalingos statinės, vieniems laikyti gėrimą, kitiems metaforiškai nuo jų rėžti savo kalbas, kurios, žinia, ne visuomet pamatuotos. Pasitelkę sveikos ironijos ir humoro dozę, šioje parodoje pabandėme interpretuoti ir apjungti abi temas“, - sako parodos iniciatorės - pranešime spaudai sakė vynais ir kitais gėrimais prekiaujančios bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius Julius Gendvilis.

Daugiausia bačkų, net keturias, sukūrė meninėmis provokacijomis garsėjantis menininkas Saulius Vaitiekūnas. „Daugeliui politikos neūžaugų bačka yra vienintelė priemonė savijautai pagerinti, tuomet jie bent jau ūgiu tampa panašūs į tuos, kuriuos veržiasi atstovauti“, - savo požiūrį į politiką atskleidžia skulptorius.

S. Vaitiekūnas parodoje pristatytus kūrinius, pavadintus „Ars politica. Ars magica“, interpretuoja kaip politinės magijos atributus. Anot jo, prieš rinkimus žarstomi politikų pažadai sudaro įspūdį, jog jų autoriai turi antgamtinių galių, kadangi sveiku protu neįmanoma suvokti, kokiu būdu žmonės šiuos savo pažadus gali įvykdyti. Kurdamas statines, S. Vaitiekūnas panaudojo slalomo batus, lėktuvo propelerį, veršelių maitinimo prietaisus, kibirus ir šluotą.

Linas Cicėnas projektui sukūrė šiuolaikinę kalbėjimo nuo bačkos interpretaciją: šiandienos politikui nebereikia ant jos pasilypėti, nes bačka, paversta sustiprinto verbalinio poveikio patranka, yra originali garso kolonėlė, kuria naudodamiesi politikai savo apgaulingas ir melagingas kalbas liaudžiai gali transliuoti pastiprintu garsu. „La bomb Cica“ pavadintas kūrinys simbolizuoja, kad iššautas politinis užtaisas gali turėti labai rimtų pasekmių aplinkiniams. „Knatas uždegtas, ir net aš pats nežinau, kada jis iššaus“, - sako menininkas.

Kitas parodos dalyvis Marius Zavadskis savo dekoravimo sumanymą apibūdina kaip „iš tuščio į kiaurą“, todėl statinę papuošė kiauraraščio reljefu, įvairiais kryželiais ir keturlapiais, simbolizuojančiais pažadų kupinas priešrinkimines politikų kalbas. Pasak menininko, politikų nestabilumą interpretuoja ir pakrypusi statinės padėtis, o „liepsningą“ jų troškimą dirbti savo šaliai vaizduoja iš statinės vos sruvenantis peiliu išdrožtas dūmelis.

Savo statinę M. Zavadskis dedikavo akivaizdžiai prorusiškoms socialdemokratų, darbo, tvarkos ir teisingumo bei valstiečių liaudininkų partijoms. Kadangi politikai menininko kūriniu nesusidomėjo, jį mielai „priglaudė“ pramogų verslo atstovas Jogaila Morkūnas, aukcione pasiūlęs didžiausią 2 tūkst. Lt sumą.

Domo Noreikos aerozoliniais dažais nudažyta bačka panaši į chemijos pramonėje naudojamą talpą ir, anot autoriaus, simbolizuoja ne tik vietos ar pasaulinį politinį kontekstą, bet ir išreiškia nūdienos politinį pasyvumą, sprendžiant aktualias visuomenės ir gamtos problemas.

„Siekiu parodyti, jog svarbiausias politikos objektas yra gamta. Užvaldęs ją, esi stiprus ir galingas. Deja, pats politinis pragmatizmas nesivadovauja gamtos dėsniais ir suardo harmoningą santykį tarp žmogaus ir natūros. Tačiau vilties visada yra“, - sako optimizmo neprarandantis menininkas.

D.Noreika bačką, kaip pastangos dėl nieko ir norėjimo simbolį, skyrė aplinkos ministrui Artūrui Paulauskui. Menininko dedikacija buvo taikli – aukcione bačką už 700 Lt nupirko ministro bendrapartietis, Naujosios sąjungos atstovas Marius Ulozas.

Robertas Gritėnas savo darbą įvardija kaip karikatūrinį portretą, kurio prototipas - politinis recidyvistas - mutantas, politikos asas, sugebantis prisitaikyti ir suvaldyti bet kokias demagogijos pakraipas. Menininkas savo personažui vietą skyrė ne ant bačkos, o jos dugne, todėl ją visą užpildė agurkais. „Agurkai - neutralus fonas, išreiškiantis rinkiminėse agitacijose naudojamų spalvų kontraversijas, kai raudona nebūtinai yra raudona, nes kartais reiškia žalią ir atvirkščiai“, - samprotauja R. Gritėnas.

„Vilniaus angelų“ autorius Vaidas Ramoška su vyno statine dirbo naudodamas dažus ir medį ir pavertė eksponatą savotiška opiumo liaudžiai išraiška – t.y. reiškiniu, kurį, pasak menininko, rinkėjams siūlo visos politinės partijos. Savo dekoruotą statinę V. Ramoška skiria beveik visoms Lietuvos politinėms jėgoms. Aukcione menininko darbą įsigijo vengrų restorano „Csarda“ savininkas Darius Katinas, už jį pasiūlęs 1,2 tūkst. Lt.

Paroda „Politikavimas nuo bačkos – in vino veritas“ „Gero vyno parduotuvėje“ Vilniuje veiks iki rugsėjo 28 d. .

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją